Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@19:05:22 GMT

چند‌ درصد ایرانی‌ها سفر نوروزی رفتند؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۸۲۸۲

چند‌ درصد ایرانی‌ها سفر نوروزی رفتند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، با شیوع کرونا اخبار ضد و نقیضی درباره مسافرت نوروزی ایرانی‌ها منتشر شد و مسافران با انتقادهای تند بسیاری از کاربران فضای مجازی مواجه شدند. از آن‌سو، برخی دیگر از کاربران اعتقاد داشتند سفرهای نوروزی مردم به عمد پررنگ شده است تا تقصیر شیوع کرونا به گردن آنها بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا گزارش آماری ترددهای نوروزی به رسم هر سال آماده شده است و نشان می‌دهد که مسافران هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری به‌طور قابل توجهی ریزش داشته و سفر با خودروهای شخصی هم تقریبا به نصف سال‌های گذشته رسیده است.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در همین زمینه به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارتخانه‌اش گفته است که تقریبا تمامی مسافران قطار قید سفرهای نوروزی را زدند و امسال سفرهای ریلی ٩٤‌درصد کاهش داشته است. پس از قطار، اتوبوس‌های بین شهری هم ٧٥‌درصد مسافران نوروزی‌شان را نسبت به ‌سال گذشته از دست دادند و شرکت‌های هوایی با ریزش ٧٠‌درصدی مسافران‌شان در رده سوم ایستادند.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن ایرلاین‌ها هم به ایلنا گفته بود که رویگردانی مسافران از سفرهای هوایی همچنان ادامه دارد، به‌طوری که ایرلاین‌ها زیان سنگین ٣‌هزار‌میلیارد تومانی متحمل شده‌اند و سه شرکت هواپیمایی هم به‌طور کامل تمام هواپیماهایشان را به پارکینگ‌ها منتقل کرده‌اند.

در این میان، نکته چالش‌برانگیز قرنطینه نوروزی، سفر با خودروهای شخصی بود که پیکان تیز انتقادهای مردم آن را نشانه گرفت. وزیر راه و شهرسازی درباره سفرهای نوروزی با خودروهای شخصی بدون ذکر آمار گفته است که این ترددها کاهش چشمگیر داشته است و البته سازمان راهداری با آمار و جزئیات بیشتر گفته است که در ١٢ روز تعطیلات نوروز به‌طور میانگین روزانه ٤٧٤‌هزار خودرو شخصی در جاده‌ها تردد داشته است.

این سازمان گزارش داده است که تردد خودروهای شخصی در جاده‌ها به حدود نصف‌ سال گذشته رسیده است. بنا بر این گزارش، در تعطیلات نوروزی ٧‌میلیون و ١٧٠‌هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین تردد داشته است. آمار پارسال ١٤‌میلیون و ١٣٠‌هزار دستگاه بوده است.

در پایان اینکه گویا بیشتر مسافران نوروزی که با خودروهای شخصی‌شان به سفر رفته بودند روز پنجشنبه به شهرهایشان برگشته‌اند. آمار منتشرشده سازمان راهداری در روز جمعه، پانزدهم فروردین نشان می‌دهد که روز پنجشنبه ترددهای برون‌شهری به یکباره ١١٥‌درصد نسبت به روزهای قبل افزایش داشته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سفر سفر نوروزی گردش خودروهای شخصی خودروهای شخصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

جمشید امیدی ۱۱ اردیبهشت در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار کرد: هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد.

وی افزود: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود، اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال
از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۱۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید. یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، دارای افزایش هشت درصدی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید