Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@10:59:16 GMT

هشدار سازمان جهانی بهداشت به کشورهای خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۴۴۸۶

سازمان جهانی بهداشت به کشورهای خاورمیانه نسبت به شیوع سریع کرونا در این کشورها هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، احمد المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در خاورمیانه گفت: تعداد دیگری از ساکنان کشورهایی که بیشتر در معرض خطر هستند و نظام بهداشتی ضعیفی دارند به کرونا مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در کشورهایی که نظام بهداشتی قوی‌تری دارند نیز شاهد افزایش نگران کننده مبتلایان و مرگ و میر هستیم.

المنظری گفت: افزایش تعداد مبتلایان نشان می‌دهد که این انتقال در سطح محلی و جوامع خیلی سریع رخ می‌دهد. هنوز روزنه‌ای وجود دارد اما این روزنه درحال بسته شدن است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت مجموع مبتلایان به کرونا در منطقه به ۵۸۱۶۸ نفر افزایش یافته این درحالی است که ۲۶ مارس ۳۲۴۲۲ نفر به این بیماری مبتلا شده بودند.

اما مسئولان این سازمان نگران این هستند که تعداد مبتلایان بیشتر از چیزی باشد که ثبت شده است. بسیاری از کشورهایی که به خاطر جنگ دولت‌ها و نظام‌های بهداشتی ضعیفی دارند با خطر جدی روبرو شوند. یکی از این کشورها یمن است که هنوز مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در این کشور گزارش نشده است. این کشور به خاطر جنگ نظام بهداشتی ضعیفی دارد و ساکنانش از بیماری‌هایی مثل وبا رنج می‌بنرد.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی تبرایی ظهر چهارشنبه در دوره آموزشی ممیزی رسمی از مراکز فرآوری آبزیان در بوشهر اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی آشنایی هرچه بیشتر با الزامات ممیزی و همچنین مشارکت استان‌ها در ممیزی‌های رسمی و استفاده از تجربیات یکدیگر است.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور افزود: با اجرای طرح تضمین کیفیت و سلامت محصولات شیلاتی و بهره گیری از تجربیات در استان‌های مختلف با هدف ارتقا سطح بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی می‌تواند در پیشبرد اهداف ممیزی تأثیر گذار باشد.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: ساماندهی بهداشتی اسکله‌ها، بنادر صیادی، کشتی‌ها و شناورهای صیادی در اولویت طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های شیلاتی قرار دارد.

کد خبر 6087558

دیگر خبرها

  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید