Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت‌الاسلام  حسن روحانی  رئیس‌جمهور  صبح شنبه در جلسه‌ای با رؤسای کمیته‌های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا، میزان تاثیر اجرای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی را برای اجرای مرحله سوم این طرح با عنوان "فاصله گذاری هوشمند اجتماعی" مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- وی با تاکید بر اینکه رؤسای کمیته‌های گوناگون ستاد ملی مبارزه با کرونا موظفند ارزیابی دقیقی از میزان تاثیر تشدید برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی انجام بدهند، گفت: باید برای دوره بازگشایی پس از اطمینان از ایجاد وضعیت تثبیت شده در مدیریت مقابله با کرونا پروتکل‌های متنوع و مختلف با دقت نظر در تمامی حوزه‌ها طراحی و متناسب با هر کسب و کار اجرا شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت، افزود: ما مرحله اول و دوم آن را اجرا کرده‌ایم و موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و الان در مرحله سوم آن که اجرای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است،  قرار داریم و مختصات آن باید مشخص و مدون باشد.

روحانی ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی باید به گونه‌ای طراحی شود که همه مردم اعم از ارباب رجوع، کارمند، کارگر و کاسب بدانند و مطمئن باشند در محیط کار و بیرون از خانه با رعایت این پروتکل‌ها می‌توانند درصد بالایی اطمینان خاطر داشته باشند که از سلامتی برخوردار خواهند بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید اطمینان حاصل کنیم که از چه زمانی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با سلامت کامل به مراکز آموزشی مراجعه کنند؛ لذا رؤسای کمیته‌ها باید با روش‌های دقیق، مطالعات و ارزیابی‌های لازم را انجام بدهند تا بر اساس آن ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

روحانی با بیان اینکه باید در نظر داشته باشیم که اگر کرونا برای مدتی باقی بماند باید آن را به گونه‌ای مدیریت کنیم که زندگی مردم با مشکل توأم نباشد، گفت: نباید بدون مطالعه و دقت نظر تصمیم گرفت؛ مردم باید بدانند هر تصمیمی که در دولت گرفته می‌شود مبتنی بر مطالعات دقیق علمی و با مشورت همه متخصصین است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سلامت مردم اولویت اول است، گفت: در کنار اولویت سلامت زندگی، معیشت، کسب و کارهای کوچک و طبقه ضعیف و آینده فرزندان‌مان نیز اهمیت دارد از این نظر باید بدانیم در روز پایان تشکیل محدودیت‌ها مردم نباید نگرانی از سلامت خود و فرزندان‌شان داشته باشند و ما باید نگرانی آنها را تا اندازه زیادی کاهش بدهیم.

روحانی اظهارداشت: باید بدانیم صدمات اصلی اقتصادی کرونا متوجه اقشار ضعیف جامعه است و مردم از دولت انتظار دارند که اجازه ندهیم کرونا سلامت و معیشت آنان را نابود کند و این بدان معنا است که هم باید سلامت مردم را حفظ کنیم و هم معیشت و وضعیت اقتصادی آنان را تامین کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی رئیس جمهور فاصله گذاری هوشمند روحانی کرونا رئیس جمهور روحانی کرونا فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سامسونگ در حال آماده‌شدن برای رونمایی از گجت پوشیدنی جدید خود در تابستان است و هوش مصنوعی احتمالاً نقش اصلی را در شکل‌دهی به تجربه‌ی کاربران خواهد داشت.

دکتر هان پاک، رئیس تیم سلامت دیجیتال سامسونگ، اخیراً در جلسه‌ای با اعضای مشاوره‌ی پزشکی و گروه تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت، درباره‌ی نقش هوش مصنوعی گجت‌های پوشیدنی در بهبود وضع سلامتی کاربران هم‌اندیشی کرد.

میونگ جین چونگ، مدیر مرکز تحقیقات هوش مصنوعی سامسونگ، توضیح داد که داده‌های طولانی‌مدت جمع‌آوری شده از گلکسی رینگ یا ساعت هوشمند سامسونگ می‌توانند برای درک بهتر وضع جسمانی و تاریخچه‌ی بیماری کاربر مفید باشند. او اعتقاد دارد که آینده‌ی هوش مصنوعی این است که اطلاعات گسترده‌ای را از زندگی روزمره‌ی فرد استخراج کند و بینش عمیقی از سلامت او ارائه دهد.

دکتر مایکل بلوم، فوق تخصص قلب و عروق، اعلام کرد که مانیتورینگ مداوم می‌تواند ابزار مهمی در شناسایی زودهنگام و پیش‌بینی بیماری‌های احتمالی باشد. فشار خون بالا و فیبریلاسیون دهلیزی مسائلی با خطر بالا هستند که می‌توانند از طریق مداخلات نسبتاً ساده مدیریت شوند.

دکتر بلوم می‌گوید که ساعت‌های هوشمند می‌توانند به پزشکان کمک کنند تا مشکلات پایه‌ای را که ممکن است به بیماری‌های حاد منجر شوند، بهتر مورد بررسی قرار دهند و هوش مصنوعی می‌تواند داده‌ها را به توصیه‌های عملی و قابل اجرا تبدیل کند.

دکتر دیوید کلوناف، رئیس مؤسسه‌ی تحقیقات دیابت در مرکز پزشکی میلز-پنینسیولا، گفت که مانیتورینگ گلوکز برای مدیریت دیابت و برای افرادی که دیابت ندارند، اما می‌خواهند به سبک زندگی سالم‌تری روی بیاورند، رایج‌تر شده است. ترکیب ابزار‌های پوشیدنی و هوش مصنوعی می‌تواند درک دقیق‌تری از سلامت متابولیکی ارائه دهد و فرصت‌هایی برای بهبود کلی سلامت و ورزش را فراهم کند.

مشخص نیست که گلکسی واچ ۷ یا حلقه‌ی هوشمند گلکسی رینگ چه امکاناتی ارائه خواهند داد، اما این مصاحبه‌ها نشان می‌دهند که سامسونگ امکانات سلامتی‌محور مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به دستگاه‌های پوشیدنی خود وارد خواهد کرد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت