Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:23:36 GMT

انتقاد ونزوئلا از موضع‌ جدید اروپا علیه کاراکاس

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۱۰۶۶

انتقاد ونزوئلا از موضع‌ جدید اروپا علیه کاراکاس

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، خورخه آرئاسا روز گذشته(جمعه) در صفحه توییترش نوشت: ونزوئلا حمایت اتحادیه اروپا را از طرح غیرقانونی و مداخله‌جویانه آمریکا علیه کاراکاس، محکوم می‌کند.

وی افزود: ما به شدت نسبت به سکوت کشورهای اروپایی در مورد  طرح‌های متجاوزانه دولت ترامپ علیه استقلال و تمامیت ارضی کاراکاس انتقاد داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن اخیرا پیشنهادی را مبنی بر ایجاد دولت انتقالی در ونزوئلا به عنوان بخشی از راه‌حل جدید برای حل‌وفصل بحران این کشور مطرح کرد و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز آن را یک گزینه مسالمت‌آمیز دمکراتیک خواند.

پس از آن اتحادیه اروپا نیز از این طرح آمریکا حمایت کرده است.

تحت این طرح آمریکا، دولت انتقالی در ونزوئلا با حضور اعضای مجمع ملی تشکیل می‌شود که این اعضای مورد موافقت دولت فعلی و جبهه مخالفان خواهند بود. کاخ سفید وعده داده در صورت اجرایی شدن این طرح و برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ظرف شش تا ۱۲ ماه آینده، تحریم‌ها علیه ونزوئلا لغو می‌شوند.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است.

این کشور که از زمان حضور ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شد.

مشکلات شدید اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده و پیامد بحران اقتصادی در این کشور، کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت بوده است. 

آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را «غاصب قدرت» خواند و اعلام کرد که مادورو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد. پس از آن که گوایدو رئیس وقت مجلس ملی ونزوئلا در ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه ۹۷) خود را رئیس جمهوری خودخوانده و موقت این کشور اعلام کرد، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت و بیش از ۵۰ کشور دیگر از واشنگتن پیروی کرده و خواستار برگزاری انتخابات دوباره شدند.

برچسب‌ها رهبر مخالفان ونزوئلا دونالد ترامپ ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رهبر مخالفان ونزوئلا دونالد ترامپ ونزوئلا رهبر مخالفان ونزوئلا دونالد ترامپ ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد

لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه