Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت خارجی با بهره‌گیری از خواص نانومواد موفق به ساخت کیت‌های نگهدارنده نمونه‌های حاوی ویروس کرونا شد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، بعد از نمونه‌گیری از افراد مشکوک به ویروس کرونا، لازم است که این نمونه‌ها در محیط سرد نگهداری شوند. شرکت لورنس، کیت ویژه‌ای برای نگهداری این نمونه‌ها در دمای محیط تا یک هفته، ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کیت‌ها از معرف‌های مبتنی بر نانومواد استفاده شده است.

شرکت لورنس که در حوزه تشخیص مولکولی فعالیت دارد، ابزار پزشکی برای جمع‌آوری نمونه‌ها ساخته است که می‌تواند نمونه‌های RNA ویروسی را در دمای اتاق تا یک هفته نگه دارد. این سامانه که به SAFERSample شهرت دارد می‌تواند مسیر تشخیص RNA ویروس‌هایی نظیر سارس و کرونا را هموار کند.

در حال حاضر، برای تشخیص ویروس COVID ۱۹ نیاز به مخاط دهان یا بینی است که باید به سرعت به محیط سرد منتقل شود. البته محیط نگهدارنده سرد همیشه در دسترس نیست و باید ادوات حمل‌ونقل نمونه‌ها با ظروف دارای ابزار سرمایشی باشند. در صورت حمل‌ونقل در دمای محیط علاوه بر از بین رفتن ساختار، مشکل آلودگی و خشک شدن نمونه‌ها نیز وجود دارد.

این ابزار از یک بطری مایع تثبیت کننده تشکیل شده که موجب می‌شود RNA موردنظر را بتوان در دمای اتاق پایدار و تا یک هفته از آن محافظت کرد. بنابراین، برای انتقال نمونه به آزمایشگاه نیاز به سرمایش نیست. چنین ابزاری برای کشورهای با امکانات کم مناسب بوده و همچنین در هنگام وقوع بحران‌های جهانی می‌توان از این فناوری استفاده کرد.

تانمین هون، مدیرعامل شرکت لورنس و دانشمندان موسسه فناوری‌نانو و زیست‌مهندسی (IBN) در موسسه آاستار سنگاپور می‌گوید: «شرکت لورنس ۱۰ هزار از این نوع کیت‌ها را بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار جامعه علمی قرار داده است.»

معرف مورد استفاده در این دستگاه، در موسسه فناوری‌نانو ابداع شده است و آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این معرف می‌تواند ماده ژنتیکی ویروس را بهتر از دیگر روش‌ها نگه دارد.

این دستگاه به‌عنوان یک ابزار پزشکی کلاس A در سازمان بهداشت و درمان به ثبت رسیده است. سیدنی یی، مدیرعامل شرکت داینستیک دولوپمنت می‌گوید: «چنین مشارکتی میان بخش دولتی و خصوصی به ویژه در موارد بحرانی ضروری بوده و به تحقق سریع خواسته‌های جامعه مراقبت و بهداشت جهانی کمک شایانی می‌کند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا فناوری نانو نانومواد نمونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ