Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:51:43 GMT

سرمازدگی ۱۴ میلیارد ریال به باغات اردل خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۸۳۴۸

سرمازدگی ۱۴ میلیارد ریال به باغات اردل خسارت زد

روح‌الله سعیدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، سطح باغات مثمر شهرستان اردل را ۲ هزار هکتار شامل آلو، زردآلو، هلو اعلام کرد و اظهار داشت : با بررسی انجام شده افزون بر ۱۵ هکتار از این باغات دچار سرمازدگی شده است.

به گفته وی، این میزان خسارت پس از جمع‌بندی به مدیریت بحران استان گزارش شده است و همچنین برآورد انجام شده برای رسیدگی توسط فرمانداری به وزارتخانه نیز  انعکاس می‌شود تا تصمیم لازم در خصوص جبران خسارات ناشی از سرمازدگی گرفته شود که از طریق  این اداره به باغداران خسارت دیده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، به نبود بخشی  از اراضی کشاورزی، شیلات و دامپروری شهرستان اردل زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به وقوع بلایای طبیعی همچون سیل ، خشکسالی، سرمازدگی و بیماری‌های دامی، بیمه کردن محصولات بخش کشاورزی یک امری ضروری است. 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردل، با اشاره به خطر احتمال افزایش سرمازدگی باغات پس از بارش‌های بهاری امسال تاکید کرد: اگر در مواقع کاهش محسوس دما صبحگاهی در باغ باد نمی‌وزد، باغداران نسبت به ایجاد دود و غلظ اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان اردل در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد که افزون بر دو هزار هکتار باغات مثمر و ۱۹هزار هکتار اراضی زراعی آبی و دیم دارد.

سالانه در چهارمحال و بختیاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی، شیلات، دامی و عسل تولید می‌شود.

سطح باغات استان چهارمحال وبختیاری بیش از ۴۲ هزار هکتار است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری اردل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری اردل وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری اردل شهرستان اردل هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدثر تیموری گفت:  ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست این متخلفان شکار و صید را شناسایی و دستگیر کردند.

رییس اداره پارک ملی تندوره گفت: شکار غیرمجاز پستانداران وحشی در شهرستان طی این مدت ۳۹ رأس بوده است که بیشترین شکار غیر مجاز مربوط به قوچ و میش با تعداد ۲۵ راس بوده است.

وی افزود: شکار پرندگان غیرمجاز نیز ۳۲ قطعه بوده که بیشترین آن سهره و کبک بوده است همچنین در حوزه تخلفات مربوط به صید آبزیان در سطح شهرستان نیز در سال ۱۴۰۲، حدود ۲۰۵ عدد ماهی به صورت غیر مجاز صید شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درگز گفت: با تلاش محیط بانان پارک ملی تندروه، تعداد ۱۷ متخلف قبل از اقدام به شکار طی سال گذشته شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

تیموری در خصوص کشفیات سلاح مجاز، غیرمجاز و دست ساز نیز گفت: طی این مدت در مجموع تعداد ۲۰ قبضه سلاح در شهرستان درگز از متخلفان کشف شده است.

وی اضافه کرد: در موضوع تخریب و تصرف در مناطق تحت مدیریت طی سال گذشته نیز تعداد هفت مورد شامل تصرف، شخم‌زنی و حفاری در مناطق تحت مدیریت شهرستان شناسایی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند، همچنین در حوزه آلودگی‌ها نیز ۷۶ مورد اخطاریه رفع آلودگی برای واحدهای مختلف صنعتی ، خدماتی و تولیدی صادر شده است.

رییس اداره پارک ملی تندوره گفت: ماموران یگان حفاظت پارک ملی تندوره طی سال گذشته بیش از ۱۴ هزار و ۵۶۲ راس دام سبک غیر مجاز که به صورت غیر مجاز ، خارج از فصل چرا ، بدون پروانه و یا مازاد بر پروانه چرا وارد پارک ملی و مناطق تحت مدیریت شهرستان شده بودند را شناسایی و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کردند.

پارک ملی تندوره در شهرستان درگز و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد