Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو گفت: تعویق المپیک ممکن است با اتفاقات زیادی همراه باشد و از جمله تغییر رنگ مدال ورزشکاران، اما در شرایط فعلی IOC بهترین تصمیم را گرفت.

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره تعویق یک‌ساله المپیک گفت: متأسفانه شیوع ویروس کرونا جهان‌گیر شده است و تمامی کشورها درگیر آن هستند و به نظرم در شرایط فعلی کمیته بین‌المللی المپیک بهترین تصمیم را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه تعویق یک‌ساله المپیک مشکلاتی هم به وجود می‌آورد اما طبق منشور المپیک سلامت ورزشکاران باید در اولویت باشد. در این مسابقات نخبگان ورزشی از سراسر دنیا حضور پیدا می‌کنند و باید سلامت آنها حفظ شود.

وی گفت: حتی در جریان مسابقات المپیک اگر یک ورزشکار دچار آسیب‌دیدگی شود، دیگر اجازه ادامه به او نمی‌دهند. بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که آنها به سلامت ورزشکاران توجه ویژه‌ای دارند. البته تعویق المپیک اتفاقات زیادی هم به همراه دارد. ممکن است رنگ مدال برخی از ورزشکاران تغییر کند و حتی کسانی که شانس کسب مدال نداشته باشند، در این 17 ماه باقی مانده به شروع مسابقات به اوج آمادگی رسیده و بتوانند مدال کسب کنند. از طرفی برخی دیگر هم که در شرایط آمادگی هستند ممکن است تا زمان برگزاری المپیک نتوانند شرایط خوب بدنی خود را حفظ کنند، بنابراین دست‌شان از مدال کوتاه بماند. 

پرافتخارترین تکواندوکار ایران در مورد وضعیت میرهاشم حسینی وآرمین هادی پور تکواندوکاران المپیکی اظهار کرد: یکی از مشکلات ورزشکاران المپیکی حفظ وزن خود است. این موضوع ممکن است ما را با چالش‌های زیادی مواجه کند. به هر حال ورزشکاران باید تا یک سال وزن خود را حفظ کنند و این فشار زیادی به آنها وارد می‌کند. البته متقابلاً کادر فنی هم با چالش روبه‌رو می‌شود. قبل از تعطیلی اردوهای تیم ملی، ورزشکاران در شرایط خیلی سختی تمرین می‌کردند. یک ورزشکار برای رسیدن به میدان المپیک باید هم از نظر فیزیکی و هم از نظر ذهنی در شرایط ایده‌آل باشد.

ساعی تأکید کرد: قبل از تعطیلی اردوها، ورزشکاران المپیکی به شدت زیر نظر بودند به‌طوری‌که آنها از اردو خارج نمی‌شدند تا مبادا آلوده به ویروس شوند. گاهی اوقات حتی مجبور بودند با ماسک و دستکش تمرین کنند اما حالا با تعویق یک‌ساله المپیک این فشارها برداشته شده است و ما وقت کافی را برای تمرین داریم. در حال حاضر اردوهای تیم ملی هم تعطیل است و تکواندوکاران المپیکی در خانه تمرینات را ادامه می‌دهند. امیدوارم هر چه زودتر این شرایط تغییر کند و ویروس کرونا ریشه‌کن شود.

وی همچنین در مورد وضعیت مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا و شرایط بانوان برای کسب دو سهمیه عنوان کرد: مسابقات کسب سهمیه قرار بود در خرداد برگزار شود و در حال حاضر تنها مسابقات گزینشی المپیک قاره آسیا و اروپا برگزار نشده است. منتظر هستیم تا فدراسیون جهانی زمان برگزاری این دو مسابقه را اعلام کند. البته من فکر می‌کنم تغییر المپیک فرصت خوبی برای بانوان ما است تا بتوانند بیشتر تمرین کنند و به آمادگی برسند. امیدوارم مربیان هم نفرات شایسته‌ای را به مسابقات اعزام کنند و در نهایت دو سهمیه نصیب بانوان شود. تکواندوی بانوان در شرایطی است که باید از آنها انتظار مدال داشته باشیم و نباید تنها به کسب سهمیه اکتفا کنیم.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: المپیک تیم ملی تکواندو هادی ساعی شیوع ویروس کرونا آرمین هادی پور میرهاشم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلیمانی: تاریخ انتخابات فدراسیون ژیمناستیک تغییر نمی‌کند/فدراسیون جهانی از مواضع خود کوتاه نمی‌آید

محسن سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه منابع غیررسمی خبری احتمال لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک را در تاریخ ۲۴ اردیبهشت مطرح کرده‌اند، اظهار کرد: انتخابات در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد و شایعاتی که مطرح می‌شود اصلاً صحت ندارد. هیچ کسی نمی‌تواند تاریخ انتخابات را به تعویق بیندازد و ممکن نیست بر حسب حدس و گمان و ادعا انتخابات را به تعویق انداخت.

وی ادامه داد: دیروز جلسه آنلاین یک ساعته‌ای با فدراسیون جهانی ژیمناستیک برگزار شد و تمامی اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون ایران مورد تأیید قرار گرفتند. تا به الان هیچ مشکل و مانعی برای عدم برگزاری مجمع انتخاباتی وجود نداشته است. دو نماینده فدراسیون جهانی به ایران می‌آیند و با توجه به اینکه مدارک آنها برای کمیته ملی المپیک ارسال شده، مشکلی هم بابت اخذ ویزا برای این دو نفر ایجاد نمی‌شود. 

دبیر فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: خیریت در این است که مجمع انتخاباتی تا ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت) برگزار شود. اگر شاهد لغو مجمع انتخاباتی باشیم فدراسیون جهانی از مواضعی که دارد کوتاه نخواهد آمد. نمایندگان فدراسیون جهانی با کمیته ملی المپیک جلسه برگزار کرده‌اند تا دیگر تاریخ انتخابات به تعویق نیفتد و نهایتاً ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت) برای برگزاری انتخابات اعلام شده است. اتمام حجت شده و اگر در تاریخ مقرر برگزار نشود فدراسیون جهانی اقدام به تعلیق فدراسیون ایران خواهد کرد، چون به وعده‌ای که داده شده عمل نشده است.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دهکده المپیک پاریس 2024؛ مکانی بدون مک دونالدز و الکل
  • سلیمانی: تاریخ انتخابات فدراسیون ژیمناستیک تغییر نمی‌کند/فدراسیون جهانی از مواضع خود کوتاه نمی‌آید
  • استعدادیابی و تامین تجهیزات را در رأس کار قرار دادیم
  • ورزشکارانی که دیگر طلبکار نیستند!
  • امین میرزازاده با طلای دوم، دهمین طلای لوپز را نقره می‌کند
  • سومین تجلیل رئیس جمهور از ورزشکاران
  • وحدانی: هزینه هنگفتی کردیم تا شمشیربازی مدال المپیک بگیرد/ نتایج بدی در سئول نگرفتیم
  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • نتایج دونده در امارات اهمیت نداشت/ حاشیه‌ها را دور می‌کنیم