Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات چند کشور مختلف می‌گویند، آمریکایی‌ها اقلام محافظتی بهداشتی که سفارش داده‌اند را پیش از ارسال با چند برابر قیمت خریداری می‌کنند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، متحدان آمریکا در قاره‌های مختلف از تاکتیک‌های «غرب وحشی» این کشور در تصاحب محموله‌های اقلام پزشکی که پیش‌تر قرارداد آن‌ها با کشور‌های دیگر بسته شده‌اند، گلایه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقامات آلمان و فرانسه می‌گویند آمریکا با پرداخت مبالغی بالاتر از قیمت بازار به شرکت‌های چینی تولید کننده اقلام پزشکی، حتی محموله‌هایی که قرارداد آن‌ها نیز با کشور دیگری بسته شده است تصاحب می‌کند. ادعایی که وزیر بهداشت برزیل نیز آن را تأیید کرد.

یکی از مقامات ارشد دولت آلمان در این باره گفت: «بحث پول مطرح نیست. آن‌ها حاضرند هر بهایی بپردازند، چون آن‌ها درمانده شده‌اند».

گفته می‌شود آمریکا قرارداد‌های صادرات ماسک‌های تنفسی «N۹۵» و دیگر اقلامی که محافظت لازم برای کادر درمانی را تأمین می‌کند متوقف کرده است.

یک شرکت چند ملیتی «۳M» روز جمعه گفت، کاخ سفید دستور داده ارسال تمامی محموله‌های دستگاه‌های تنفسی به کانادا و آمریکای لاتین لغو شوند.

«جاستین ترودو» جمعه شب گفت، جلوگیری از ارسال تجهیزات در سرتاسر مرز‌ها «اشتباهی» است که واکنش متقابل را به همراه خواهد داشت.

در موردی دیگر، «اندریاس گیسل» سناتور امور داخلی برلین گفت محموله‌ای شامل ۲۰۰ هزار ماسک که قرار بود از یکی از کارخانه‌های شرکت ۳M در چین به آلمان ارسال شود در بانکوک «مصادره شده است». او این این اقدام را «دزدی دریایی به سبک مدرن» نامید.

گیسل با محکوم کردن این اقدام آمریکا، خطاب به واشنگتن گفت: «حتی در برهه بحران جهانی نباید از روش‌های غرب وحشی استفاده کنید».

یکی از مقامات امنیت داخلی آمریکا به رویترز گفت، این سیاست واشنگتن تا جایی ادامه می‌یابد که انبوهی از این اقلام وارد کشور شوند و جستجو برای تصاحب لوازم محافظتی می‌تواند تا آگوست (مرداد) ادامه پیدا کند.

این مقام آمریکایی که نمی‌خواست نامش فاش شود گفت: «دستمان را به سمت هر مقدار [از این لوازم پزشکی]که بتوانیم دراز می‌کنیم».

«لوییز هنریکه ماندتا» وزیر بهداشت برزیل گفت، این هفته چینی‌ها برخی سفارشات ما را تعلیق کرد و این کار را درست زمانی انجام داد که ۲۰ هواپیمای باری آمریکایی به چین پرواز کردند تا محصولات مشابهی را خریداری کنند.

در فرانسه نیز «جین راتنر» یکی از مقامات محلی فرانسه گفت، با شیوع ویروس کرونا در منطقه «گرند اِست» همواره برای اطمینان از رسیدن محموله‌های ماسک سفارش داده شده نزاع داشته‌ایم.

راتنر گفت: «آمریکایی‌ها پای هواپیما پول نقدشان را بیرون می‌آورند و سه یا چهار برابر آنچه ما پیشنهاد داده‌ایم می‌پردازند».

همتای راتنر در منطقه پاریس نیز بدون اشاره مستقیم به آمریکا گفت کشوری که جیب‌های بزرگی دارد در سفارش دادن اقلام پزشکی وی را شکست داده‌اند.

در حال حاضر آمریکا از لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا رتبه یک جهان را دارد. تا کنون بیش از ۲۷۷ هزار نفر در این کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و حدود ۷۴۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرتیپ پاسدار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ابتدای حادثه سیل اخیر در منطقه سیستان و بلوچستان اقدامات و خدمات موثری را به مردم این منطقه ارایه نموده و در ادامه این خدمات جریانی جهادی امروز محموله‌ای بزرگ شامل آرد، موادغذایی از قبیل برنج، روغن، انواع کنسروجات، ماکارانی، آب معدنی، رب و همچنین البسه ورزشی برای کودکان و نیز لوازم التحریر مدرسه بین مردم مناطق سیل زده در حال توزیع می‌باشد.


فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون کمک‌های نیروی زمینی سپاه مبالغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده که در مناطق سیل زده جنوب استان توزیع شده است.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: نیرو‌های امدادی این قرارگاه به صورت مداوم و شبانه روزی در مناطق سیل زده حضور دارند و به انجام ماموریت‌های امداد و نجات می‌پردازند.


سرتیپ پاسدار مرتضوی تأکید کرد این کمک‌ها تا زمانی که نیاز مردم منطقه باشد، در کنار سایر خدمات جهادی و امدادرسانی سپاه ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از آغاز سیل در استان سیستان و بلوچستان همواره در کنار مردم این خطه بوده و به کمک‌های خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس