Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه‌ای با رؤسای کمیته‌های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و اقتصادی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، میزان تأثیر اجرای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی را برای اجرای مرحله سوم این طرح با عنوان "فاصله گذاری هوشمند اجتماعی" مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی در این جلسه با تاکید بر اینکه رؤسای کمیته‌های گوناگون ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا موظفند ارزیابی دقیقی از میزان تأثیر تشدید برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی انجام بدهند، گفت: باید برای دوره بازگشایی پس از اطمینان از ایجاد وضعیت تثبیت شده در مدیریت مقابله با ویروس کرونا پروتکل‌های متنوع و مختلف با دقت نظر در تمامی حوزه‌ها طراحی و متناسب با هر کسب و کار اجرا شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت، افزود: ما مرحله اول و دوم آن را اجرا کرده ایم و موفقیت‌های خوبی داشته ایم و الان در مرحله سوم آن که اجرای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است، قرار داریم و مختصات آن باید مشخص و مدون باشد.

بیشتر بخوانید:وضعیت کرونا در تهران نگران کننده است

وی ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی باید به گونه‌ای طراحی شود که همه مردم اعم از ارباب رجوع، کارمند، کارگر و کاسب بدانند و مطمئن باشند در محیط کار و بیرون از خانه با رعایت این پروتکل‌ها می‌توانند درصد بالایی اطمینان خاطر داشته باشند که از سلامتی برخوردار خواهند بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: باید اطمینان حاصل کنیم که از چه زمانی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با سلامت کامل به مراکز آموزشی مراجعه کنند؛ لذا رؤسای کمیته‌ها باید با روش‌های دقیق، مطالعات و ارزیابی‌های لازم را انجام بدهند تا بر اساس آن ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

روحانی با بیان اینکه باید در نظر داشته باشیم که اگر ویروس کرونا برای مدتی باقی بماند باید آن را به گونه‌ای مدیریت کنیم که زندگی مردم با مشکل توأم نباشد، گفت: نباید بدون مطالعه و دقت نظر تصمیم گرفت؛ مردم باید بدانند هر تصمیمی که در دولت گرفته می‌شود مبتنی بر مطالعات دقیق علمی و با مشورت همه متخصصین است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه سلامت مردم اولویت اول است، گفت: در کنار اولویت سلامت زندگی، معیشت، کسب و کارهای کوچک و طبقه ضعیف و آینده فرزندان‌مان نیز اهمیت دارد از این نظر باید بدانیم در روز پایان تشکیل محدودیت‌ها مردم نباید نگرانی از سلامت خود و فرزندان‌شان داشته باشند و ما باید نگرانی آنها را تا اندازه زیادی کاهش بدهیم.

روحانی اظهارداشت: باید بدانیم صدمات اصلی اقتصادی ویروس کرونا متوجه اقشار ضعیف جامعه است و مردم از دولت انتظار دارند که اجازه ندهیم ویروس کرونا سلامت و معیشت آنان را نابود کند و این بدان معنا است که هم باید سلامت مردم را حفظ کنیم و هم معیشت و وضعیت اقتصادی آنان را تأمین کنیم.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری هوشمند ویروس کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم عفونت لثه نگیریم؟

بهزاد هوشمند، جراح لثه گفت: در عفونت لثه سه عامل که هرکدام یک ضلع مثلث را تشکیل می‌دهند، نقش دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مهم‌ترین عامل اصلی، بیماری‌های نسوج نگهدارنده دندان و لثه، پلاک میکروبی یا مجموعه‌ای از میکروارگانیسم‌هایی است که در محل اتصال لثه به دندان تشکیل می‌شوند و آهسته آهسته به شیار لثه نفوذ می‌کنند و محصول ناشی از سوخت و ساز میکروارگانیسم‌ها باعث می‌شود کیسه تشکیل شود و مهم‌ترین جزء این قضیه، پلاک میکروبی است.

وی در ادامه تاکید کرد: پس رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان عامل کلیدی اصلی است و میکروارگانیسم‌هایی که در محیط عفونی قرار دارند. عامل دوم، میزبان مستعد است. عامل سوم، مواد غذایی است. اگر فرد مسواک نزند، تغذیه مناسب هم نداشته باشد و عادات موضعی مضر نیز داشته باشد، مستعد بیماری لثه می‌شود.

هوشمند در ادامه گفت: عفونت‌های لثه یک فاکتور خطر واقعی برای بسیاری از بیماری‌های عمومی به حساب می‌آید. این بیماری‌ها شامل دیابت، عروق کرونر، گرفتگی عروق مغزی حتی روماتیسم مفصلی، انواع بیماری‌های روحی ـ روانی و افسردگی است.

این جراح لثه در پایان با اشاره به اینکه شیار لثه یعنی محل اتصال دندان به لثه ۱ تا ۱.۸ میلی متر عمق دارد، خاطرنشان کرد: از طریق شیار لثه مایعی ترشح می‌شود که این مایع مشتق شده از جریان خون است. این مایع به بزاق وصل شده و ما هنگام غذاخوردن آن را به دستگاه گوارش‌مان وارد می‌کنیم. بخش اول هضم و جذب به‌واسطه این‌ها صورت می‌گیرد؛ بنابراین مهم‌ترین جزء کمک به پیشگیری از بیماری‌های لثه، رعایت مناسب بهداشت دهان است.

دیگر خبرها

  • تعیین مرکز «غربالگری کرونا و آنفلوانزا» در زاهدان
  • نخستین انتخابات هوشمند جهان در استونی اجرا می‌شود
  • جوان‌گرایی نباید تبدیل به مسابقه قدرت‌طلبی جوانان شود
  • چه کنیم عفونت لثه نگیریم؟
  • آیا گوشی‌های هوشمند سلامت جسمی شما را به خطر می‌اندازد؟
  • وعده صادق احساس غرور ملی بود / میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • چهار معیار مهم سلامتی در ساعت‌های هوشمند
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد