Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:06:18 GMT

چین سوگوار جان باختگان کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۵۳۳۷

چین سوگوار جان باختگان کرونا

به گزارش ایرنا ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه، مردم سراسر چین ۳ دقیقه سکوت کردند و خودروها، قطارها و کشتی‌ها در حین حرکت سوت کشیدند و زنگ هشدار ضد هوایی نیز در داخل شهرها به صدا در آمد در پکن پایتخت چین نیز پرچم میدان «تیان انمن» به صورت نیمه افراشته در امد و مراسم نظامی به یاد جان باختگان در این مکان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ووهان، مرکز استان هوبی کانون شیوع کرونا، همه چراغ‌های راهنمایی در مناطق شهری از ساعت ۱۰ صبح به رنگ قرمز در آمد و تمام ترافیک جاده‌ای به مدت سه دقیقه نیز متوقف شد حدود ۲۵۶۷ نفر برابر با حدود ۷۵ درصد کل تلفات کشور، در شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان ثبت شده است. 

رسانه‌های رسمی و دولتی چین مانند شینهوا، رادیو بین المللی چین و «سی سی تی وی» تلویزیون دولتی این کشور نیز به احترام جان باختگان کرونا، صفحات خود را سیاه کردند و تمام نوشته‌ها، فیلم‌ها و عکس‌های خود را به صورت سیاه و سفید نمایش دادند. 

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین به احترام جان باختگان کرونا، تمام صفحات خود را سیاه کرد

اگرچه شورای دولتی چین روز گذشته در ابلاغ آیین نامه عزاداری برای جان باختگان کرونا از همه این افراد به عنوان «لیه شی» یا شهید نام برد اما استانداری هوبی نیز اخیراً به ۱۴ نفر از جان باختگان مقابله با شیوع کرونا از جمله «لی ون لیانگ» اولین پزشکی که کرونا را کشف کرد و همکارانش به نام‌های «وانگ بین، فنگ شیائو لین، جیانگ شویه چینگ و لیو جی مینگ» لقب شهید اعطا کرد. 

این افراد شامل پزشکان، پرستاران، افسران پلیس و کارمندان مناطق مسکونی بودند که در جبهه مقابله با شیوع کرونا فعالیت کرده بودند واژه «لیه شی» در زبان چینی معادل شهید است و عالی‌ترین لقب برای شهروندانی است که برای ملت، جامعه و مردم جان خود را فدا کرده‌اند. 

امروز شنبه در چین برابر است با روز اموات، در این روز مردم بر سر مزار درگذشتگان حاضر شده و مراسم ویژه ای برگزار می کنند با این حال دولت با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا از مردم خواسته است از برگزاری هرنوع تجمع بر مزار جان باختگان خودرداری کنند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان، به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده که ۵۹ هزار و ۱۶۰ تن فوت شده و ۲۲۹ هزار نفر بهبود یافته‌اند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا شهید چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهید چین ویروس کرونا شهید چین جان باختگان کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجونی برای کنترل ویروس در بدن (فیلم) راهکار‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن (موشن‌گرافی) آیا واکسن برای کرونا و ویروس های تنفسی کافی است؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • باغ گیاه‌شناسی رهید؛ مال‌باختگان ارتش به سر خط برگشتند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا