Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@14:15:22 GMT

مگر هزینه های کارگران فریز شده است که دستمزد فریز شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۶۷۹

مگر هزینه های کارگران فریز شده است که دستمزد فریز شود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندی پیش از سوی کارفرمایان باوجود عدم تعیین و تکلیف دستمزد سال گذشته، مطرح شد که دستمزد کارگران را برای ثابت نگه داشتن قیمت ها و حتی پایین آوردن آن از افزایش دستمزد کارگران جلوگیری شود تا بتوان قیمت ها را تا حدی کنترل کرد و واحد های تولیدی را نگه داشت.

هادی ابوی با انتقاد از بحث «فریزمزدی» کارگران گفت: کارگران با مشکلات متعددی در تأمین معاش زندگی خود روبرو هستند و این مسئله می تواند تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نامطلوبی را برای جامعه به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر خبرگزاری تسنیم وی ادامه داد: با تعیین نشدن دستمزد کارگران در سال 98، کارفرمایان سودجو بهانه پیدا کرده اند و قرارداد کارگران را تمدید نمی کنند و می گویند تا تعیین تکلیف نمی توانیم اقدامی کنیم. این مسئله به ضرر جامعه کارگری شده است. در حال حاضر هم بحث «فریزمزدی» که از سوی کارفرمایان مطرح شده است مسئله ای بیهوده است چرا که مگر هزینه های کارگران فریز شده است که دستمزد فریز شود؟

 وی نامه ای پیرامون این موضوع به وزیر کار نوشت که متن کامل نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر شریعتمداری
وزیر محترم تعاون کار ورفاه اجتماعی واعضای محترم شورای عالی کار
سلام علیکم
با آرزوی سلامتی و رفع بلای ویروس کرونا


این روزها بیشترین تماس ها از سوی تشکلات کارگری وکارگران کشور در خصوص طرح مسئله "فریز مزدی" وانتقاد از طراحان آن با نمایندگان جامعه کارگری می باشد .
لذا حسب وظیفه تشکیلاتی بایستی عرض کنم مگر هزینه های معیشتی و روزمره کارگران فریز شده که مزد هم فریز شود؟

جناب وزیر می دانید که از ابتدای اسفند ماه برخی کارگران کشور اعم از صنعت و حرفه نه تنها درآمدی نداشته اند بلکه هزینه های روزمره آنان 30٪ و شاید بیشتر افزایش داشته ؛ پس محض رضای خدا هرچه زودتر جلسه شورای عالی کار را برگزار و به این طرح بی خود و بدتر از ویروس کرونا پایان دهید.

جناب آقای دکتر میدانیم که در تلاش هستید به کارگران کمک کنید ولی جلوگیری از طرح اینگونه مسائل بجای دلداری به کارگری که هم کارش را از دست داده وهم هیچ درآمدی ندارد واز همه بدتر هزینه های زنده بودنش افزایش یافته قطعآ دارای ثوابی هست که مسئولین نظام منجمله جنابعالی بدنبال آن هستید.
درپایان مجدداً و به نمایندگی از جمع کثیری از کارگران کشور درخواست دارم بعنوان ریاست شورای عالی کار دستور فرمائید جلسه بدون فوت وقت تشکیل گردد.

 انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟

به گزارش تابناک، در روزهای اخیر صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:«همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، به همین منظور برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.» 

اظهارات مطرح شده از سوی وزیر کار با حواشی همراه شد. به عنوان مثال نایب‌رئیس فراکسیون کارگری مجلس در این باره بیان کرد که وزیر کار نباید از تعیین دستمزد شانه خالی نکند. 

به این ترتیب تابناک، ماجرا را از صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری کرد. وی در پاسخ به این سوال که بالاخره  سپردن تعیین قیمت دستمزد کارگران به مجلس به کجا رسید؟ گفت: قرار شد به شکل مسبوق به سابقه سه جانیه گرایی درباره تعیین دستمزد کارگران تصمیم‌گیری شود.

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟