Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@05:24:04 GMT

توسعه ۵۰۰ هکتاری باغات کرمانشاه در سال گذشته 

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۶۰۵۴

توسعه ۵۰۰ هکتاری باغات کرمانشاه در سال گذشته 

ایسنا/کرمانشاه مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توسعه بیش از ۵۰۰ هکتاری باغات استان در سال گذشته خبر داد. 

رضا زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۳۱۰ هکتار از این باغات از نوع باغات مدرن  بوده و مابقی به باغات شیبدار که عمدتاً باغات دیم  هستند، اختصاص دارد.

زارعی گفت: عمده باغات مدرن ایجاد شده طی سال گذشته در استان شامل باغات انگور آبی، گردو، پسته، سیب، انار و گیلاس بوده و باغات دیم اراضی شیب دار هم به انگور، بادام، گل محمدی و مقادیر محدودی زرشک اختصاص داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته بیشترین توسعه باغات را در شهرستانهای صحنه، کرمانشاه و ثلاث باباجانی شاهد بودیم، هر چند در همه شهرستان های استان کم و بیش توسعه باغات را داشتیم.

زارعی سپس با بیان اینکه سطح باغات استان کرمانشاه تا سال گذشته ۴۱ هزار و ۳۵۴ هکتار بود، گفت: هم اکنون این سطح به ۴۱ هزار و ۸۶۰ هکتار رسیده است.

زارعی با بیان اینکه شهرستان صحنه با 8300 هکتار بیشترین باغات استان کرمانشاه را دارد، گفت: شهرستان کرمانشاه با 4900 هکتار و شهرستان قصرشیرین نیز با حدود چهار هزار هکتار دومین و سومین شهرستانهای با بیشترین سطح باغات استان کرمانشاه هستند. 

زارعی با بیان اینکه در همه شهرستانهای استان باغ داریم، گفت: سالانه  ۳۱۰ هزار تن انواع محصولات باغی در این استان تولید می شود. 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به در برنامه بودن توسعه باغات در استان کرمانشاه، گفت:ت وسعه باغات به ویژه باغات گرمسیری در استان توجیه پذیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی توسعه باغات كرمانشاه استان کرمانشاه باغات استان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان

از هر هکتار مزرعه گل گاوزبان، حدود ۵۰۰ کیلوگرم گل خشک برداشت می‌شود.

گل گاو زبان، گیاهی دارویی و آرام بخش است که با نیاز آبی کم، در زمین‌های شیب دار کشت می‌شود.

سود خالص کشاورزانی که گل گاوزبان بکارند، از هر هکتار ۳۵۰ میلیون تومان است.

هر هکتار مزرعه گل گاوزبان ۷۰ نفر را به مدت ۷۰ روز مشغول به کار می‌کند.

از موانع اصلی توسعه کاشت گل گاوزبان در استان گلستان، بازاریابی است. درخواست کشاورزان این است که مسئولان در این زمینه برنامه ریزی کنند و در فصل فروش در کنار آنها باشند.

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی گلستان می‌گوید: قرار است برای رفع این مشکل و تشویق کشاورزان به کاشت این محصول در زمین‌های شیب دار، زنجیره تولید و همچنین بازار‌های عرضه مستقیم گیاهان دارویی راه اندازی کنیم.

به گفته احمد مقصودراد؛ یکی دیگر از اقدامات حمایتی در این زمینه، تبادل تجربیات با گل گاوزبان کاران گیلان به عنوان قطب تولید این محصول در کشور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آرمین زارعی بستری شد
  • آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی بستری شد
  • آرمین زارعی در بیمارستان بستری شد
  • بستری شدن آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی
  • آرمین زارعی به دلیل فشارعصبی دربیمارستان بستری شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • باغات منطقه۶ شهر قم بهسازی می‌شود