Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@09:24:38 GMT

یکصد و ۸۰ پرونده اختلافات خانوادگی در خمین تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۵۶۳

یکصد و ۸۰ پرونده اختلافات خانوادگی در خمین تشکیل شد

«اسماعیل خانجانی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک‌هزار و ۷۰۰ تماس مردمی سال گذشته با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این شهرستان برقرار شده که اختلافات خانوادگی پرتعدادترین موضوع آنها بوده است.
وی بیان کرد: درخواست مشاوره در زمینه‌های فرزند پروری، معضلات فردی، کودک‌آزاری و همسرآزاری و مسایل مربوط به آسیب های اجتماعی از دیگر موارد تماس با این مرکز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس بهزیستی خمین اظهار داشت: اوژانس اجتماعی بهزیستی علاوه بر فعالیت با خط تلفن ۱۲۳ به صورت سیار و با مشارکت مراکز مداخله در بحران نیز به جامعه هدف خدمات ارایه می کنند.
خانجانی گفت: یک‌ هزار و ۸۵۰ خدمت مشاوره‌ای پارسال از طریق خودروی سیار اجتماعی به مددجویان ارایه شده است.
وی با اشاره به اینکه مددکاری و مشاوره از مهمترین خدمات بخش مداخله در بحران مرکز اوژانس اجتماعی است، افزود: برای زنان بدسرپرستی که همسران آنان معتاد، متواری و یا زندانی هستند و نیز موارد کودک آزاری، پرونده تشکیل می‌شود.
رییس بهزیستی خمین تصریح کرد: ۴۴۰ پرونده طلاق از سوی دادگستری شهرستان به ۲ مرکز پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ارسال شد.
خانجانی ادامه داد:  ۳۵ دوره آموزشی با موضوعات بهداشت روانی کودکان، پیشگیری از خشونت، طرح یاوران زندگی در مدارس و آموزش مهارت‌های زندگی از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی این شهرستان برگزار شد.  
خانجانی، کودکان آسیب دیده، کودکان کار، زنان بدسرپرست، زنان و دختران آسیب‌دیده و یا درمعرض آسیب و افراد دچار اختلال هویت جنسی را از دیگر گروه های هدف مرکز اوژانس اجتماعی بهزیستی عنوان کرد.
خمین از شهرستان های جنوب استان مرکزی است و هفت هزار نفر در این شهرستان زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آسیب های اجتماعی خشونت طلاق کودک آزاری معتاد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد از برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد بش قارداش خبر داد.

محمدرضا موفق در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: قرار است به مناسبت فرا رسیدن هفته شوراها، روز کارگر، معلم و هفته سلامت، جمعه هفته جاری پیاده روی همگانی به مقصد بش قارداش برگزار شود.

وی افزود: این پیاده‌روی از ساعت ۵:۳۰ صبح جمعه هفتم اردیبهشت ماه از محل ایستگاه شماره ۴ آتش نشانی شهرداری در بلوار دانشگاه آزاد آغاز می شود و از مسیر جاده سلامت به سمت بش قارداش ادامه می یابد.

وی ادامه داد: قرار است مراسمی در بش قارداش برگزار شود که طی آن به مناسبت روزهای اعلام شده، یک نفر به نمایندگی از فعالان آن عرصه تقدیر می‌شود.

موفق تاکید کرد: برگزاری همایش‌هایی از این نوع موجب ایجاد تحرک و شادابی در جامعه می‌شود و شور و نشاط اجتماعی را به دنبال دارد. به همین دلیل، خود را موظف به اجرای برنامه‌هایی از این قبیل می‌دانیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به حضور در این پیاده روی خانوادگی حتما کفش ورزشی به پا داشته باشند، اظهار کرد: طی مسیر با چای و خرما از شرکت کنندگان پذیرایی می شود. غرفه های فروش غذاهای خانگی در بش قارداش مستقر خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد، این مراسم پیاده روی با قرعه کشی و اهدای جایزه همراه خواهد بود و اتوبوس رایگان نیز برای برگشت از بش قارداش به سمت چهارراه ۱۷ شهریور و میدان شهید هماهنگ شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»
  • زن قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول