Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:56:27 GMT

تجویز سمعک مناسب برای رفع کم شنوایی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۹۷۳۴

سمعک وسیله­‌ای است که از سه جزء اصلی میکروفون (دریافت کننده صدا)، برد سمعک (پردازشگر گفتار) و رسیور (بلندگو) تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کلینیک تهران صفیر، آنچه که ارزش و قیمت سمعک را مشخص می‌کند هسته اصلی سمعک یعنی پردازشگر گفتار است. با توجه به تکنولوژی به کار رفته در ساخت این پردازشگرها، قیمت واقعی سمعک تعیین می­‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگونه می‌­توان با اطمینان یک سمعک خوب با قیمت مناسب تهیه کرد؟ هدف از خرید سمعک، صرفا خرید سمعک نیست! یقینا برطرف کردن مشکل شنوایی است. لذا اگر صرفا قیمت سمعک در نظر گرفته شود و کسی که سمعک را برای شما تجویز می­‌کند در نظر گرفته نشود هر چند از سمعک­‌های با بالاترین قیمت استفاده شود ممکن است رضایت صددرصدی حاصل نشود. آنچه که باعث استفاده بهینه از سمعک می‌شود تنظیم علمی سمعک یا به عبارت دیگر تجویز صحیح سمعک است.

عوامل موثر در قیمت سمعک

مانند هر تکنولوژی دیگری، سمعک هم در گذر زمان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. به طوری که یک سیر تدریجی از تکنولوژی‌های اولیه و پایه بنام آنالوگ به سمت تکنولوژی‌های بهتر به نام‌های قابل برنامه‌ریزی، دیجیتال، هوشمند و هوشمند وایرلس داشته است. به طور کلی هرچه تکنولوژی سمعک پیشرفته‌تر باشد قیمت سمعک هم بیشتر می‌شود. قیمت سمعک‌ها بر اساس تکنولوژی به کار رفته در آنها و نیز بر اساس نزدیک شدن به لیست بهترین و معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده سمعک در دنیا که در بازار ایران نمایندگی فعال دارند افزایش می‌یابد.

قیمت سمعک نامرئی

مهمترین عامل تاثیرگذار بر روی قیمت سمعک تکنولوژی و فناوری به کار رفته در سمعک است. لذا ممکن است قیمت یک سمعک پشت گوشی پیشرفته چند برابر قیمت یک سمعک رده پایین باشد.  اما به طور کلی قیمت‌های سمعک نامرئی شرکت‌های مختلف در بازه قیمتی ۳ میلیون تومان تا حدود ۹ میلیون تومان متغیر است. قطعا قالب‌گیری، تنظیم و در نظر گرفتن ویژگی‌های الکترواکوستیکی مجرا و سمعک یکی از ارکان تجویز درست این نوع از سمعک است.

توصیه می‌شود حتی‌المقدور این نوع سمعک را در مطب‌های ادیولوژی معتبر سفارش دهید.

ملاحظاتی قبل از خرید سمعک

ارزیابی شنوایی

افرادی که پس از ارزیابی‌های اولیه ادیولوژیست، نیاز به استفاده از سمعک برای آنها، محرز شده است. علاوه بر کسب اطلاعات درباره قیمت سمعک باید در نظر داشته باشند که علی‌رغم اینکه سمعک یک وسیله کمک شنوایی مفید است و به فرد کم‌شنوا کمک شایانی می­‌کند اما ممکن است زمانی که اصولی تجویز نگردد برای فرد گاها مضر هم باشد.

تجویز مناسب سمعک

تجویز مناسب سمعک جزو ارکان اولیه برای خرید سمعک است؛ لذا در انتخاب کلینیک و محل خرید سمعک دقت لازم را داشته باشید. مصداق گفته فوق ذکر، این مطلب علمی و اساسی است که افراد افت شنوایی به واسطه اختلال در سیستم شنوایی نسبت به دیگران حساس‌تر و یا به عبارتی بیشتر در معرض خطر، نسبت به اصوات بلند هستند.

کلینیک و مراکز معتبر

تجویز مناسب سمعک با روش‌هایی که باعث می‌شود سمعک به صورت بهینه به فرد در شنیدن صدا و گفتار کمک کند به مراتب حیاتی‌تر از برند و نوع سمعک است. توصیه می‌شود حتما سمعک را مراکز معتبر و کلینیک‌هایی شنوایی شناسی، با قیمت سمعک مناسب و تحت نظر متخصص تجویز سمعک، خریداری کنند.

خدمات کلینیک شنوایی و تجویز سمعک تهران صفیر

کلینیک شنوایی و تجویز سمعک تهران صفیر، تحت مدیریت مستقیم دکتر ایوب ولدبیگی متخصص شنوایی، تعادل و تجویز سمعک، یکی از بهترین مراکز شنوایی شناسی و تجویز سمعک در شمال تهران می‌باشد. خدماتی که در این مرکز برای افرادی که سمعک دریافت می‌کنند به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

گارانتی بین‌المللی بی قید و شرط سمعک‌ها به مدت (۲ سال)

خدمات تنظیم پس از فروش سمعک‌ها  به مدت (۱۰ سال)

تنظیم رایگان تمام سمعک‌های تجویزی  به مدت (۱۰ سال)

خدمات پس از فروش تمام سمعک‌ها به مدت (۱۰ سال)

ارزیابی پایه و تخصصی شنوایی برای  تجویز سمعک

امکان استفاده ۱۰ روزه از سمعک به صورت آزمایشی

مشاوره تخصصی سمعک برای انواع کم شنوایی‌ها

ارائه باتری تمام سمعک های تجویزی به مدت ۲ سال

ارائه یک عدد تستر باتری برای سمعک‌های تجویزی

ارائه مدارک لازم برای بیمه همه سمعک‌های تجویزی

ضمانت بهترین کیفیت صدا با استفاده از بهترین سمعک

همکاری با تمامی بیمه‌هایی که تعرفه خرید سمعک دارند

بهترین و عادلانه‌ترین قیمت سمعک موجود در بازار

مشاوره و همکاری با پزشک گوش و حلق و بینی برای تایید بیمه

امکان اقساطی کردن هزینه سمعک با توجه به شرایط افراد

امکان تهیه برخی سمعک ها در همان روز مراجعه

امکان تجویز سمعک در منزل برای شهروندان تهرانی

کلام پایانی

 با وجود پیشرفت در زمینه سمعک، و نیز وجود سمعک‌­های نامرئی، حتی افرادی که تمایل به استفاده از این وسایل را ندارند با دیدن این سمعک و ویژگی‌های آنها و همچنین مناسب بودن قیمت سمعک نظرشان برای استفاده نکردن از این وسایل تغییر خواهد کرد. سمعک علاوه بر برطرف کردن مشکل شنوایی، از بیشتر شدن کم شنوایی هم جلوگیری می‌کند. توصیه می‌شود به کلینیک‌های شنوایی شناسی مراجعه کنید و در مورد کم‌شنوایی تان اطلاعات کسب کنید و سپس اقدام به خرید سمعک کنید. سمعک خوب زندگی شما را دگرگون خواهد کرد. با نسل جدید سمعک ها، لحظه ای از زندگی را از دست ندهید.

خوب بشنوید؛ خوب زندگی کنید
سمعک تهران صفیر
دکتر ولدبیگی

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سمعک شنوايي تجویز سمعک قیمت سمعک خرید سمعک کم شنوایی سمعک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند

ایسنا/قم معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان اینکه داروخانه‌های دارای مجوز فروش اینترنتی، مجاز به فروش شیرخشک نیستند، اظهار کرد: برای مبارزه با قاچاق، تهیه شیرخشک‌های روزانه با شماره ملی و تاریخ تولد امکان پذیر است و به تعداد ۱۰ عدد در ماه بیمه‌ای حساب می‌شود. همچنین برای تهیه شیرخشک رژیمی علاوه بر کد ملی و تاریخ تولد حتما به نسخه پزشک نیاز است.

دکتر هدی ابوالحسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امروزه در دنیا طب تلفیقی مطرح است، اظهار کرد: به عقیده ما تنها افرادی که در حوزه طب سنتی صلاحیت تجویز نسخه برای بیماران را دارند، پزشکان متخصص طب ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه داروها و مکمل‌های گیاهی حتما باید با تجویز پزشکان متخصص مصرف شود، عنوان کرد: عطاری‌ها اجازه فروش داروهای گیاهی را ندارند و تنها مجاز به فروش فرآورده‌های فله گیاهی به صورت پودر نشده هستند. همچنین به هیچ عنوان مجوز طبابت و تجویز نسخه و دارو را ندارند.

ابوالحسنی بیان کرد: مردم ما باید به این نکته توجه کنند که مرجع درست برای تهیه دارو و مکمل‌های گیاهی منحصر به داروخانه‌ها است، لذا باشگاه‌های ورزشی، عطاری‌ها و سایت اینترنتی مجوز ندارند و مرجع مناسبی برای خرید مکمل‌ها نیستند.

وی با اشاره به اینکه هیچگونه نظارتی بر داروهای گیاهی بدون برچسب اصالت وجود ندارد، تصریح کرد: تنها داروهای گیاهی دارای برچسب اصالت و قابل شناسایی در سامانه تیتک غذا و دارو مورد تأیید هستند.

مکمل‌های دارویی با نظر پزشک مصرف شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد عوارض مصرف خودسرانه مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها، اضافه کرد: مصرف بالای مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها می‌تواند منجر به ایجاد مسمومیت در بدن شود.

ابوالحسنی با تاکید بر اینکه ویتامین‌ها به دو صورت محلول در آب و محلول در چربی هستند، ادامه داد: ویتامین‌های محلول در آب مانند ویتامین C و B حتی اگر بیشتر مصرف شوند پس از جذب میزان مورد نیاز بدن از طریق ادرار دفع می‌شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: این در حالی است که مصرف زیاد ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A و E در ارگان‌های مختلف بدن به ویژه کبد رسوب می‌کنند و منجر بروز مسومیت‌های جدی می‌شوند.

وی با بیان اینکه عملکرد پزشکان در تجویز دارو در نسخه‌های الکترونیکی قابل رصد است، یادآور شد: برخی از پزشکان تعداد 10 قلم دارو را در یک نسخه تجویز می‌کنند، در حالی که استاندارد جهانی تجویز اقلام دارویی، حداکثر دو قلم دارو است، لذا عملکرد پزشکان تحت نظارت است و در صورت ادامه دار شدن این فرآیند ممکن است توسط نظام پزشکی به مراجع قضایی معرفی و یا از ادامه فعالیت محروم شوند.

داروخانه‌های اینترنتی فقط مجاز به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی هستند

ابوالحسنی تعداد بالای تجویز فرآورده‌های تزریقی در برخی نسخ را مورد توجه قرارداد و گفت: بعضا افزایش تجویز فرآورده‌ها تزریقی مانند سرم به دلیل تقاضای بالای بیماران است لذا در این راستا در حوزه پایش و نظارت غذا و دارو این پزشکان را رصد می‌کنیم. در همین زمینه سال گذشته پزشکانی که عملکرد مطلوبی در حوزه تجویز دارو داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی با اشاره به اهمیت حضور مسئول فنی در داروخانه‌ها اظهار کرد: در صورت تقاضای شهروندان برای تهیه مولتی‌ویتامین‌ها و مکمل‌های دارویی، مسئول فنی داروخانه‌ها حتما باید از علت مصرف این مکمل توسط فرد آگاهی پیدا کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، تاکید کرد:  نظارت و بازرسی بر عملکرد داروخانه‌ها به صورت مستمر در حال انجام است و در کنار آن گزارشات مردمی در خصوص تخلفات را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

ابوالحسنی با بیان اینکه داروخانه‌های دارای مجوز فروش اینترنتی فقط می‌توانند مکمل‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی را به فروش برسانند، یادآور شد: شهروندان باید آگاه شوند مرجع مورد تأیید وزارت بهداشت برای تهیه داروها و شیر خشک داروخانه‌ها هستند و مکمل‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی دارای برچسب اصالت را از طریق فضای مجازی، تنها از داروخانه‌هایی که مجوز فروش اینترنتی دارند، تهیه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • شمش خم کن چیست؟
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه
  • تخت معاینه تاشو: کیفیت بالا، قیمت مناسب
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند