Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@20:23:04 GMT

رزمایش شهدای سلامت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۲۶۰۸

رزمایش شهدای سلامت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

میرجعفریان گفت: رزمایش شهدای سلامت هفته آینده برای ضد عفونی کردن و اماکن پرخطر در شهرهای استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از  روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، «سید کمال‌الدین میرجعفریان» در نشست هماهنگی رزمایش شهدای سلامت افزود: این رزمایش روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نوزدهم و بیستم فروردین ماه برگزار و از مرکز استان آغاز می‌شود که در سایر شهرهای استان هم ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در این رزمایش، حدود ۲۰۰ تیم در مرکز استان در ۶ منطقه و محور که عمدتا معابر فرعی و محلات کمتر برخوردار و برخی روستاهای حریم شهر خواهد بود، انجام وظیفه می‌کنند.

 

وی ضمن تشکر و قدردانی از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در عمل به تعهدات خود در موضوع مدیریت ویروس کرونا از مدیران دستگاه‌های اجرایی تقاضا کرد از تمامی ظرفیت‌های خود برای مقابله با این بیماری منحوس و برگزاری رزمایش استفاده کنند.

 

میرجعفریان تاکید کرد: در اجرای این رزمایش، تمامی دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های مربوط به ضد عفونی و گندزدایی اماکن و تأسیسات عمومی که توسط وزارت بهداشت و درمان ابلاغ شده است باید رعایت شود.

 

تامین ملزومات و تجهیزات لازم و مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز توسط دستگاه‌های اجرایی همراه در این رزمایش، انجام مراحل ضد عفونی و گندزدایی معابر و محلات طبق دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی و پوشش کامل خبری توسط صدا و سیما از مصوبات این نشست بود.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش شهدای سلامت ضدعفونی کردن معابر مقابله با کرونا ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر محسن میرزائی با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

دیگر خبرها

  • اجلاسیه شهدای هنرمند استان تهران به میزبانی ری برگزار می شود
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان