Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@08:30:12 GMT

آداب صحیح سرفه کردن چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۶۸۶۳

آداب صحیح سرفه کردن چگونه است؟

 به دلیل انتشار قطرات بزاق آلوده به هنگام سرفه یا عطسه، به همین منظور با آرنج یا دستمال جلوی بینی و دهان خود را بپوشانید و هرگز با دست جلوی دهان و بینی خود را نگیرید.

همچنین عطسه می‌تواند ویروس‌های زیادی را آزاد کند در صورتی که سریعاً دست‌ها شسته نشود باعث آلودگی مکان‌هایی مانند دستگیره درها، دکمه‌های آسانسور، نرده، صندلی‌ها و اشیاء دیگر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این زمان اگر کسی این قسمت‌های آلوده را لمس کرده و دستان خود نشوید با تماس دست آلوده با دهان، چشم‌ها و بینی ویروس از طریق دست‌ها پخش خواهد شد.

به همین دلیل در صورتی که آداب سرفه کردن توسط افراد رعایت نشود چرخه انتشار و انتقال ویروس کرونا به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

اما با پوشاندن صورت و بینی با استفاده از آرنج یا دستمال کاغذی، ویروس روی سطح لباس پاشیده می‌شود و سطح اعضای بدن را آلوده نمی‌کند. در نتیجه به شدت پیشنهاد می‌شود به آداب سرفه کردن توجه شود در عین حال تا قبل از شستن دست، نباید سایر اعضای بدن خود به ویژه دهان، چشم، بینی و دیگر اعضای دارای مخاط را لمس کنید.

در صورتی که از دستمال کاغذی به هنگام سرفه یا عطسه استفاده کرده اید، توصیه می‌شود دستمال را فوری در سطل زباله درب دار بیندازید؛ همچنین بعد از سرفه و عطسه دست‌های خود را با آب و صابون بشویید تا احتمال انتشار آلودگی بر روی دست‌ها از بین برود.       منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر سرفه کردن عطسه کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور

تیزر مستند «بارگادون» ساخته ابراهیم شفیعی منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مستند «بارگادون» به آداب و رسوم خوشه‌چینی انگور و تهیه کشمش در شهرستان اسفرورین می‌پردازد.

در شهرستان اسفرورین انگور تازه‌فروشی نمی‌شود بلکه انگور‌ها طی فرآیندی به کشمش تبدیل و سپس به فروش می‌رسند.

در شهریورماه در شهر اسفرورین انگور‌ها را می‌چینند و در معرض آفتاب قرار می‌دهند تا به کشمش تبدیل شود، به این فرآیند «بارگادون» گفته می‌شود.

اسفرورین یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های تات‌نشین ایران است و مردم آن به زبان تاتی از زبان‌های ایرانی شاخه شمال‌غربی سخن می‌گویند. پیشینه این زبان به دوران ماد‌ها بازمی‌گردد.

«بارگادون» تازگی به جشنواره فیلم اقوام ایرانی راه یافته است.

عوامل این مستند عبارتند از: تحقیق، نگارش و کارگردان: ابراهیم شفیعی، تهیه کننده: علیرضا، ولی پور، مدیر تصویربرداری: محمد معدنی، آهنگساز: اکبر بلالی، تدوین: ابراهیم شفیعی و سحر برجی حسن کیاده، صداگذاری: محمدحسن صفابخش، صدابردار: سیدجلال سعادت‌یار، مشاور پروژه: دکتر عمران رحیمی‌فر، طراح پوستر: محمدحسن صفابخش.

دیگر خبرها

  • «نون خ» پایبند به آداب ایرانی
  • فیلم|کهن‌کسوت مشهدی از آداب زورخانه می‌گوید
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • دعوای حقوقی بر سر حراج دستمال‌کاغذی معروف لیونل مسی؛ مالک واقعی آن کیست؟
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!