Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@02:25:07 GMT

شمار قربانیان کرونا در ترکیه به ۴۲۵ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۵۳۲۹

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه پس از جلسه کمیته علمی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران حضور یافته و اظهار داشت که با درگذشت ۶۹ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار قربانیان کرونا در کشور به ۴۲۵ نفر رسید.

وی در ادامه افزود که طی ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۷۸۶ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده و مجموع مبتلایان به ۲۰ هزار و ۹۲۱ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۳۱ در استانبول٬ ۱۱۰۵ مورد در ازمیر٬ ۸۶۰ نفر در آنکارا، ۶۰۱ در قونیه و ۵۰۰ نفر نیز در کوجاائلی شناسایی شده‌اند.

کوجا همچنین تصریح کرد که ۶۹ نفر از مبتلایان کرونا بهبود یافته و شمار قربانیان نسبت به روز گذشته کاهش یافته است. نباید با یکدیگر در تماس باشیم، از هم فاصله بگیریم و در خانه بمانیم. با این تدابیر می‌توانیم مانع شیوع ویروس شویم. ۱۲۵۱ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تحت مراقبت‌های ویژه هستند و ۸۶۷ نفرشان نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

وزیر بهداشت ترکیه در ادامه افزود که بررسی‌ها نشان ‌می‌دهد که تعداد قربانیان کرونا بالای ۵۰ سال مرتبا افزایش می‌یابد. به ویژه این آمار در بین مردان نسبت به زنان بالاتر است. ۷۸ و هفت دهم درصد قربانیان کرونا بالای ۶۰ سال هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد که در تمامی شهرها به‌ویژه استانبول تردد به میزان کافی کاهش نیافته است، کمیته علمی پیشنهاد استفاده از ماسک علی الخصوص در اماکن شلوغ را داده است. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که هر یک نفر در استانبول می‌تواند ویروس را به ۱۶ نفر منتقل کند. شمار عمره‌گزارانی که طی دو هفته اخیر به کشور بازگشته‌اند، ۱۶ درصد است. تعداد آنهایی که از اروپا به ترکیه برگشته‌اند، بیشتر از این افراد است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا در ترکیه قربانیان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آوازخوانی صادق بوقی در هواپیما تهران به استانبول!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 صادق بوقی هنگام پرواز تهران به استانبول به درخواست مسافران، ترانه معروف رشتی «او او او» را خواند که باعث به وجد آمدن مسافران شد و مسافران با او همراهی کردند. این لحظات بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل
  • پیروزی آدانا دمیراسپور با محمدی در استانبول
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیما تهران به استانبول!
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه