Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران اسلامی در «نیوبرانزویک» کانادا از احتمال لغو مراسم ماه مبارک رمضان و برگزاری نماز عید فطر در مساجد این شهر در صورت افزایش شیوع ویروس کرونا با روند کنونی خبر دادند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «cbc»،مسلمانان در «نیو برانزویک» کانادا که این روزها به دلیل شیوع کرونا تجربه برپایی نمازهای یومیه در منازل را تجریه می کنند و از رفتن به مساجد محروم هستند خود را برای گذراندن ماه رمضان و برگزار کردن مراسم عید فطر در خانه های خود نیز آماده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در حال حاضر نمازهای جمعه و نماز جماعت در مساجد «نیو برانزویک» لغو شده است و اگر وضعیت اضطراری به دلیل شیوع کرونا همچنان ادامه پیدا کند،شرایط مشابه در ماه مبارک رمضان و عید فطر نیز وجود خواهد داشت.

 

در سه هفته گذشته مساجد این شهر خالی و ساکت بوده اند و همه مراکز متعلق به مسلمانان در پی دستور مسئولان بهداشت برای ماندن افراد در خانه هایشان درهای خود را بسته و تعطیل شده اند.

 

حالا مقامات «نیو برانزویک» وضعیت فوق العاده در این شهر را دو هفته دیگر تمدید کرده اند و طرح فاصله گیری اجتماعی و ممنوعیت گردهمایی های کوچک و بزرگ در حال اجرا شدن است.

 

از آنجا که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این شهر در حال افزایش و اکنون به 91 مورد رسیده است،مردم انتظار ندارند که به زودی شاهد تغییر در این شرایط باشند.

 

به همین دلیل ماه مبارک رمضان که به زودی یعنی در اواخر ماه آوریل آغاز می شود نیز مشمول همین قوانین خواهد بود.

 

به گفته «عبدالرحیمی»،رئیس انجمن اسلامی «سنت جان»،گردهمایی های بزرگ برای برگزاری مراسم و نماز عید فطر در پایان ماه مبارک رمضان در مساجد «نیو برانزویک»احتمالا لغو خواهد شد.

 

وی در این باره می گوید:هر سال بیش از یک هزار نفر برای برگزاری نماز عید فطر در مسجد «سنت جان» شرکت می کردند اما احتمالا در سال جاری شاهد چنین چیزی نخواهم بود.

 

رهبران اسلامی «نیو برانزویک» ابراز امیدواری کرده اند که تا پایان ماه مبارک رمضان ویروس کرونا به طور کامل از بین رفته باشد اما به گفته آنها اگر هنوز چنین شرایطی حاکم باشد همه مراسم ماه رمضان و نماز عید فطر در خانه ها برگزار می شود.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد جهان کانادا کرونا ماه رمضان عید فطر مسجد ماه مبارک رمضان نماز عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، «ژوزه مورایس» سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان پس از دیدار با آبی پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی که با پیروزی زردپوشان همراه بود، از گرویدن خود به دین مبارک اسلام خبر داد.

او در این خصوص اظهار داشت: مساله شخصی من با کارهای حرفه‌ای جدا است. با افتخار به دین مبارک اسلام گرویدم. من اکنون عضو یک خانواده ایرانی هستم و قصد داشتم در پایان فصل این موضوع را اعلام کنم.

کد خبر 6089395

دیگر خبرها

  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است