Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:42:35 GMT

آسیب ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های کشور در سیل اخیر

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۰۷۴۴

آسیب ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های کشور در سیل اخیر

به گزارش روز شنبه سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، «رضا اکبری» معاون راهداری این سازمان با اشاره به اینکه سیل اخیر ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت اولیه به جاده‌های کشور وارد کرده است، افزود: از ابتدای وقوع سیل در کشور، ۵۷۶ محور به طول ۹هزارو ۹۳۴  کیلومتر از شبکه جاده‌ای و راه‌های ارتباطی آسیب دیدند این درحالی است که ۱۹ استان درگیر سیل شدند و در۱۱ استان بیشترین خسارات وارده به راه‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با تلاش و همت راهداران تاکنون بسیاری از راه‌های اصلی، شریانی و غیر شریانی آسیب دیده، بازگشایی شده است و اکنون تنها در محورهای شریانی شهداد- نهبندان، خرم آباد- پلدختر و خلخال- اسالم انسداد وجود دارد این در حالی است که محور غیر شریانی رودبار- کهنوج نیز در دست بازسازی و بازگشایی است.

به گفته اکبری در جریان بازسازی و بازگشایی محورهای آسیب دیده در سیل اخیر یک هزار۷۷۰ نفر از راهداران تلاشگر با استفاده از یک هزار۱۸۲ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری فعالیت داشتند و با تلاش شبانه روزی اقدام به ریزش برداری، پاکسازی و لایروبی راه‌ها به طول ۸۶ هزارو ۶۷۰ کیلومتر کرده‌اند.

وی گفت: در حوزه راه‌های روستایی، تا کنون ۹۰۱ محور بازگشایی شده و بازگشایی ۴۵ محور باقیمانده نیز در دست اقدام است.

معاون راهداری با اشاره به انسداد برخی از محور اصلی از جاده‌های کشور به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در برخی از استان‌ها مقامات محلی استانی و قضایی تصمیم به انسداد برخی از جاده‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته‌اند که برای برخی از این محورها مسیر جایگزین در نظر گرفته شده است.

اکبری گفت: تعدادی از این مسیرها از داخل شهر می‌گذرد و مقامات محلی برای کاهش ارتباط مسافران با بومیان این شهرها اقدام به انسداد برخی از این جاده‌ها کرده‌اند اما تمام این مسیرهای مسدود شده برای بومیان باز است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیل جاده ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: گردنه ته‌ته در محور شهرستان پاوه، استان کرمانشاه به سروآباد کردستان با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی امروز _ چهارشنبه چهارم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گردنه ته‌ته پس از پنج ماه انسداد با تلاش راهداران شهرستان پاوه کاملاً بازگشایی و ایمن‌سازی شد.

وی افزود: گردنه ته‌ته یکی از نقاط مرتفع و برف‌گیر استان کرمانشاه، شهرستان پاوه به شمار می‌رود که هر سال با بارش اولین برف بسته خواهد شد؛ با توجه به سخت‌گذر بودن این محور، امکان انجام عملیات برف‌روبی وجود ندارد و بازگشایی آن به اول بهار سال آینده موکول می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این گردنه ۲۱ کیلومتر طول دارد که ۱۷ کیلومتر آن در محدوده استان کرمانشاه شهرستان پاوه واقع شده است و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان کردستان و شهرستان سروآباد است.

کهریزی گفت: گردنه ته‌ته در منطقه اورامانات محور ارتباطی شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه به شهرستان سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

کد خبر 747586

دیگر خبرها

  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نائین بازگشایی شد
  • تردد در محور هراز برقرار است
  • محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • محور هراز بازگشایی شد