Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:28:26 GMT

آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در مراتع شرق گلستان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۱۰۲

آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در مراتع شرق گلستان

هجوم ملخ‌های مراکشی به مراتع شمال استان گلستان در محدوده مرز خشکی ایران و ترکمنستان حدود ۹۰ سال سابقه دارد و مبارزه با آن هر سال در اواخر فروردین ماه و با نمایان شدن این آفت شروع می‌شود.

زیستگاه ملخ مراکشی در مناطق شمالی گلستان وسعتی به طول ۱۲۰ کیلومتر و به عرض ۳۰ کیلومتر از حوالی شهرستان آق قلا تا مراتع و چراگاه‌های شهرستان مرزی مراوه‌تپه دارد و به عنوان یکی از مهمترین گونه‌های ملخ زیان‌آور در ایران به مراتع، مزارع غلات و صیفی حمله کرده و آسیب وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر مبارزه شیمیایی با این آفت، نوعی پرنده به نام "سار گلو سرخ" نیز از دشمنان بیولوژیک این آفت به شمار می‌رود.

مدیران جهادکشاورزی دو شهرستان گنبدکاووس و مراوه‌تپه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آغاز عملیات کانون یابی و مبارزه شیمیایی با آفت ملخ مراکشی از دیروز جمعه خبر دادند.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت: ۳ تیم از جهادکشاورزی گنبدکاووس کار شناسایی کانون‌های این آفت را از مراتع "خیرخوجه سفلی و علیا، داشلی برون، ترشکلی،قیزلر و آراقویی" واقع درمناطق شمالی این شهرستان آغاز کردند که در صورت نیاز بر تعداد تیم‌ها اضافه و از  جوامع محلی استفاده می‌شود.

غلامعلی نورا افزود: وسعت مبارزه با آفت ملخ مراکشی در مراتع گنبدکاووس مشخص نیست اما در چند روز آینده و پس از انجام بیشتر کار و عملیات کانون‌یابی و مبارزه شیمیایی، محدوده آن مشخص خواهد شد.

همچنین مدیر جهادکشاورزی مراوه تپه نیز گفت: عملیات شناسایی کانون‌های آفت ملخ مراکشی و مبارزه شیمیایی با آن در بخشی از مراتع این شهرستان و در مناطقی همچون "چناران، دیکلی داش، شورجه بالا، باباشملک، سلمه‌لی و گینگ‌جای" توسط چند تیم از جهادکشاورزی و با همکاری کشاورزان، دهیاران و شوراهای این روستاها از دیروز جمعه آغاز شد.

سلیمان محمدی افزود:  وسعت محدوده حضور آفت ملخ مراکشی در این شهرستان مشخص نیست اما پیش بینی می‌کنیم امسال در سطح ۴ هزار هکتار مبارزه شیمیایی با این آفت در مراتع انجام شود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و شهرستان مراوه‌تپه با ۶۱ هزار نفر جمعیت هم حدود ۲۲۰ هزار هکتار مرتع دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس گلستان مراوه تپه ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس گلستان مراوه تپه ملخ صحرایی وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس گلستان مراوه تپه ملخ صحرایی مبارزه شیمیایی آفت ملخ مراکشی ملخ مراکشی مراوه تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمبرداری «دست خدا» آغاز شد/ روایتی سینمایی از تصمیم زن عروسک‌فروش

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، این فیلم بر محوریت پیام قرآنی آیه سه سوره طلاق که می‌فرماید: «ما روزی آدم‌ها را از جایی می‌فرستیم  که هیچکس تصورش را نمی‌کند» می‌پردازد.

فیلم «دست خدا»؛  ماجرای زنی سرپرست خانوار برای تهیه مایحتاج دوفرزند و پدر بیمارش است. این زن بعد از آنکه با بساط کردن عروسک‌ها سر خیابان درآمدی به دست نمی‌آورد، آخرین  تلاشش را برای تامین و تهیه غذا می‌کند؛ اما...!

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی علیرضا گلستان و تهیه کنندگی حکم علی احدی در تهران کلید خورد.

 بازیگران این فیلم مقداد اسلامی، اسما خواجه، رضا اناری، طاهر گلستان، آلا فتحی و... هستند.

سایر عوامل این فیلم کوتاه عبارت‌اند از: حجت بابایی گریم، میلاد محمدی مطلق تصویربردار، شهلا خداداد  صدابردار و نگار نورمحمدی طراح لباس.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلمبرداری «دست خدا» آغاز شد/ روایتی سینمایی از تصمیم زن عروسک‌فروش
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • تلاش رونالدو برای رسیدن به رکورد بازیکن مراکشی
  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم