Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران؛ آنچه پیش روست خاطرات مرحوم کیومرث صابری مشهور به گل ‌آقا (طنز‌نویس معاصر) است که طی گفتگو و نیز در زمان حیات خویش به درخواست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) تحریر و تحویل داده است.

اوایل آذر 1359 روزنامه‌ها نوشته بودند که‌ «مهندس مهدی بازرگان» در بیمارستان بستری شده است.‌ «بازرگان» یکی از آن چهار‌ده نفری بود که در مجلس، به نخست وزیری شهید رجایی رأی منفی داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«روزنامه میزان» ناسازگاری با دولت را روز به روز شدیدتر می‌کرد. نمایندگان وابسته به جناح نهضت آزادی در مجلس، به رأی مخالفی که به دولت رجایی در آغاز کار داده بودند، وفادار مانده بودند. و روابط عمومی، خبر بستری شدن بازرگان را به شهید رجایی داد. به محض اطلاع، آماده شد که به عیادتش برود.

جوان‌ترها، از اینکه رجایی در چنان موقعیتی به عیادت او می‌رود، ناراحت بودند. اعتقادشان بر این بود که خط بازرگان، مخالف خط دولت است و کارشکنی‌هایی هم از سوی جناح وابسته با او، در کار دولت می‌شود. نام بازرگان را از فهرست دوستان انقلاب حذف کرده بودند و می‌رفت که در سیاهه مخالفان ثبت کنند. مرا واسطه کردند.

به اطاقش رفتم و جریان را به او گفتم. لبخندی زد و گفت: سال‌های سلام و علیک من با بازرگان، از سن این بچه ‌ها بیشتر است. عیادت از بیمار، شرط جوانمردی است. او عوض شده است، من که عوض نشده‌ ام و به عیادتش رفت.

بازرگان در بیمارستان آیت ‌الله ‌طالقانی اوین بستری بود و چنین نشان می‌داد که قدرت حرف زدن زیاد را ندارد. اطرافیانش تذکر دادند که با او زیاد صحبت نشود! 

رجایی به طرفش رفت و او را در بستر بیماری بوسید. از جمله حرفهایی که به او زد، یکی این بود که گفت: حالا با ماشین از اتوبان که می ‌آمدم، یاد روز‌های‌ «تشکیل نهضت آزادی» افتادم. یاد روزهایی که مخفیانه به دیدار هم می ‌آمدیم. یاد مبارزات گذشته برای اسلام.

بازرگان با صدای گرفته و آرام، رو کرد به رجایی و گفت: انحصار‌طلبی بهشتی کار را به اینجا کشاند! کاش بهشتی دست از انحصارطلبی برمی‌داشت!

از بیمارستان که خارج شدیم، رجایی، همان رجایی موقع ورود به بیمارستان بود. بدون هرگونه تغییر. نگاهش کردم و فهمید که چه می‌خواهم بگویم. گفت: تقصیری ندارد. به او هم این طور القا کرده‌ اند که بهشتی انحصار‌طلب است. او یک روز به خاطر این توهمی که برایش ایجاد شده، باید به درگاه خدا استغفار کند!

یاد حرف امام می‌افتم که پس از شهادت بهشتی، در همین زمینه، چنین گفت: « خدا انصاف بدهد به آنهایی که انحصار‌طلب بودند و می‌خواستند بهشتی و امثال آنها را از صحنه خارج کنند.»

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا شهید بهشتی شهید رجایی مهندس بازرگان کیومرث صابری گل آقا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی

تین نیوز

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با همراهی 45  نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه های مطالعات منطقه ای کشور از بخش های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کردند.

به گزارش تین نیوز، سرلشکر یحیی رحیم صفوی امروز چهارشنبه پنجم اردیبشت ماه به همراه جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشجویان رشته های مطالعات منطقه ای و ژئوپلیتیک با حضور در دروازه طلایی اقتصاد ایران از بخش های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کردند.

رحیم صفوی ضمن حضور در کنار ماکت پیش ساز طرح های توسعه کانتینری از پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران از پایانه های کانتینری و بخش های مختلف این مجتمع بندری دیدن کردند.

وی همچنین با حضور بر روی عرشه کشتی ضمن ارائه توضیحاتی از نقش منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در توسعه اقتصاد دریا محور و چشم انداز توسعه این بندر برای تبدیل شدن به یک بندر کانونی در منطقه را مطرح کرد. 

رحیم صفوی همچنین به سوال های مطرح شده از سوی دانشجویان در خصوص طرح های توسعه و زیرساخت های پدافند غیرعامل در این بندر و راهکارهای ارتقای جایگاه این بندر در سطح بنادر جهان جواب داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به روند توسعه و پیشرفت های قابل توجه بندر شهید رجایی، گفت: آشنایی دانشجویان به ویژه دانشجویان حوزه حمل و نقل دریایی با پیشرفت های این صنعت به خصوص در بندر شهید رجایی امیدآفرین خواهد بود. 

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین