Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه با تاکید بر اینکه رؤسای کمیته‌های گوناگون ستاد ملی مبارزه با کرونا موظفند ارزیابی دقیقی از میزان تاثیر تشدید برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی انجام بدهند، گفت: باید برای دوره بازگشایی پس از اطمینان از ایجاد وضعیت تثبیت شده در مدیریت مقابله با کرونا پروتکل‌های متنوع و مختلف با دقت نظر در تمامی حوزه‌ها طراحی و متناسب با هر کسب و کار اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت، افزود: ما مرحله اول و دوم آن را اجرا کرده‌ایم و موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و الان در مرحله سوم آن که اجرای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است، قرار داریم و مختصات آن باید مشخص و مدون باشد.

روحانی ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی باید به گونه‌ای طراحی شود که همه مردم اعم از ارباب رجوع، کارمند، کارگر و کاسب بدانند و مطمئن باشند در محیط کار و بیرون از خانه با رعایت این پروتکل‌ها می‌توانند درصد بالایی اطمینان خاطر داشته باشند که از سلامتی برخوردار خواهند بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید اطمینان حاصل کنیم که از چه زمانی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با سلامت کامل به مراکز آموزشی مراجعه کنند؛ لذا رؤسای کمیته‌ها باید با روش‌های دقیق، مطالعات و ارزیابی‌های لازم را انجام بدهند تا بر اساس آن ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

روحانی با بیان اینکه باید در نظر داشته باشیم که اگر کرونا برای مدتی باقی بماند باید آن را به گونه‌ای مدیریت کنیم که زندگی مردم با مشکل توأم نباشد، گفت: نباید بدون مطالعه و دقت نظر تصمیم گرفت؛ مردم باید بدانند هر تصمیمی که در دولت گرفته می‌شود مبتنی بر مطالعات دقیق علمی و با مشورت همه متخصصین است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سلامت مردم اولویت اول است، گفت: در کنار اولویت سلامت زندگی، معیشت، کسب و کارهای کوچک و طبقه ضعیف و آینده فرزندان‌مان نیز اهمیت دارد از این نظر باید بدانیم در روز پایان تشکیل محدودیت‌ها مردم نباید نگرانی از سلامت خود و فرزندان‌شان داشته باشند و ما باید نگرانی آنها را تا اندازه زیادی کاهش بدهیم.

روحانی اظهارداشت: باید بدانیم صدمات اصلی اقتصادی کرونا متوجه اقشار ضعیف جامعه است و مردم از دولت انتظار دارند که اجازه ندهیم کرونا سلامت و معیشت آنان را نابود کند و این بدان معنا است که هم باید سلامت مردم را حفظ کنیم و هم معیشت و وضعیت اقتصادی آنان را تامین کنیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رییس جمهور روحانی کرونا فاصله گذاری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند

قدس آنلاین: سید محمد حسینی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه تنها سه هفته دیگر از این مجلس باقی مانده و این سه هفته هم بیشتر به بحث بودجه پرداخته می‌شود، گفت: البته مواردی هست که امیدواریم آن ها هم در همین مجلس  مورد بررسی قرار گیرد مانند لایحه حمایت و تامین امنیت زنان و پیشگیری از آسیب به زنان یا بحث تجمعات و کار به آینده موکول نشود.

وی افزود: در همین حال  ما داریم خودمان را برای تعامل  با مجلس آینده آماده می‌کنیم که ان‌شاالله همکاری  بیشتری میان دو قوه برای خدمت به مردم وجود داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور  با اشاره به اینکه دیروز مجلس یک کار خوبی که انجام داد این بود که اشکالی که شورای نگهبان در مورد طرح اجاره بها گرفته بود را اصلاح کرد، اظهار داشت: چون الان ما در آستانه تابستان هستیم، امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر آنرا تایید کند تا وزارت راه و شهرسازی بتواند به آن عمل کند.

حسینی خاطرنشان کرد: نکته بعدی تحقیق و تفحصی بود که مجلس در مورد سازمان آفات و نباتات داشت که البته بیشتر به دوران دولت قبل یعنی تا ۱۴۰۰ مربوط می شود و یک بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که مربوط به وزارت بهداشت و بعضی دستگاه ها می شد در مورد کمبود داروها که البته توضیحاتی داده شد که نمایندگان قانع شدند که این به قوه قضاییه ارسال نشود. بالاخره وزارت بهداشت دستگاه های مختلف، صمت، وزارت اقتصاد همه تلاش خودشان را دارند انجام می دهند که این مشکلات برطرف شود و این مساله منتفی شد و دیگر ارجاع به قوه قضاییه نمی شود چون واقعا جرمی صورت نگرفته است؛ البته کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

نمی‌دانیم تعطیلی شنبه از کجا آمد

وی درخصوص نظر دولت درخصوص تعطیلی پنجشنبه یا شنبه، گفت: دولت که از ابتدا نظرش مشخص بوده، تعجب است کمیسیون اجتماعی یک بار می‌گویند شنبه، دوباره می‌گویند پنجشنبه و هربار نظر خود را تغییر می‌دهند. دولت به هر حال از همان ابتدا بحث را مطرح کرد که دو روز تعطیل باشد، یعنی به غیر از جمعه یک روز دیگر به اختیار دولت باشد، حالا عملا ببینید در تهران پنجشنبه ها تعطیل است، مدارس در کل کشور پنجشنبه ها تعطیل هستند و برخی از استان ها پنجشنبه ها را تعطیل کردند. حالا من نمی دانم چه شده که یک عده می‌گویند شنبه تعطیل باشد.

حسینی در واکنش به نگرانی از باب ایجاد مشکل در تعاملات بین المللی اقتصادی و تجاری خاطرنشان کرد: مهمترین جایی که با دنیا در تعامل است تهران است، با این جمعیتی که تهران دارد تا حالا چرا بحثی مطرح نمی کردند و الان یکباره این بحث مطرح شده است؟ عملا تهران چند سال است که تعطیل است و مشکلی هم در این رابطه به وجود نیامده است. تعطیلی پنجشنبه بیشتر مدنظر دولت است.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • طرح نور هوشمند می‌شود
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود