Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:18:42 GMT

۷۰ درصد مردم استان یزد غربالگری کرونا شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۴۲۳۴

۷۰ درصد مردم استان یزد غربالگری کرونا شدند

فخرالسادات خامسی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با غربالگری مردم استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، اظهار کرد: ٧۱.۳ درصد از مردم استان معادل ٨٨٨ هزار و ۴۶۱ نفر غربالگری شده‌اند و این طرح همچنان ادامه دارد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان ادامه داد: در شهرستان‌های بهاباد، خاتم و مهریز این طرح به طور ١٠٠ درصدی اجرا شده است و آمار غربالگری در شهرستان ابرکوه ۹۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد، اردکان ٩٢ درصد، شهرستان اشکذر ۹۲.۸ درصد، بافق ٩۳.۴ درصد، تفت ۹۶.۸ درصد، میبد ۸۲.۱ درصد و یزد ۶۱.۸ درصد است.

خامسی گفت: مردم می‌توانند از طریق ثبت نام و خوداظهاری در سامانه سیب سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسئولان استان را در رابطه با طرح غربالگری یاری دهند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: کسانی که این امکان برای آنها میسر نیست پاسخگوی تماس تلفنی سامانه ۴۰۳۰ باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا بر اجرای دقیق طرح غربالگری است، گفت: این طرح در استان از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد و با همکاری بسیج در حال انجام است.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در تصریح کرد: طرح تب‌سنجی در ورودی و خروجی‌های شهرستان‌ها از سوی جمعیت هلال احمر استان تا روز ۱۴ فروردین ماه انجام شده است که تا به حال حدود ۵۶۸ هزار نفر تب‌سنجی شده که از این تعداد ١٣٧٠ نفر مشکوک به بیماری کرونا تشخیص داده شده و به مراکز درمانی و قرنطینه‌های خانگی ارجاع داده شده‌اند.

کد خبر 4891401

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام طرح غربالگری فاصله گذاری اجتماعی سیلاب شهرکرد گرگان سال جهش تولید بارش باران روز طبیعت ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

نعمت الله حاتمی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار دهلران در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است.

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالا‌های اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازار برای عرضه برخی محصولات و کالا‌های اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف را پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران