Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@13:43:33 GMT

آمار جدید بیماران کرونا در استان‌ها+جدول

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۵۵۶

آمار جدید بیماران کرونا در استان‌ها+جدول

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۳ هزار و ۱۸۳ مورد رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۷۹۳۵ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۲۹۴ نفر رسید. ۴۰۳۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

وی گفت: مردم برای غربالگری کرونا به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند. نیروهای خستگی ناپذیر حوزه بهداشت، از طریق سامانه ۴۰۳۰ با مردم تماس می گیرند و وضعیت سلامتی آنها را پیگیری می کنند. در صورت مشاهده شماره ۴۰۳۰ بر روی تلفن همراه، حتما پاسخگوی همکاران پرتلاش ما باشید.

در ادامه اخبار کرونا در استان‌های کشور آمده است. این خبر در حال به روزرسانی است...

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان 1 آذربایجان شرقی         2 آذربایجان غربی         3 اردبیل         4 اصفهان         5 البرز         6 ایلام         7 بوشهر         8 تهران         9 چهارمحال و بختیاری 5 ۱۷  91 136 10 خراسان جنوبی         11 خراسان رضوی         12 خراسان شمالی         13 خوزستان         14 زنجان         15 سمنان         16 سیستان و بلوچستان         17 فارس         18 قزوین         19 قم         20 کردستان اعلام نشد ۷۱ ۱۷۰ ۵۸۷ 21 کرمان         22 کرمانشاه         23 کهگیلویه و بویراحمد         24 گلستان         25 گیلان         26 لرستان         27 مازندران         28 مرکزی ۲۱ ۱۰۸ ۸۲۰ ۱۲۱۴ 29 هرمزگان         30 همدان   ۴۰ ۳۲۵   31 یزد       ۱۱۲۸

5 مورد جدید ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ابتلای 5 مورد جدید به بیماری کووید ۱۹ در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تا ظهر پانزدهم فروردین‌ماه به 136 نفر رسید.

مجید شیرانی در این خصوص گفت: از شروع خطر اپیدمی تاکنون 632 بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تعداد ترخیص‌شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند 91 نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: تعداد افراد بستری شده فعلی در مراکز درمانی ۸۰ نفر هستند و با مثبت اعلام شدن آزمایش‌های 5 بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده 136 نفر است.

۲۱ مورد کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی

از ظهر دیروز تا امروز (جمعه) ۲۱ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و مجموع مبتلایان به این بیماری در استان مرکزی به ۱۲۱۴ نفر رسیده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری درشناسایی ۲۱ مورد کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی استان مرکزی ۸۲۰ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته اند.

دکتر جمالیان افزود: در حال حاضر در بیمارستان های استان ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می کنند.وی گفت: ۱۶۶ نفر از مبتلایان به کروناویروس نیز در منزل بستری و قرنطینه می‌باشند.

دکتر سید محمد جمالیان در ادامه افزود: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۴ نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و بر این اساس تعداد فوتی های این بیماری به ۱۰۸ نفر رسید. رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان گفت: از ۲۱ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ مورد اراک، ۳ مورد ساوه و زرندیه، ۱ مورد دلیجان، ۱ مورد خمین، ۱ مورد کمیجان. ۱ مورد شازند و ۱ مورد فراهان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اراک با ۴۲۴ مورد، ساوه و زرندیه با ۴۱۷ مورد ، دلیجان با ۱۳۶ مورد بیشترین موارد ابتلا را در استان مرکزی به کووید۱۹ از زمان شیوع این بیماری داشته‌اند.

فوت ۴۰ بیمار کرونایی در استان همدان

تاکنون ۳۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان همدان بهبود یافته و ترخیص شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هم اکنون در بیمارستان‌های استان همدان ۸۷ بیمار به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری شده‌اند و در مجموع ۴۰ نفر که بیماری زمینه‌ای هم داشتند فوت کرده اند.

دکتر کرمی به ابتلای ۲۵ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر در استان همدان اشاره کرد و افزود: روند شناسایی مبتلایان به کرونا در استان با توجه به بهبود روند شناسایی و طرح غربالگری و اینکه هم اکنون در پیک این بیماری قرار داریم، نه افزایشی و نه کاهشی است.

او همچنین بر رعایت بیش از پیش بهداشت فردی و فاصله گذاری تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه همه مردم به مهارت بالایی دست یابند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان به ۵۸۷ نفر رسید

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان تا ظهر امروز جمعه ۱۵ فروردین ماه را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلای قطعی به کرونا ویروس از ابتدا تا پیش از ظهر امروز به ۵۸۷ نفر رسید، افزود: شهرستان سقز با ۱۷۲ مورد همچنان بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سنندج ۱۴۴ نفر، بانه ۹۶ نفر، قروه ۴۲ نفر، بیجار ۳۲ نفر، دیواندره ۲۵ نفر، کامیاران ۱۶ نفر، مریوان ۱۸ نفر، دهگلان ۲۵ نفر و سروآباد نیز ۱۰ نفر بیمار مبتلای قطعی به کرونا ویروس دارند.

وی با بیان اینکه، تعداد هفت نفر از بیماران مذکور سن کمتر از ۱۰ سال دارند، عنوان کرد: از ابتدا تا کنون، تعداد کل آزمایشات انجام گرفته هزار و ۱۴۵ نمونه است که از این تعداد ۵۸۷ مورد مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه به تلاش‌های شبانه روزی و خالصانه کادر بهداشتی درمانی در واحدهای تابعه برای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۷۰ نفر از مبتلایان به این بیماری در کردستان بهبود یافته‌اند.

رضاعی تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا ویروس را در استان ۷۱ مورد برشمرد و گفت: سقز ۲۴ نفر، بانه ۱۲ نفر، قروه ۱۰ نفر، سنندج ۸ نفر، مریوان ۵ نفر، کامیاران ۴ نفر، دیواندره ۴ نفر و بیجار ۴ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا فوت کرده‌اند که دفن همه موارد با نظارت بازرسان بهداشت و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه صورت گرفته است.

تعداد مراجعان بدحال بیمارستان‌های یزد افزایش یافت/۱۱۲۸ نفر مبتلا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه تعداد مراجعان بدحال به بیمارستان‌های یزد در حال افزایش است، گفت: در حال حاضر ۱۳۰ تخت آی‌سی‌یو توسط بیماران کرونایی اشغال است.

ابراهیم سلمانی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ١٩ در استان، از ۲ هزار و ۱۲ نفر نمونه گیری انجام شده، جواب آزمایش هزار و ۱۲۸ نفر مثبت گزارش شده است.

وی با اشاره به آمار کاهش بیماران بستری در بیمارستان‌های شهید صدوقی، میبد و اردکان افزود: حدود ۵۰ تخت از تعداد تخت‌های اشغال شده توسط بیماران کروناویروس در بیمارستان‌های امام جعفر صادق میبد و ضیایی اردکان کاهش یافته و یک بخش ۳۰ تخته از بخش‌های عفونی بیمارستان شهید صدوقی نیز غیرفعال شده است.  هر چند کاهش موارد بستری را در چند روز اخیر شاهد بودیم ولی تعداد بیماران بدحال به نسبت کل بیماران بستری افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر ۱۳۰ تخت بخش آی‌سی‌یو توسط بیماران کرونایی اشغال است و با توجه به افزایش مراجعان بدحال به بیمارستان‌ها، در آینده به تعداد بیشتری از تخت ICU نیاز است و زنگ خطر جدی در استان به صدا درآمده است. همچنین در بیمارستان شهدای کارگر نیز ۷۰ درصد تخت‌های اختصاص داده شده به بیماران کرونایی شامل ۳۶ تخت توسط این بیماران اشغال شده است.

سلمانی با اشاره به سی تی اسکن‌های انجام شده در بیمارستان شهید صدوقی گفت: در ۴۰ روز گذشته، ۲ هزار و ۵۸ سی تی در این بیمارستان انجام شده که هزار و ۱۱ نفر به صورت سرپایی درمان، ۴۰۳ نفر در بخش اورژانس بستری شدند و ۶۴۶ نفر در بخش‌های بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند. در مجموع در بیمارستان‌های شهید رهنون و اردکان، هزار و ۱۸۲ مورد سی تی و در بیمارستان میبد هزار و ۱۸۸ مورد سی تی ریه انجام شده است.

این خبر در حال به روزرسانی است...

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا آمار بیماران کرونا در استان ها رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های استان نفر از بیماران کرونا در استان استان مرکزی ویروس کرونا کرونا ویروس بیماران کرونا ۲۴ ساعت گذشته بهبود یافته استان همدان مورد جدید انجام شده نفر رسید ۲۱ مورد شده اند ۱ مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟

به گزارش خبرآنلاین، از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900148

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت