Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@22:45:34 GMT

تجربه رانندگی با رنو زوئی جدید مدل ۲۰۲۰ + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۸۳۱۰

تجربه رانندگی با رنو زوئی جدید مدل ۲۰۲۰ + تصاویر

رنو زوئی جدید از فلسفه ساده‌ای پیروی می‌کند: شبیه قبل، اما بهتر. ظرفیت باتری بیشتر، محدوده حرکتی بهتر و تکنولوژی به‌روزتر؛ و این اولین شانس ما برای بررسی تخصصی این خودرو است.

زوئی از یک پیشرانه الکتریکی نصب شده در جلو سود برده، اما دو قدرت مختلف دارد. در مدل R۱۱۰ شاهد قدرت ۱۰۷ اسبی و در مدل R۱۳۵ قدرت ۱۳۴ اسب بخاری خواهید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما مدل قوی‌تر را تست کرده‌ایم، مدلی که دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعتی می‌باشد. این خودرو از باتری جدید ۵۲ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد تئوری ۳۸۳ کیلومتری دارد.

این خودرو از پشت فرمان به حد کافی سریع حس شده و فرقی نمی‌کند که در شهر باشید یا بزرگراه، اما خب پرفورمنس آن در حالت اکو به‌طور قابل‌توجهی افت می‌کند که دلیل آن نیز دست‌یابی به حداکثر شعاع حرکتی ممکن می‌باشد. این حالت همچنین باعث می‌شود نتوان از کل قدرت پیشرانه استفاده کرد مگر اینکه واقعاً نیازی به این موضوع داشته باشید.

زوئی جدید در خط مستقیم تیز بوده، اما در سر پیچ‌ها اثری از عملکرد بالا مشاهده نمی‌شود. حس بسیار کمی از فرمان به راننده منتقل می‌شود و تکان‌های بدنه نیز در پیچ‌های تند قابل‌توجه است. صندلی‌ها هم کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کنند و کمترین حمایت از بدن را دارند. همچنین این صندلی‌ها را نمی‌توان در ارتفاع تنظیم کرد. اگر امیدوار بودید که Zoe روی لبتان خنده بیاورد احتمالاً ناامید خواهید شد. سواری این خودرو نیز مشابه دیگر خودرو‌های این کلاس بوده و بنابراین سفت است، اما خیلی ناراحت نیست.

مسیر تست این خودرو ترکیبی از جاده‌های مختلف بوده و علیرغم وجود آب‌وهوای سرد، هنوز هم مصرف انرژی ۵.۶ کیلومتر به ازای هر کیلووات ساعت را مشاهده کردیم. این مصرف سوخت به معنی شعاع حرکتی تئوری ۲۹۳ کیلومتر خواهد بود که کمتر از ادعا‌های رنو می‌باشد. شاید اگر سیستم احیا شونده ترمز کاراتر بود برد بیشتری به دست می‌آمد. حتی در قوی‌ترین حالت یعنی B، این خودرو نمی‌تواند سبک رانندگی تک پدال برخی رقبا را داشته باشد.

سوکت شارژ این خودرو در دماغه و زیر نشان رنو نصب شده است. Zoe جدید به‌صورت استاندارد از شارژر تیپ ۲ سود برده و شارژ کامل باتری سه ساعت طول می‌کشد؛ اما در صورت استفاده از شارژر خانگی این زمان به بیش از ۹ ساعت خواهد رسید. البته با استفاده از شارژر‌های سریع می‌توان ۸۰ درصد باتری را در ۷۰ دقیقه شارژ کرد.

بد نیست نگاهی هم به کابین داشته باشیم که الهام‌پذیری سنگینی از جدیدترین نسل‌های کلیو و کپچر داشته است. در واقع روی داشبورد پلاستیک‌های نرم بکار رفته است. مدل استاندارد Zoe از صفحه دیجیتال ۱۰ اینچی و صفحه‌نمایش ۷ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده کرده، اما مدل‌های GT Line دارای صفحه‌نمایش ۹.۳ اینچی هستند.

گرافیک بکار رفته در صفحات نمایش تیز و خوب بوده و اینترفیس نیز پاسخگوست هرچند طراحی منو‌ها چندان جالب از کار درنیامده است. خوشبختانه این خودرو به‌صورت استاندارد از اندروید اتو و اپل کارپلی برخوردار است.

سرنشینان جلو راحت خواهند بود هرچند فضای سر و پای عقب برای افراد بزرگ‌سال کمی تنگ خواهد بود. محفظه بار نیز ۳۳۸ لیتر گنجایش دارد که بهتر از اکثر رقباست، اما تنها در مدل‌های نیمه‌فول و فول شاهد تا شدن صندلی عقب خواهید بود. همچنین فضایی برای قرار دادن کابل‌های شارژ تدارک دیده نشده و برای استفاده از محفظه زیر کف باید ۱۵۵ پوند بپردازید.

قیمت مدل پایه Play از ۲۶۱۷۰ پوند شروع می‌شود و به ۲۹۱۲۰ پوند برای مدل‌های GT Line می‌رسد. در این خودرو شاهد تجهیزاتی همچون شیشه‌های عقب تیره، رینگ‌های ۱۶ اینچی، حسگر‌های پارک جلو، دوربین دنده‌عقب، پایش نقاط کور، آینه وسط با تیره شوندگی خودکار و آینه‌های برقی خواهید بود.

شرایط لیزینگی رنو نیز به این صورت است که مدل پایه با پیش‌پرداخت ۳ هزار پوندی و اقساط ماهانه ۲۶۹ پوندی به مدت سه سال در دسترس است. واضح است که مدل‌های فول‌تر اقساط بیشتری خواهند داشت. از این نظر رنو گزینه‌ای جذاب بین رقبا محسوب می‌شود.

زوئی همچنان جزو پیشرو‌های کلاس خودرو‌های الکتریکی کوچک و نسبتاً ارزان می‌باشد. این خودرو ارزان‌تر از نیسان لیف و جادارتر از اوپل کورسا الکتریکی بوده و برد بیشتری نسبت به هر دو خودرو دارد؛ اما جای شرمساری دارد که شارژر سریع Zoe به عنوان یک آپشن گران‌قیمت در نظر گرفته شده است.

مشخصات رنو زوئی R۱۳۵ Z.E. ۵۰ GT Line

قیمت: ۲۸۶۲۰ پوند (پس از اعمال مشوق‌های دولتی)
پیشرانه: تک‌واحد الکتریکی، باتری ۵۲ کیلووات ساعتی
قدرت/گشتاور: ۱۳۴ اسب بخار/۲۴۵ نیوتون متر
گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۴۰ کیلومتر در ساعت
شعاع حرکتی: ۳۸۳ کیلومتر

* باشگاه خبرنگاران

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کیلومتر در ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین های مسابقات ملی مهارت رانندگی لیفتراک مشخص شدند

به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان، به منظور توسعه قابلیت ها و ارتقاء سطح مهارتی رانندگان لیفتراک، هم زمان با هفته کار و کارگر، سومین دوره مسابقات ملی مهارت رانندگی لیفتراک روز یک شنبه مورخ ۹ اردیبهشت ماه(۱۴۰۳) با حضور تمامی شرکت کنندگان از سراسر کشور در شرکت ایران خودرو خراسان آغاز و پس از دو روز رقابت فشرده نفرات برتر مشخص شد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان نیز ضمن تقدیر از حضور شرکت کنندگان با اشاره به اهمیت توسعه مهارت در سطح جامعه گفت: شرکت ها و جوامع مهارت محور با دارا بودن نیروهای ماهر در انجام امور جاری خود با موفقیت بیشتری همراه می باشند از این رو در شرکت ایران خودرو خراسان سعی بر این داریم با تاکید بر توسعه مهارت های کارکنان, علاوه بر افزایش بهره وری، فضای شکوفایی استعدادها را نیز فراهم آوریم.
بیژن زاهدی فرد برگزاری این مسابقات را زمینه ساز ارتقاء و توسعه مهارت رانندگان لیفتراک عنوان کرد و افزود: جا به جایی و تامین بموقع قطعات در خطوط تولید از اهمیت بالایی در صنعت برخوردار است و افزایش مهارت رانندگان لیفتراک تاثیر مستقیم در سرعت تولید و افزایش ایمنی خطوط تولیدی دارد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این رقابت ها، ضمن تشکر از شرکت ایران خودرو خراسان بابت برگزاری هرچه بهتر این رقابت ها گفت: هدف اصلی از برگزاری این رقابت ها ایجاد روحیه شور و نشاط و ترویج فرهنگ مهارت آموزی می باشد.


امیر صراف در ادامه مهارت را حلقه مفقوده اشتغال عنوان کرد و افزود: سیاست های جدید آموزش فنی و حرفه ای افزایش بهره وری ابز طریق آموزش و مهارت آموزی است که با تقویت مراکز جوارکارگاهی بدنبال آن هستیم تا با همراه نمودن آموزش مداوم در حین تولید شاهد افزایش مهارت و بهره وری در صنایع استان باشیم.
گفتنی است: در این دوره از مسابقات نسبت به دوره قبل تعداد شرکت کنندگان رشد ۴۰درصدی داشتند و ۲۴۰ نفر از ۳۱ استان کشور در مرحله تئوری و آزمون کتبی شرکت کردند که ۸۸ نفر از ۸شرکت به مرحله نهایی راه یافتند. در مرحله عملی و بعد از دو روز رقابت فشرده و مهیج آقایان احمدعلی خادمی از شرکت ایران خودرو فارس، آرش چراغی از ایران خودرو کرمانشاه و حسن مظلوم از شرکت ایران خودرو خراسان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب و هدایای خود را دریافت نمودند.

دیگر خبرها

  • تاریخچه مدل‌های AMG بلک سریز، وحشی‌ترین خودروهای تاریخ مرسدس (+عکس)
  • برترین های مسابقات ملی مهارت رانندگی لیفتراک مشخص شدند
  • تجربه دزد آمریکایی از سرقت خودروهای گران / سرقت در 6 ثانیه، درآمد 50 هزار دلار کمتر از یک ساعت (فیلم)
  • افزایش سرعت سیر قطارهای باری راه آهن جنوب
  • بی وای دی شارک : این پیکاپ چینی، خارجی شد! (+تصاویر)
  • رولز-رویس اسپکتر با امضای منصوری؛ تجربه ای بی نظیر از دنیای لوکس برقی (عکس)
  • دوربین دشکم چیست و ضرورت استفاده از آن در خودرو + عکس
  • حداقل و حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها چقدر است؟
  • عرضه خودرو جدید KMC EJ7 در سامانه یکپارچه + قیمت و مشخصات
  • مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات