Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با تاکید بر اینکه گرایش جامعه نسبت به مسائل معرفتی افزایش یابد گفت: عقلانیت، عدالت و دانش علمی از مهم‌ترین اولویت‌ها برای معرفت نسبت به مهدویت و موضوع مهدی موعود (ع) است.

«حجت‌الاسلام ابوالحسن حسن‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در دوران غیبت کبری آنچه که بر عهده بشریت است یک مسئولیت بسیار دشوار و سنگین بوده و آن معرفت در شناخت ولی زمان و امام عصر خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: در معرفت نسبت به امام زمان (عج) باید به گونه عمل کنیم که در ارتباطات‌مان با جهان و در مواجه با هجوم شبهات پاسخ قاطع و منطقی برای این موضوع داشته باشیم؛ پرداختن به موضوع مهدویت از نگاه معرفتی کمتر از سایر موضوعات صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای عمل شود که گرایش جامعه نسبت به مسائل معرفتی افزایش یابد افزود: یکی از مهم‌ترین نکات برای رسیدن به کمال  شناخت خداوند است، در ادامه برای رسیدن به شناخت خداوند معرفت نسبت به ائمه معصومین (ع) اهمیت بسیاری دارد؛ امام زمان (عج) با ظهورشان برکات معرفتی فراوانی برای جهانیان حاصل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده عنوان کرد: پس از گسترش فرهنگ معرفت نسبت به ولی زمان و حاصل شدن آگاهی مدنظر، می‌توانیم وظایف عملی را معرفی کنیم هرچند که معرفت نسبت به ائمه معصومین (ع) بهترین مکتب انسانی برای رسیدن به کمال است.

 

وی با اشاره به اینکه معرفت مهدویت کاملا متضاد با جهل و نادانی است اضافه کرد: عقلانیت، عدالت و دانش علمی از مهم‌ترین اولویت ها برای معرفت نسبت به مهدویت و موضوع مهدی موعود (ع) است.

 

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: آن شخصی که زندگی خود را با ظلم و ستم به سایر بنا کرده است نمی‌تواند در حکومت عدل حضرت مهدی (ع) جایی داشته باشد حتی اگر بارها و بارها از زبان خود ندای العجل یا صاحب الزمان سر دهد.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله حسن زاده عصر غیبت مهدویت معرفت نسبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

ایسنا/کردستان رییس شورای شهر سنندج گفت: سنندج مهد عقلانیت و آزاد اندیشی است.

 عزت رضایی عصر امروز در آئین افتتاحیه برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی هفته سنه در پردیس سینما بهمن سنندج اظهار کرد: سنندج، شهر شعر و موسیقی، شهر خلاق موسیقی جهان، شهر آزاداندیشی و زادگاه مستوره اردلان نخستین زن تاریخ نویس جهان اسلام و شهر مفاخر علم و ادب و هنر و فرهنگ است.

وی افزود: سابقه سکونت در شهر سنندج به گذشته‌های دور باز می‌گردد و سنندج فعلی در دوره صفوی و در روزگار شاه صفی در سال ۱۰۴۶ هجری قمری توسط سلیمان خان اردلان پایه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه استاد سلطانی پژوهشگر و نویسنده مطرح و نام آور کشورمان به بهترین شیوه در مورد تاریخ و فرهنگ سنندج صحبت کردند گفت: صحبت در مورد سنندج در حضور چنین اساتیدی انار به اورامان بردن است از این رو تنها به بیان گوشه‌ای از برنامه‌های هفته سنه بسنده می‌کنم.

رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: در بیان جایگاه تاریخی و فرهنگی سنندج همین بس که سنندج زادگاه اساتید و اسطوره‌ها و بزرگ مردانی همچون استادان عندلبی‌ها، یوسف زمانی‌ها و قطب‌الدین صادقی‌ها است که تکیه‌گاه فرهنگ و هنر ایران است.

وی با بیان اینکه سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی در ایران است، گفت: سنندج از دموکرات ترین شهرهای در ایران است که نقش مهمی در پازل هنر و فرهنگ این سرزمین کهن داشته و دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است