Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به دنبال اعلام شروط عربستان برای کاهش تولید نفت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، ریاض را به وضع تعرفه های گمرکی برای واردات نفت از این کشور تهدید کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک، وی خاطرنشان كرد: "حقوق گمرکی درآمد زیادی را برای ایالات متحده ببار می آورد."
ترامپ یادآور شد: "قبلاً من برای چین و سایر کشورها نیز حقوق گمرکی وضع کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
وی گفت: "سایر کشورها نیز برای کالاهای ایالات متحده حقوق گمرگی وضع می کنند و "از این مزایا برخوردار می شوند ."
ترامپ با طرح پرسش هایی خاطرنشان کرده، "آیا من این کار را در رابطه با نفت انجام خواهم داد ؟" بله ، ممکن است. آیا الان این کار را خواهم کرد؟ نه. آیا به فکر وضع آنها هستم؟ نه."
وی درعین حال گفته که اگر با ما آنچه را که غیر شرافتمندانه خوانده، رفتار شود، کاملاً آشکار است که این ابزار در زرادخانه ما وجود دارد.

عربستان برای کاهش تولید نفت شرط گذاشت
عربستان سعودی در پاسخ به درخواست ها برای کاهش تولید نفت و جلوگیری از تنزل قیمت آن شرط گذاشته و ا اعلام کرده که تنها در صورت مشارکت سایر کشورها و در درجه اول روسیه حاضر به انجام این کار است.
بنابر گزارش اسپوتنیک، محمد الصبان، کارشناس مشهور و مشاور دولت سعودی در زمینه اقتصاد بین المللی و بازار نفت پس از انتشار خبری درباره آمادگی ریاض برای کاهش قابل توجه استخراج نفت در صورت پیوستن روسیه و آمریکا به این کار خاطرنشان کرد: "عربستان سعودی آماده است تولید خود را کاهش دهد اما به شرطی که سایر تولیدکنندگان نفت به رهبری روسیه نیز این کار را انجام دهند و به آن پایبند باشند."
پیش از این ، عربستان سعودی از طرفهای معامله اوپک پلاس خواسته بود تا برای برقراری تعادل در بازار نفت، یک جلسه اضطراری با شرکت سایر کشورها تشکیل دهند. وال استریت ژورنال با استناد به منابع خود نوشته بود کشورهای تولید کننده نفت در جلسه اوپک پلاس در تاریخ 6 آوریل قصد دارند درباره احتمال کاهش تولید به میزان حداقل 6 میلیون بشکه در روز صحبت کنند.
روز جمعه اعلام شد اوپک پلاس در تاریخ 6 آوریل درباره احتمال کاهش تولید به میزان 10 میلیون بشکه در روز بحث خواهد کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کردند بازار نفت به اقدامات مشترکی نیاز دارد که شرکت های نفتی روسیه هم برای آنها آماده باشند، اما همراه با اوپک پلاس و تولید کنندگان مهم نفتی مانند ایالات متحده.

اعلام آمادگی پوتین برای کاهش تولید نفت
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو برای دستیابی به توافق با "اوپک پلاس" و آمریکا و کاهش تولید نفت آمادگی دارد.
رئیس جمهور روسیه گفت: با دونالد ترامپ درباره وضعیت بازار نفت صحبت کردم و همه ما از این وضعیت نگران هستیم.
وی گفت: کاهش تولید نفت باید بر اساس اصل شراکت همگانی صورت گیرد.
پوتین گفت: احتمالا تولید نفت روزانه 10 میلیون بشکه یا اندکی بیشتر کاهش خواهد یافت. وی گفت کاهش تولید نفت باید از فهرست نفت‌های دارای کیفیت درجه یک صورت گیرد.
وی افزود اوضاع در بازار‌های جهانی انرژی کماکان بغرنج و تقاضا در حال کاهش است.  اوضاع کنونی بازار جهانی انرژی موجب تضعیف سرمایه گذاری و تهدید نیروی کار می‌شود.
رئیس جمهور روسیه گفت کشورش همیشه خواهان ثبات درازمدت در بازار‌های نفت است.
ولادیمیر پوتین گفت کشورش با قیمت 42 دلار در هر بشکه نفت راحت است.
وی گفت: روسیه وضعیت بازار نفت را با در نظر گرفتن منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان تحلیل می‌کند. باید منافع همه طرف‌های سهیم در بازار نفت در نظر گرفته شود و فقط در این صورت است که می‌توان به توافق عادلانه‌ای دست یافت.
پوتین گفت: به نظر می‌رسد عربستان با اقدامات اخیر تلاش می‌کند از دست رقبای خود در زمینه تولید "نفت شیل" خلاص شود و تا حدودی در این زمینه موفق بوده است.
وی گفت دلایل کاهش قیمت نفت ویروس کرونا، تقاضای پایین برای نفت و خروج عربستان از توافق اوپک پلاس است.
در خبری دیگر الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه گفت تصمیم عربستان برای افزایش تولید نفت تاسف بار است.
وی گفت تقاضای نفت به خاطر تصمیم برخی کشورها برای سرازیر کردن نفت به بازار ضربه خورد.
وزیر انرژی روسیه گفت عربستان هنوز هم در حال تاثیرگذاری منفی بر بازار نفت است.
وی افزود: ذخایر نفت کشورها فقط برای یک و نیم تا دو ماه آینده پر خواهد بود. وی گفت همه از جمله عربستان و آمریکا باید تولید نفت خود را کاهش دهند. وی افزود تولید نفت باید در چند ماه آینده کاهش یابد.
وزیر انرژی روسیه گفت نشست اوپک پلاس در 6 آوریل برگزار می شود.
در همین حال مدیر اجرایی شرکت لوک اویل روسیه گفت روسیه هنگامی که گفتگوها برای کاهش تولید نفت در جریان است تولید نفت خود را افزایش نخواهد داد. وی گفت امیدوار است آمریکا در نشست اوپک پلاس در روز دوشنبه برای کاهش تولید نفت شرکت کند.

قیمت نفت برنت از مرز 34 دلار گذشت
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، قیمت نفت خام برنت با افزایش 4 دلار و 17 سنت به بشکه‌ای 34.11 دلار رسید.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نفت عربستان آمریکا روسیه برای کاهش تولید نفت وزیر انرژی روسیه اوپک پلاس سایر کشورها رئیس جمهور روسیه گفت بازار نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد

«الکساندر دوگین» فیلسوف و نظریه‌پرداز برجسته روسی که برخی از او به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد می‌کنند، در مصاحبه‌ای با خبرنگار سرشناس آمریکایی ضمن حمایت بیشتر از عملیات نظامی روسیه گفت که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

به گزارش ایسنا، «تاکر کارلسون» خبرنگار سرشناس آمریکایی که پیشتر هم مصاحبه‌ای طولانی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشت، این بار گفت‌وگو ۲۰ دقیقه‌ای را با متحد پوتین انجام داده و آن را روی کانال یوتیوب خود منتشر کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، «الکساندر دوگین» که از منتقدان سرسخت غرب است، در این مصاحبه علاوه بر حمایت تمام‌عیارش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکید کرد که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

آقای کارلسون، دوگین را نویسنده‌ای توصیف می‌کند که «درباره ایده‌های بزرگ می‌نویسد» و هم‌چنین ادعا می‌کند که کتاب‌های او در سرتاسر ایالات متحده توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع شده است و امکان خرید در وبگاه آمازون وجود ندارد.

در قسمتی از این مصاحبه، «مغز متفکر پوتین» استدلال می‌کند: «ایدئولوژی لیبرال، که از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، عملا در غرب بی‌رقیب شد، منجر به نابودی مفهوم خانواده می‌شود؛ مفهومی که به نفع فردگرایی، در حال نابودی است. هم‌چنین پیشرفت طبیعی لیبرالیسم موجب طرد هویت انسانی می‌شود.»

این نظریه‌پرداز روس در ادامه می‌گوید: «فاز بعدی: نئو لیبرالیسم. اکنون در اینجا بحث اکثریت نیست بلکه بحث بر سر حکومت اقلیت‌هاست. نقش این تفکر در غرب به معنای دموکراسی نیست، بلکه توتالیتاریسم است.»

راشا تودی هم‌چنین به «داریا دوگینا» دختر این فیلسوف روسی و مفسر سیاسی اشاره می‌کند که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد. هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟