Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال حمل محمولات کشاورزی، دامی و مواد غذایی و کالا‌های ضروری مورد نیاز مردم، بالغ بر یک میلیون و ۶۷۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا افزود: از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۴ فروردین امسال، بالغ بر ۷۶۷هزار تن کالا در قالب ۳۱ هزار سفر از بنادر کشور به مقاصد داخلی حمل شده است که بندر امام‌خمینی (ره) با ۵۳ درصد کالا‌های اساسی بیشترین و بندر امیرآباد با ۱۶ درصد رتبه دوم را در این خصوص به خود اختصاص داده‌اند؛ ضمن این که بندر چابهار با افزایش چشمگیر ورود حمل کالا‌های اساسی با ۱۰ درصد رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برای تامین کالا‌های اساسی مردم تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ شده است، افزود: فارغ از محموله‌هایی که در طول سال وارد کشور می‌شود، کشتی‌های زیادی منتهی به اواخر اسفند و فروردین ماه وارد شدند که این وضعیت همزمان با شرایط خاص کشور به لحاظ گسترش بیماری کرونا و اتخاذ تدابیر مختلف برای مهار این بیماری بوده است. این در حالی است که معمولا در طی همین ایام و به‌ویژه در فروردین ماه به علت شرایط ایام نوروز همه ساله حمل کالا‌ها به کمترین میزان خود می‌رسد، اما امسال با تدابیر و مساعدت‌های صورت گرفته، این مهم انجام شد.

حسن نیا اعلام کرد: با نگاه ملی که در خصوص ضرورت فعالیت ناوگان عمومی کالا و مسافر در کشور وجود دارد، مشکلی در خصوص حمل و نقل انواع کالا‌ها از جمله کالا‌های ضروری مردم وجود ندارد و ناوگان باری مشکلی در تردد در راه‌های کشور ندارند و امید آن است که شاهد موارد جزیی برخورد‌ها و ناملایمات تحمیل شده به رانندگان فداکار در روز‌های اول طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا نباشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از رفتار خصمانه اشرار در جاده ایرانشهر که منجر به از دست رفتن مرحوم محمدتقی مهابادی یکی از رانندگان شریف کشورمان شد که در صف مقدم حمل تجهیزات بیمارستانی و کالا‌های اساسی مورد نیاز هم وطنان خود در ایام پیکار با کرونا خدمت می‌کرد، اظهار تأسف و تأثر کرد و گفت: بی شک آن مرحوم و تمامی رانندگان تلاشگر ناوگان حمل و نقل عمومی جزو خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی و تحت حمایت این وزارتخانه محسوب می‌شوند. یقیناً نقش پررنگ رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در جابجایی کالا‌های ضروری هموطنان در این برهه زمانی خاص در کارنامه افتخار آمیز این غیورمردان ثبت و ضبط خواهد شد. لینک کوتاه: asriran.com/0031lG

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت راه کالا های اساسی کالا های ضروری حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار

به گزارش قدس آنلاین، حمل و نقل به معنای جامع آن شامل مدیریت، زیربنا و روبنا (ناوگان) از نیازهای اساسی جوامع امروزی است، به‌طوری که در هر کشور برای اعتلای توان اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی، داشـتن شبکه حمل و نقلی گسترده و قابل اطمینان از نیازهای اولیه محسوب می‌شود.

امروزه حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می شود و به‌دلیل داشتن نقش زیربنایی تاثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد. این بخش دربرگیرنده فعالیت هایی است که به شکلی گسترده در همه زمینه های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی نقش غیرقابل انکاری عهده دارد. بدون وجود شبکه حمل و نقل، تاسیسات و تجهیزات جانبی و ناوگـان مطلـوب، تـصور رشد و توسعه عمومی کشور غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

در موضوع ترانزیت کالا در سال ۱۴۰۲، سهم بخش جاده‌ای ۹۰ درصد و بخش ریلی فقط ۱۰ درصد بوده است. دلیل این مساله نیز جذاب‌تر و به‌صرفه‌تر بودن مسیر جاده به دلیل سوخت ارزان گازوئیل است. با این حال مبدا حمل کالای ترانزیت از طریق شبکه راه آهن به کشور طی سال گذشته متنوع شد.

ترانزیت انجام شده در بخش جاده ای در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴.۳ میلیون تن بوده است که در مقایسه با سال پیش از آن (۹.۳ میلیون تن)، افزایش ۵۴ درصدی نشان می‌دهد.

ترانزیت بار توسط بخش ریلی در سال ۱۴۰۲ به میزان یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن است که در مقایسه با سال پیش از آن (یک میلیون و ۴۳۳ هزار تن) ۱۰ درصد افزایش داشته است.

از یک‌میلیون و ۵۷۰ هزار تن کالای ترانزیتی، یک میلیون و ۲۷۵ هزار تن کالای غیرنفتی و ۲۹۵ هزار تن کالای نفتی است.

ایران در تقاطع کریدورها قرار گرفته است و راه‌های دسترسی زیادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

ایران با ۱۳ کشور دارای مرزهای آبی و زمینی است، به طوری که ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرزهای آبی و ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرزهای زمینی دارد.

سهم ۷۴ درصدی حمل و نقل جاده‌ای در جابه‌جایی مسافر

در موضوع جابه‌جایی مسافر، در سالی که گذشت بخش جاده‌ای با ۷۴.۲ درصد بیشترین سهم را داشت و پس از آن بخش ریلی با ۱۶.۵ درصد و بخش هوایی با ۹.۳ درصد قرار گرفت.

تعداد مسافر جابه جا شده (با صورت وضعیت) در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴۹ میلیون نفر به ثبت رسید که در مقایسه با سال پیش از آن (۱۲۷ میلیون نفر) ۱۷ درصد افزایش داشته است.

در سال ۱۴۰۲ راه‌آهن با جابه‌جایی بیش از ۳۱ میلیون و ۷۸۴ هزار نفر، رکورد تاریخی جابه‌جایی مسافر را شکست.

همچنین در جابه‌جایی بار، بیشترین سهم را بخش جاده‌ای با ۹۳ درصد داشت و بخش ریلی تنها سهم هفت درصد داشت. در این زمینه سهم حمل و نقل هوایی بسیار ناچیز است.

بار حمل شده در بخش جاده با بارنامه در سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۷۲ میلیون تن بود که در مقایسه با سال پیش از آن (۵۰۵ میلیون تن) ۱۳ درصد افزایش داشته است.

بار حمل شده توسط بخش ریلی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۳ میلیون تن بوده است که در مقایسه با سال پیش از آن (۴۴ میلیون تن) ۲ درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی