Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-19@05:02:36 GMT

آغاز آموزش مجازی اجباری در دانشگاه بوعلی همدان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۸۴۶

آغاز آموزش مجازی اجباری در دانشگاه بوعلی همدان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: با صبوری و کمک دانشجویان می‌توانیم روند آموزشی را به صورت مجازی و کیفیت هرچه بیشتر به مرور زمان با توجه به مشکلات موجود در این زمینه و با تلاش در جهت رفع آنها در پیش بگیریم.

دکتر حسن ساری‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از روز شنبه ۱۶ فرودین ماه تدریس دروس دانشگاهی به صورت تماماً مجازی خواهد بود، افزود: باتوجه به اطلاعیه‌ای که در هفته گذشته منتشر شد، روش کار تهیه دروس در سامانه درس افزار مجازی دانشگاه توسط اساتید مشخص شده است به گونه‌ای که در مرحله قبلی اجباری به مجازی شدن تمامی دروس نبود اما از روز شنبه تمامی دروس در تمام مقاطع تحصیلی به صورت مجازی در سامانه مجازی دانشگاه بارگذاری خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برنامه ریزی صورت گرفته برای روند مجازی دروس تئوری به مدت یک ماه است اما روند حضور اساتید برای ضبط دروس خود به صورت دورکاری و مجازی تا ۲۳ فرودین ماه خواهد بود که برای حضور فیزیکی اساتید در دانشگاه نیازمند مجوز ستاد کرونا هستیم همچنین برای آن دسته از دروس عملی که دارای محتوای تئوری هستند، به منظور قطع نشدن سلسله آموزش به صورت مجازی در سامانه درس افزار مجازی دانشگاه بارگذاری خواهند شد درو اقع در مجموع فعلاً تاریخ مشخصی برای پایان یافتن دروس مجازی و از سرگیری کلاس‌ها به صورت حضوری متصور نیست.

ساری‌خانی با اشاره به ضعف زیرساخت‌های ارتباطات و تجهیزات مورد نیاز در این زمینه برای ارائه هر چه بهتر کلاس‌های مجازی اظهار کرد: واحد آی.تی دانشگاه برای تکمیل ابزار و تجهیزات کلاس‌های مجازی اقداماتی را در دست اجرا دارد و در همین راستا در تلاش هستیم تا نامه‌ای از طریق وزارت علوم برای وزارت ارتباطات در جهت تقویت زیرساخت‌ها، تخصیص بسته اینترنت ویژه دانشجویان و اساتید در صورت امکان و نیز رایگان کردن سایت‌ درس افزارهای مجازی ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه جدای از تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز کلاس‌های مجازی، نیازمند آموزش نحوه استفاده از وسایل آموزش مجازی نیز هستیم، گفت: به علت اینکه قبل از به وجود آمدن بحران کروناویروس و همه‌گیری آن در ایران و جهان، همچون امروز در حال استفاده از آموزش‌های مجازی به ویژه در دانشگاه‌ها نبودیم، دانشگاه تلاش‌های بسیار خوبی را در جهت بهبود کیفیت محتوای درسی و به کارگیری هرچه بهتر وسایل آموزش مجازی در این راستا انجام داده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا بیان کرد: شرایط مورد نیاز برای برگزاری کلاس‌های آنلاین وجود دارد و در صورت آمادگی دانشجویان و مهیا بودن شرایط پیوستن دانشجویان به کلاس‌های آنلاین امکان برگزاری این نوع از آموزش مجازی در دانشگاه بوعلی سینا فراهم است اما در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد دانشجویان امکان استفاده از دروس بارگذاری شده در درس افزار مجازی دانشگاه را دارا هستند.

وی با تأکید بر اینکه حذف ترم جاری را به دانشجویان توصیه نمی‌کنیم، اعلام کرد: با توجه به مصوبه ۲۰ بندی که از طرف وزارت علوم به دانشگاه‌ها ارسال شده است، باید این ۲۰ بند در شورای آموزشی دانشگاه نیز به تصویب برسد که این مصوبه در شورای آموزشی دانشگاه که به صورت مجازی تشکلی می‌شود، مطرح شده و در مرحله تصویب قرار دارد بنابراین به علت اینکه تمامی دروس ترم جاری در ترم آینده ارائه نخواهد شد و از طرفی منجر به بی‌نظمی آموزشی برای دانشجو می‌شود و می‌تواند روند تحصیل فرد را به تأخیر بیندازد، حذف ترم جاری را توصیه نمی‌کنیم.

ساری‌خانی با بیان اینکه محتوای تئوری کلاس های آزمایشگاهی و صحرایی به منظور قطع نشدن سلسله آموزش در فضای مجازی قرار داده می شود، تصریح کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز نگران تمدید سنوات پژوهشی و کارهای مربوط به دفاع از پایان‌نامه خود نباشند چراکه آن دست از دانشجویانی که مایل باشند می‌توانند به صورت مجازی و یا نیمه حضوری از پایان‌نامه خود دفاع کنند همچنین این امکان که دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بتوانند بعد از تاریخ ۲۰ فردین ماه سالجاری با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی فعالیت محدودی را در دانشگاه داشته باشند در ستاد کروناویروس در دست بررسی است که به محض صدور مجوز این امکان نیاز مهیا می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0031lB

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فضای مجازی همدان کرونا مجازی دانشگاه دانشگاه بوعلی صورت مجازی آموزش مجازی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پذیرش نوروزی مسافران فرهنگی اصفهان با تجهیز ۶۰۰ کلاس درس

رئیس رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: ۶۰۰ مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است و در مجموع ۷ هزار فضای مدارس، خوابگاه‌ها و تفریحی، آماده پذیرایی از مسافران فرهنگی نوروز ۱۴۰۳ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی منتجب امروز _شنبه بیست‌وششم اسفند_ در آئین افتتاحیه ستاد اسکان فرهنگیان استان اصفهان در دبیرستان امام خمینی با تجهیز ۶٠٠ مدرسه کلاس در استان، با اشاره به آمادگی مدارس اصفهان برای استقبال از مسافران نوروزی اظهار کرد: سایر مناطق استان برنامه‌ریزی مناسبی به منظور تخصیص فضا را انجام دهند و بر فرایند مصرف حامل‌های انرژی نظارت شود.

وی با بیان اینکه رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان از بیستم اسفند فعال شده است، افزود: افتتاحیه و پذیرش مسافر با محوریت ستاد ناحیه چهار اصفهان آغاز خواهد شد و با افزایش مسافر در سطح شهرستان، ستادهای دیگر نیز در مسیر خدمت‌رسانی قرار خواهند گرفت.

رئیس رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان با اشاره به اینکه طی سال جاری همچون سال گذشته ۶۰۰ مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است و در مجموع در ۷ هزار فضا از قبیل مدارس، خوابگاه‌ها و فضاهای تفریحی میزبان مسافران نوروزی خواهیم بود، گفت: فرهنگیان می‌توانند با استفاده از سامانه متمرکز اسکان وزارت به آدرس Eskan.medu.ir نسبت به رزرو اینترنتی مراکز اسکان نوروزی اقدام کنند.

منتجب با بیان اینکه اسکان و پذیرش رسمی فرهنگیان طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش از بیست‌وهشتم اسفند ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد و تا دوازدهم فرودین ۱۴۰۳ ادامه دارد، اظهار کرد: سامانه اینترنتی این وزارتخانه از بیستم اسفند در دسترس است و مسافران می‌توانند رزرواسیون خود را انجام دهند و از روز بیست‌وهشتم از این خدمات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه اینترنتی تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و برای تمام استان‌های کشور فعال است، اضافه کرد: ستاد اسکان در استان اصفهان یک ستاد اسکان مرکزی در محل اداره کل آموزش و پرورش و شش ستاد در نواحی و مناطق دارد که در مجموع ۴۲ ستاد در سراسر استان خواهیم داشت.

رئیس رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان با بیان اینکه در سال جاری همزمانی ماه رمضان رمضان را با عید نوروز خواهیم داشت و از مسافران درخواست می‌شود منزلت و کرامت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند، گفت: در مدت پذیرش مسافران، طبخ غذا در مراکز رفاهی دارای آشپزخانه انجام می‌شود و فرهنگیان می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌ها در این فضاها پذیرایی شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام مراکز پنج‌گانه درمانگاهی آموزش و پرورش استان اصفهان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ شیفت فعال خواهد بود تا در صورت نیاز مسافران به این مراکز درمانی مراجعه کنند، اظهار کرد: طی این مدت ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی در استان اصفهان از جمله بیمارستان‌های الزهرا، عسگریه، امام موسی کاظم (ع)، چمران، مهرگان، سعدی، مهرگان، سعدی، سینا، خانواده، شهید آیت‌الله صدوقی و امام حسین (ع) فعالیت‌های خود را مستقیم با پوشش بیمه‌ای دانا انجام می‌دهند که این اقدام، اقدام بزرگی است.

کد خبر 736705

دیگر خبرها

  • فراز و فرودهای آموزش عالی در سالی که گذشت
  • جایگاه واقعی آموزش و پرورش فارس نیازمند تلاش معلمان است
  • ۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۰ مرکز واحد استان همدان تحصیل می‌کنند
  • توسعه جامعه در گرو باورمندی جایگاه معلمان است
  • سهمیه ۱۳۰۰ نفری پذیرش دانشگاه پیام نور در استان همدان
  • قبولی یک هزار و ۳۳۳ دانشجو در دانشگاه پیام نور استان همدان
  • دانشگاه پیام نور استان همدان ۹۵۰۰ دانشجو دارد
  • ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان کرمان آغاز به کار کرد
  • ملاک برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها ابلاغیه وزارت علوم است / تمامی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود
  • آغاز پذیرش نوروزی مسافران فرهنگی اصفهان با تجهیز ۶۰۰ کلاس درس