Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@00:25:14 GMT

فرماندار ری: آسایشگاه سالمندان کهریزک تحت کنترل است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۸۹۲

فرماندار ری: آسایشگاه سالمندان کهریزک تحت کنترل است

به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، حسین توکلی کجانی با اشاره به اینکه استاندار تهران تاکید زیادی به رسیدگی وضعیت آسایشگاه کهریزک دارد، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در این آسایشگاه از روز اول توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری بصورت شبانه روزی تحت رصد و کنترل بوده است و اقدامات بهداشتی و درمانی مناسبی به بیماران ارائه گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات استاندار تهران در پیگیری موضوعات این مرکز ، جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در روز پنجشنبه با حضور دکتر زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران، فرماندار ری، معاونین دانشگاه علوم پزشکی، سازمان مرکزی بهزیستی، نمایندگان وزارت بهداشت و هلال احمر برگزار شد که ضمن بررسی و تحلیل آخرین وضیعت مددجویان و کادر درمانی، شرح وظایف برای دستگاه های اجرایی  مشخص گردید و مقرر شد ضمن اقدامات تخصصی و علمی و پیشگیرانه، سنجش سلامت تمامی مددجویان بطور مستمر صورت گیرد.

توکلی با بیان اینکه آسایشگاه خیریه کهریزک بزرگترین مرکز توانبخشی خیریه کشور است که یکهزار و ۷۵۰  سالمند، معلول جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی را تحت پوشش قرار داده است، افزود: افرادی که در این مرکز نگهداری می شوند به  دلیل آسیب پذیر بودن در مقابل ویروس منحوس کرونا باید بیش از دیگران مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی در  آسایشگاه خیریه کهریزک انجام شده است به طوری که هم اکنون بیماران در سه بخش ویژه مبتلایان، نقاهتگاه و عادی نگهداری می شوند.

به گزارش ایرنا، آسایشگاه خیریه کهریزک بنیادی غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی است که از ۴۵ سال پیش فعالیت خود را در خدمت رسانی به همنوعان نیازمند آغاز کرده است.

این آسایشگاه به همت شادروان دکتر حکیم زاده از سال ۱۳۵۱ با مختصر امکانات ابتدایی و همراهی یاران وی و اسکان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی‌سرپرست، فعالیت خود را آغاز کرد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روزگذشته (جمعه) اعلام کرد: تاکنون ۵۳ هزار و۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و سه هزار و ۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران سالمندان شبکه بهداشت و درمان شهر تهران هلال احمر بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • درمان بی‌اختیاری ادرار در سالمندان
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟