Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مدیر کل و رییس اداره تعاون کار رفاه اجتماعی شهرستان کاشان گفت: افرادی که در پی شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، می توانند در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، «حسن رمضانی» در گفت و گو با خبرنگاران گفت:  با توجه به راه‌اندازی سامانه ثبت بیمه بیکاری کارگران، افرادی که در پی شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مدیر کل و رییس  اداره تعاون کار رفاه اجتماعی شهرستان کاشان افزود: با عنایت به تفاهم نامه فیما بین معاونت روابط کار وزارت و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و صیانت از نیروی کار، کلیه متقاضیان مقرری بیمه بیکاری که از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ به دلیل تعدیل نیرو یا تعطیلی کارگاه از کار بیکار شده اند می توانند تقاضای مقرری بیمه بیکاری خود را ثبت کنند.

 

رمضانی در خصوص چگونگی دریافت مقرری بیمه بیکاری این دسته از کارگران گفت: بر این اساس، کسانی که مشمول تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری بوده و به خاطر بحران کرونا بیکار شده اند می‌توانند با مراجعه به سامانه  http://bimebikari.mcls.gov.ir حداکثر ظرف مدت ۳۰  روز از تاریخ بیکاری تقاضای خود را ثبت کنند.

 

وی در ادامه بیان داشت: مشاغل و کارگاه های آموزشی، رستوران ها، تالارهای پذیرایی، هتل ها، مجتمع های گردشگری، موسسات حمل و نقل درون و برون شهری، مراکز توزیع پوشاک ، کیف و کفش و توزیع کنندگان آجیل، خشکبار و قنادی ، مراکز تولید و توزیع فروش صنایع دستی بخشی از واحدهای اقتصادی متضرر  و اشاره شده در این بخشنامه است.

 

معاون مدیر کل و رییس  اداره تعاون کار رفاه اجتماعی شهرستان کاشان تصریح کرد: کلیه کارگران و کارفرمایان می‌توانند با تماس با شماره ۵۵۵۴۹۲۹۲ اطلاعات تکمیلی و راهنمایی لازم را دریافت کنند.


رمضانی همچنین از کارفرمایان این دسته از کارگاه ها درخواست کرد که لیست بیمه کارگران تعدیلی و اخراجی خود را به نوعی تنظیم کنند تا فاصله تاریخ بیکاری کارگر و ثبت در سامانه  مذکور کمتر از ۳۰ روز باشد تا شرایط لازمه و قانونی برای کارگران محقق شود.

 

وی افزود: کارگران مشمول قانون کار ‌و قانون تامین اجتماعی می‌توانند در سامانه ذکر شده ثبت نام کنند.

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا کار بیمه بیکاری کاشان کرونا ثبت نام کنند بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از تایید «طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی خود نوشت:

««طرح استفساریه ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود