Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:00:48 GMT

سفری مجازی به «آرامگاه حیقوق نبی(ع) » در استان همدان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۱۴۷۹

‍‍‍‍‍‍

دریافت 13 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حیقوق نبی بین سال‌های ۶۰۰ تا ۶۵۰ قبل از میلاد می‌زیسته و مقبره وی هم‌اکنون در جنوب غربی شهرستان تویسرکان واقع شده و موضوع جالب توجه در خصوص این پیامبر آن است که تصویر وی هم‌اکنون در موزه واتیکان وجود دارد.

در کتاب‌ها آمده که حیقوق به معنی «در بغل کشیده شده» است و این نام را به این دلیل برای آن پیامبر برگزیدند که در کودکی و به‌علت بیماری از دنیا می‌رود و حضرت الیاس (ع) او را در آغوش می‌گیرد و از خداوند، حیات دوباره وی را طلب می‌کند و او زنده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که نگهبان معبد سلیمان در اورشلیم بوده، پس از شعیای نبی به رسالت مبعوث شده است.

این پیامبر سال‌های زیادی در اسارت بخت نصر بوده و پس از فتح بابل به‌دست کوروش، به همراه دانیال نبی به ایران آمده و در تویسرکان ساکن شده است.

بقعه این پیامبر، یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی ایران در استان همدان و دارای ارزش تاریخی بسیاری است، به‌طوری‌که بنای برجی شکل آرامگاه حیقوق نبی، آجری و گنبدی شکل و پوشش داخلی آن مدور و پوشش خارجی آن مخروطی شکل است.

یکی از طاق‌نماهای این بنا به در ورودی بقعه اختصاص دارد و مابین طاق‌نماها نیز قسمتی ساده و بدون تزئینات مشاهده می‌شود.

ساختمان این مقبره، قبل از استیلای اعراب بنا شده و در برهه‌ای از زمان نیز تخریب می‌شود، ولی بعدها عده‌ای از خیرخواهان شهر به تعمیر آن همت می‌گمارند و در حفاری‌های سال ۱۳۶۸ نیز بقایای حصار مربع شکل با چهار برج در اطراف آن مشخص‌شده که به‌نظر می‌رسد از خود بنا قدیمی‌تر باشد.

کد خبر 4891872

منبع: مهر

کلیدواژه: آرامگاه حیقوق نبی ع فضای مجازی گردشگری ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی سیلاب شهرکرد طرح غربالگری گرگان روز طبیعت بارش باران سال جهش تولید ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده، آنچنان در فضای مجازی وایرال شده که حالا به جشن‌های دختران دبیرستانی رسیده و در این جشن‌ها به صورت گروهی اجرا می‌شود. ویدیویی که از یکی از این جشن‌ها در فضای مجازی منتشر شده و مورد توجه قرار گرفته را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • راهنمای دیدنی‌های تایلند: نقاطی که در سفر به این کشور حتماً ببینید
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • سیر تکامل کادیلاک: سفری 122 ساله در دنیای تجملات و قدرت (فیلم)
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • آمادگی سفری «به سوی نور»