Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@04:01:20 GMT

مشاجره کانادا و آمریکا بر سر ماسک بالا گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۸۳۵۹

مشاجره کانادا و آمریکا بر سر ماسک بالا گرفت

مقام‌های کانادایی به شدت از اقدام رئیس جمهور آمریکا در ممانعت از صادرات ماسک ان ۹۵ انتقاد کردند. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی‌های زیادی درباره شیوع سریع و گسترده ویروس کرونا در کانادا و کمبود تجهیزات پزشکی و محافظتی به وجود آمده، مقام‌های رسمی کانادا روز جمعه از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ممانعت از صدور ماسک‌های ان 95 برای استفاده پزشکان و پرستاران انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، مقام‌های بهداشت و درمان اونتاریو هشدار داده‌اند که با اتخاذ تدابیر بهداشتی فعلی، تا پایان ماه جاری بیش از 80 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد و 1600 نفر نیز در این ایالت جان خود را از دست خواهند داد. مقام‌های این ایالت از مردم خواسته‌اند تا رفت و آمدهای خود را به شدت محدود کنند.

نخست وزیر کانادا خواستار اتحاد مردم کشورش برای مقابله با کرونا شدکمبود تجهیزات پزشکی در استان کبک کانادا

اونتاریو تاکنون ابتلای 3255 نفر به ویروس کرونا را تایید کرده و 67 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز در این باره گفت: ممانعت از صادرات تجهیزات پزشکی از طریق مرز یک اقدام اشتباه است. این اقدام می‌تواند یک تاثیر مخرب و منفی به همراه داشته باشد. تعداد زیادی از متخصصان بهداشت و سلامت کانادایی هر روز برای کار به دیترویت می‌روند.

آمریکا و کانادا به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا مرزهای خود را به طور موقت بسته‌اند.

کریستیا فریلند معاون نخست وزیر کانادا در پاسخ به این سئوال که آیا کانادا نیز اقدام تلافی جویانه‌ای علیه آمریکا انجام خواهد داد، گفت: اوتاوا هر کاری را برای دفاع از منافع ملی اش انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر حال در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • مقام صهیونیست: آمریکا از جنگ خسته شده است
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس