Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@22:52:14 GMT

در منزل چگونه از کوئید ۱۹ جلوگیری کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۵۱۷

به گزارش باشگاه خبرنگاران، از مهم‌ترین موارد پیشگیری از کوئید ۱۹ در منزل می‌توان به استراحت منظم، ورزش به میزان کافی، خواب کافی، رعایت بهداشت خوب برای تضمین سلامتی و شستشوی دست‌ها با آب و صابون به طور منظم اشاره کرد.

یکی از مهمترین موارد پیشگیری در منزل عدم استفاده مشترک از وسایل شخصی مانند حوله توسط اعضای خانواده است؛ به همین منظور توصیه می‌شود حدالامکان از دستمال‌های کاغذی استفاده شود و بعد از مصرف آن را در سطل زباله درب دار قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق توصیه‌های مکرر تا حد امکان فعالیت‌های خارج از منزل را محدود کنید و در صورت خروج اضطراری رعایت بهداشت فردی و عمومی مانند ماسک زدن، عدم حضور در مکان‌های پر تردد و شلوغ توجه داشته باشید؛ اما ضد عفونی کردن لباس‌ها برای افراد عادی که خارج از منزل هستند و ارتباط نزدیک با بیماران ندارند، ضروری نیست.

تا حد ممکن از تماس نزدیک با بیماران دارای علائم تنفسی پرهیز کنید، همچنین هنگام اسکان در منزل بهداشت محل زندگی، تهویه و جریان هوا را بررسی کنید.

ضد عفونی کردن سطوح منزل و دستگیره‌ها می‌تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد که باید با شستشوی مداوم دست‌ها همراه باشد.

باید دانست که ابتلای یکی از اعضای خانواده به این ویروس می‌تواند در دوران نهفتگی، باعث انتقال به دیگر اعضای خانواده شود، زیرا علائم کرونا در ابتدا تفاوت چندانی با سرماخوردگی ندارد و حتی ممکن است در بیشتر افراد ویروس کرونا در حد سرماخوردگی باشد و افراد را راهی بیمارستان نکند، اما اگر علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا را حس کردید سعی کنید تا زمانی که احساس بهبودی ندارید از خانه خارج نشوید و بعد از مراجعه به پزشک عمومی با مصرف مایعات و استراحت کامل به روند درمان بیماری کمک کنید.

برای مبتلا نشدن سایر اعضای خانواده حتی در حد سرماخوردگی ساده، لازم است نکاتی همانند ماسک زدن رعایت شود و اگر از دستمال کاغذی استفاده می‌کنید آنرا روی سطوح مختلف قرار ندهید و مستقیم در سطل زباله درب دار بیندازید و دست‌های خود را بشوئید که به سطوح و افراد دیگر انتقال پیدا نکند؛ همچنین هر بار بعد استفاده از دستشویی سیفون کشیده شود و درب دستشویی را ببندید.

سوالات فراوانی در خصوص حیوانات اهلی و وحشی مطرح است که طبق نظرمتخصصان عفونی از تماس با حیوانات وحشی، دام و حیوانات اهلی پرهیز کنید.

در پایان باید گفت حتی خانه ماندن برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا باید آداب و اصول بهداشتی کاملا رعایت شود تا بتوانیم سلامت خود و دیگر اعضای خانواده را حفظ کنیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اعضای خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است

ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اعضای خانواده ارتباطات صریح و صادقانه ای با هم دارند و تفاوت‌های فردی یکدیگر را می‌پذیرند و عواطف خود را آشکارا ابراز کرده و احساس ارزشمندی و عزت نفس در یکدیگر ایجاد می‌کنند.

وی یکی از اصول تقویت سلامت روانی در خانواده را اصل وجود روحیه قدردانی و سپاسگزاری در میان اعضای خانواده دانست و خاطرنشان کرد: هر یک از اعضای خانواده، در صورت انجام کارهای مفید و در راستای پیشبرد مصالح خانواده، از سوی اعضای دیگر خانواده مورد قدردانی قرار بگیرد که این قدردانی می‌تواند به صورت کلامی و یا غیرکلامی باشد.

ابراهیمی گفت: آنچه یک خانواده بهنجار را از خانواده نابهنجار متمایز می‌کند، فقدان مشکلات نیست بلکه وجود یک ساختار نیرومند و کارآمد برای حل مشکلات است.

رئیس بهداشت و درمان مشگین شهر تصریح کرد: خانواده‌های سالم، ساختار درونی خود را برای پذیرش موقعیت‌های متغیر و بحرانی، اصلاح می‌کنند، در حالی که خانواده‌های ناکارآمد ساختار خشک خود را که در برخورد با وضعیت جدید کارآمد نیست حفظ می‌کنند.

کد خبر 6086725

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند