Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@07:40:55 GMT

آمریکا، پایگاه الحبانیه عراق را ترک می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۳۵۴۷

آمریکا، پایگاه الحبانیه عراق را ترک می‌کند

منابع عراقی اعلام کردند که ائتلاف آمریکا در صدد است پایگاهی دیگر در غرب عراق را ترک کرده و آن را تحویل دولت عراق دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابعی در عراق می‌گویند که ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش یکی دیگر از پایگاه‌های نظامی تحت کنترل خود را به نیروهای عراق تحویل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه المیادین بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده، امروز جمعه (۱۵ فروردین) گزارش داد که پایگاه الحبانیه واقع در استان الانبار (غرب عراق) را به عراقی‌ها تحویل خواهد داد.

بر اساس این گزارش، ائتلاف آمریکا اعلام کرده است که دوشنبه هفته آینده، موعد خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه الحبانیه است و به زودی، باز استقرار زمینی و هوایی آغاز خواهد شد.

خبرگزاری بغداد الیوم نیز به نقل از منبعی امنیتی ضمن تأیید این خبر، گزارش داد که نیروهای ائتلاف آمریکا الحبانیه را به مقصد پایگاه عین الأسد ترک کرده‌اند.

ائتلاف آمریکایی طی روزهای اخیر، چند پایگاه و مقر خود را ترک کرده و آن‌‌ها را به نیروهای عراقی تحویل داده‌اند. بر اساس آخرین تخمین‌ها، بیش از پنج هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

انتهای پیام/.
 

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق داعش آمریکا ائتلاف بین المللی الحبانیه ائتلاف آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است

دفتر پاسخگویی دولت آمریکا در گزارشی جدید اعلام کرد، عملیات نظامی در سرتاسر جهان که توسط جورج بوش پسر تحت عنوان «جنگ جهانی علیه ترور» به مدت دو دهه پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد، به کاهش آمادگی نظامی ایالات متحده منجر شده است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: «کار ما نشان داده است که درگیری‌ها در طول نزدیک به دو دهه، آمادگی نظامی آمریکا را کاهش داده است.»

در این گزارش آمده است که دفتر پاسخگویی دولت آمریکا موسوم به گائو (GAO)، برای سال‌ها سطوح آمادگی نیروهای مسلح ایالات متحده را زیر نظر داشته و کاهش آمادگی را مشاهده کرده است و در همین حال تقاضای کلی برای نیروی مشترک بالا باقی مانده است و احتمالا برای حمایت از نیازهای جهانی بالا باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، نهاد گائو اعلام کرد: «استقرار چندگانه و برنامه‌های آموزشی فشرده می‌تواند نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده و خانواده‌های آنها را تحت فشار قرار دهد. ... در آوریل ۲۰۲۳، ما سه توصیه برای رسیدگی به این مسائل ارائه کردیم. وزارت دفاع با توصیه‌های ما موافقت کرد اما هنوز اقداماتی برای اجرای کامل آنها انجام نداده است.»

بر اساس این گزارش، تعداد نیروهای فرماندهی عملیات ویژه (USSOCOM) در سراسر جهان در طول دوره «جنگ جهانی علیه تروریسم» از ۴۵۷۰۰ در سال مالی ۲۰۰۱ به ۷۳۹۰۰ در سال مالی ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند