Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از افزایش ۷۵ درصدی جرائم اینترنتی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به روند افزایش جرائم اینترنتی، گفت : در سال‌های اخیر استفاده از اینترنت و فضای مجازی افزایش یافته و به تبع جرائم این حوزه نیز طی این سال‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : سال گذشته جرائم اینترنتی استان نسبت به سال ۱۳۹۷ با رشد ۷۵ درصدی همراه بوده و کشفیات این حوزه نیز در همان سال رشد ۵۰ درصدی داشته است.

کریمی گفت: عمده جرائم اینترنتی در سال گذشته مربوط به بحث برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد بود که با رشد ۱۸۶ درصدی همراه بوده است.

او افزود: دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی افراد نیز در رتبه بعدی جرائم اینترنتی استان در سال گذشته قرار داد که نسبت به سال ۱۳۹۷ با رشد ۸۶ درصدی همراه بوده است.

این مسئول گفت: انتشار عکس و فیلم خصوصی نیز متاسفانه در سال گذشته با رشد ۹۳ درصدی همراه بوده است.

او با بیان اینکه یکی از جرائم حوزه فضای مجازی مربوط به بحث خرید و فروش در سایت‌های مجازی است، گفت: متاسفانه کلاهبرداری از طریق درج آگاهی و تبلیغات در سایت‌های خرید و فروش مانند "دیوار" رشد بی سابقه‌ای داشته است که این امر هوشیاری بیش از پیش مردم را می‌طلبد.

کریمی افزود: در حوزه این جرم متاسفانه سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد ۱۰۵۵ درصدی داشته ایم و نیاز است که مردم در این زمینه بسیار آگاهانه عمل کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: این میان برخی جرائم اینترنتی استان نیز روند کاهشی به خود گرفته که از جمله آن بحث کلاهبرداری رایانه‌ای از جمله "فیشینگ" است که با کاهش ۹۳ درصدی در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷ همراه بوده است.

او افزود: با فعال شدن "رمز پویا" این نوع جرائم کاهش چشمگیری داشته، بطوری که تنها در بحث فیشینگ این میزان کاهش حدود ۵۰ درصد بوده است.

کریمی گفت: سال گذشته همچنین کاهش ۶۸ درصدی در بحث جرائم حوزه عفت و اخلاق عمومی داشتیم، همچنین جرائم در حوزه تهدید و اخاذی در فضای مجازی نیز در سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته است .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس پلیس فتا جرائم اینترنتی درصدی همراه بوده نسبت به سال ۱۳۹۷ استان کرمانشاه جرائم اینترنتی همراه بوده سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ با آغاز برداشت محصول گندم، مسئولان کمیته امداد از افزایش ۵۰ درصدی زکات در این شهرستان خبرمی دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاه‌بردار اینترنتی خریدار احشام در کرمانشاه
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان