Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا راهدار بهمئی گفت: بارش تگرگ و باران‌های رگباری علاوه بر آسیب به باغ‌ها باعث تخریب جاده‌های بین مزارعی نیز شد.

وی بیان کرد: در شهرستان بهمئی حدود یکهزارو صد هکتار باغ وجود دارد که بخش زیادی از این میزان مرکبات و در مرحله گلدهی بودند.

راهدار بهمئی به میزان خسارت باغداران اشاره نکرد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله خسارات جبران ناپذیری به بخش کشاورزی شهرستان وارد می شود گفت: بهره برداران به دلیل نبود هیچ منبع درآمدی قادر به پرداخت اقساط و تأمین مایحتاج زندگی خود نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود ۳۸ هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله ۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین میزان بارش استان از ابتدای سال زراعی در اول مهر سال ۱۳۹۸ تاکنون به ۴۷۹.۲ میلیمتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۳۶۳.۶میلیمتر کاهش یافته است.

ولی بهره‌مند افزود: میزان بارش باران مدت مشابه پارسال کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی (۹۷-۹۸) ۸۴۲.۸ بوده است.

وی تصریح کرد: میانگین بارندگی امسال استان ۱۳ میلیمتر کمتر از میانگین بلند مدت تا به امروز بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایستگاه شهرهای یاسوج و سی سخت به ترتیب با ۶۶۶.۶ و ۶۰۲.۸ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی استان را در سال زراعی جاری ثبت کرده‌اند.

بهره‌مند ابراز داشت: شهرهای دوگنبدان و لیکک نیز به ترتیب با ۳۳۹.۵ و۳۶۵.۱ کم بارش ترین میزان بارش های امسال کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی جاری را ثبت کرده‌اند.

بهره‌مند عنوان کرد: میزان بارش باران سال زراعی جاری در  ایستگاه شهر دهدشت ۵۱۰ و در ایستگاه تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر ۳۹۰ میلیمتر گزارش شده است.

کد خبر 497593 برچسب‌ها استان کهگیلویه آب و هوا - ایران کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه آب و هوا ایران کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارش سال زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، سید حمزه لقمانی گفت: در فروردین سال 1403 هزار و 358 پرونده تخلف اقتصادی وارد شعب این اداره کل و رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد پرونده وارده هزار و 44 فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات، 217 فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و تعداد97 فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت دارو و درمان بوده است.

لقمانی گفت: مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات، 218 میلیارد و 147 میلیون ریال بوده است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228376 برچسب‌ها تعزیرات حکومتی

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۶ میلیمتر در فرخشهر
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰