Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند سینمایی «عابدان کهنز» به کارگردانی مجید رستگار نیمه اردیبهشت در جشنواره مستند «اینترداک» روسیه به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، فیلم مستند «عابدان کهنز» به نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند روسیه «اینترداک» راه یافت.
این جشنواره از ۳۰ آوریل تا ۲ می (۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت) در مسکو برگزار می‌شود و به گفته مسئولان آن فیلم‌های منتخب این جشنواره علاوه بر مسکو در ۵۰ شهر در روسیه و جهان اکران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مستند «عابدان کهنز» به تهیه کنندگی امیر مهریزدان و کارگردانی مجید رستگار پیش از این در نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش مدافعان حرم برگزیده شده بود.
همچنین اکران سراسری این فیلم در قالب اکران های مردمی - اقتصادی جشنواره عمار با استقبال گسترده‌ای روبرو شد و بیش از ۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.
مستند سینمایی «عابدان کُهَنز» روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیر المومنین (ع) کُهَنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه ۸۸ و فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌اند.
شهدای مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، «محمد آژند»، «سجاد عفتی» و جانبازان مدافع حرم «امیر حسین حاجی نصیری» و «رضا سلمانی» از تربیت یافتگان مسجد امیر المومنین (ع) کُهَنز هستند.
در تولید مستند «عابدان کُهَنز» از تکنیک دیجیتال پینت برای روایت وقایع استفاده شده و طراحی و ترکیب صدای مستند را «مهدی جمشیدیان» و ساخت موسیقی آن را «علی نصیرنژاد» بر عهده داشته‌اند.

* معرفی ایده‌های دانش بنیان تجاری شده در مستند «هنوز نمی‌دانیم»

به گزارش روابط عمومی خانه مستند، مجموعه مستند «هنوز نمی‌دانیم» روایتی است از اینکه چگونه برخی از برزگترین برندها و تولیدکنندگان با استفاده اقتصاد دانش بنیان به روند تجاری سازی محصول خود دست یافته‌اند.
فصل اول این مجموعه مستند در ۱۳ قسمت ۲۶ دقیقه‌ای با حضور امیرحسین صدیق بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ساخته شده است و در قسمت اول روایت چگونگی تجاری سازی برند «پمپ ایران» و نقش غیرقابل تصور محصولات این شرکت در صنعت کشاورزی و مصارف خانگی و صرفه‌جویی در مصرف ارز از طریق بومی سازی دانش ساخت انواع پمپ اشاره دارد. 
بیش از یکسال صرف تحقیق و پژوهش مجموعه «هنوز نمی‌دانیم» شده است و در هر قسمت از این مجموعه با محوریت اقتصاد دانش بنیان به معرفی یکی از برندهای موفق و پیشرو در صنعت امروز کشور که توانسته‌اند ایده‌های خود را به مرحله تجاری سازی برسانند پرداخته شده است و ساخت آن تا تابستان ۹۹ به طول می‌انجامد.
مجموعه «هنوز نمی‌دانیم» به کارگردانی روح الله رحیمی و تهیه کنندگی عطا پناهی تهیه شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره عابدان کهنز هنوز نمی دانیم مستند هنوز نمی دانیم عابدان کهنز عابدان ک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم در مسکو با اهدای جایزه سنت جرج طلایی به فیلم «شرم» محصول مکزیک و قطر به کار خود پایان داد. جایزه سنت جرج نقره‌ای بهترین کارگردانی به همراه دو جایزه جنبی جایزه نت پک [شبکه ارتقای سینمای آسیا] و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «آه سرد» ساخته ناهید عزیزی صدیق از ایران اهدا شد.

 چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو (MIFF) کار خود را  به پایان رساند.

نیکیتا میخالکف رئیس جشنواره با اشاره به این که «هشت روز جشنواره، با نمایش ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور، ۳۸۰ نمایش در ۹ سینما، ۳۹ هزار تماشاگر و بیش از ۷٫۵ هزار مهمان و حضور بیش از ۱۶۰۰ نماینده رسانه برگزار شده است، برپایی این دوره جشنواره را حاصل یک عملکرد خوب ارزیابی کرد.

برنده جایزه بزرگ سنت جرج طلایی این دوره جشنواره، میگل سالگادو کارگردان مکزیکی با فیلم «شرم» محصول مکزیک و قطر بود. این درام داستان دو نوجوان است که توسط یک باند خلافکار اسیر می‌شوند. یکی از آنها می‌میرد، دومی موفق به فرار می‌شود، اما او با خود مبارزه می کند و نمی‌تواند به بستگان دوستش در مورد مرگ خود بگوید. کارگردان فیلم پس از دریافت جایزه گفت: «ما این فیلم را درباره معضل بسیار جدی حضور و مشارکت جوانان در باندهای خلافکار و جنایتکار ساختیم که در مکزیک با آن مبارزه کرده‌ایم و هنوز هم می‌جنگیم.

جایزه سنت جرج نقره‌ای بهترین کارگردانی به همراه دو جایزه جنبی جایزه نت پک [شبکه ارتقای سینمای آسیا] و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «آه سرد» ساخته ناهید عزیزی صدیق از ایران اهدا شد.
او هنگام دریافت جایزه گفت: حضور در این سالن برای من افتخار بزرگی است. از هیئت داوران جشنواره بسیار سپاسگزارم.

جایزه بهترین بازیگر مرد به خوان رامون لوپز برای «شرم» اهدا شد. و ماریکه بیکیرش بازیگر فیلم آلمانی «شلیمازل» جایزه بهترین زن را دریافت کرد.
همچنین جایزه نقره‌ای سنت جرج به فیلم «دروغگو» ساخته یولیا تروفیمووا در مسابقه «پرومیز روسیه» رسید.
سرگئی اورسولیاک کارگردان روسی به دلیل کمک به پیشرفت سینما جایزه ویژه سنت جرج دریافت کرد.

هیئت داوران فیلم «شریک‌ها» ساخته خوزه ماریا فلورس کارگردان اسپانیایی را به عنوان بهترین فیلم کوتاه معرفی کردند. جایزه بهترین فیلم مستند «رخ» ساخته سام کلانتری از ایران اهدا شد.

همچنین جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «نیروانا» به کارگردانی آصف اسلام از بنگلادش رسید. این فیلم صامت سیاه و سفید شبیه یک آلبوم عکس، داستان سفر درونی سه شخصیت را روایت می‌کند.

در مراسم اختتامیه شخصیت‌های مشهور سینما و فرهنگ روسیه از جمله بازیگران سرگئی گرماش و ماکسیم استویانوف، بازیگران زن اکاترینا ولکووا و اولسیا سودزیلوسکایا، کارگردانان الکسی اوچیتل و سرگئی اورسولیاک، نویسنده الکساندر تسیپکین حضور داشتند. سازندگان و بازیگران فیلم سینمایی «تندر اصلی: بازی» که فیلم اختتامیه جشنواره شد نیز معرفی شدند.

این جشنواره در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد که آن را به دومین جشنواره قدیمی فیلم جهان پس از رویداد ونیز تبدیل کرد. در سال ۱۹۹۵ اعلام شد که جشنواره فیلم سالانه می‌شود، اگرچه در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برگزار نشد اما از سال ۱۹۹۹، MIFF هر سال برگزار می‌شود.

چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو (MIFF) از ۱۹ تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ (۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در پایتخت روسیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند