Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه یک فعال کارگری ابرازامیدواری کرد تا پایان فروردین ماه، حداقل دستمزد سال 1399 کارگران تعیین تکلیف شود.

جواد اکبری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در آخرین جلسه‌هایی که درباره دستمزد سال جاری برگزار شد توافق نهایی بین کارگران و کارفرمایان حاصل نشد، اظهار کرد: پیشنهاد شده بود مجموع دریافتی کارگران به حدود دو میلیون و 800 هزار تومان برسد، اما از آنجای‌یکه بیشتر افزایش در نظر گرفته شده مربوط به مزایا بود، مورد موافقت قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای افزایش دستمزد باید پایه حقوق اصلاح شود، زیرا حداقل دستمزدی که تعیین می‌شود مبنای دریافتی کارگران بازنشسته نیز هست.

به گفته اکبری، با توجه به عدم توافق در جلسات قبلی و همچنین مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، فعلا تاریخ دقیقی برای جلسه بعدی تعیین تکلیف دستمزد اعلام نشده است.

وی افزود: به احتمال زیاد این جلسه در نیمه دوم فروردین ماه برگزار خواهد شد و تا پایان این ماه درباره حداقل دستمزد سال 1399 کارگران تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نگرانی چندانی بابت قراردادهای کارگران وجود ندارد، زیرا اکثر کارفرمایان قرارداد امسال کارگران را نیز مانند روند سال قبل تمدید خواهند کرد و هرگونه افزایشی که در نظر گرفته شود به این قرارداد اضافه خواهد شد.

اکبری تاکید کرد: با این شیوه ممکن است کارگران حقوق فروردین را بر اساس روند سال 1398 دریافت کنند و بعد از تعیین تکلیف دستمزد، مابتفاوت حقوق در ماه‌های بعدی به آنها پرداخت شود.

وی افزایش منطقی که برای دستمزد سال 1399 باید لحاظ شود را حدود 30 درصد اعلام کرد و ادامه داد: البته با توجه به رکودی که در برخی از صنایع به دلیل شیوع بیماری کرونا ایجاد شده، نمایندگان کارفرمایان از احتمال تعدیل نیرو به دنبال افزایش زیاد دستمزد یاد کرده‌اند.

این فعال کارگری از تصمیماتی که دولت برای برخی گروه‌های کارگران در شرایط فعلی در نظر گرفته نیز یاد کرد و افزود: پیشنهاد شده کارگرانی که با مشکل مواجهند فعلا بتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند تا وضعیت واحدهای تولیدی به روند عادی برگردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستمزد کارگر استانی اقتصادی كرمانشاه دستمزد سال 1399 تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

به گزارش منیبان، براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟