Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:14:21 GMT

الگوسازی و برنامه‌ریزی‌ها در راستای فرهنگ دینی باشد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۲۷۱۳

الگوسازی و برنامه‌ریزی‌ها در راستای فرهنگ دینی باشد

به گزارش ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی روز شنبه گفت: ایران اسلامی جامعه‌ای متشکل از میلیون‌ها جوان است که نیازمند ارایه الگویی موفق در سبک زندگی هستند و نامگذاری روز ولادت آن حضرت در تقویم رسمی کشور به عنوان روز جوان، اقدامی مبارک است که در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و سیره ائمه اطهار(ع) شکل گرفته و انتظار می‌رود نهادها و ارگان‌های مختلف، با تأسی به سبک زندگی، اخلاق و رویکرد جوانِ دلیر دشت کربلا، از شخصیت والای آن حضرت الگوسازی کرده و برنامه‌ریزی‌های مناسبی را در راستای اشاعه فرهنگ دینی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت جایگاه جوانان در ارتقای سطح فرهنگ جامعه اظهار کرد: معرفی الگوی مناسب به جوانان مساله‌ای مهم است؛ در این میان سیره و الگوی جاودانه‌ای چون حضرت علی‌اکبر(ع) می‌تواند سرلوحه فعالیت‌های جامعه اسلامی و چراغ راه جوانان ما باشد.

 رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: امام حسین(ع) در وصف فرزندش علی‌اکبر(ع) فرمود «هر وقت مشتاق دیدن پیامبر(ص) می‌شدیم به او نگاه می‌کردیم»، این سخن فارغ از شباهت ظاهری علی اکبر(ع) به رسول خدا(ص)، نوع رفتار آن حضرت به گونه‌ای بود که برای همگان رفتار پیامبر اکرم(ص) را تداعی می‌کرد.

وی افزود: به بیان دیگر در لوای چنین ویژگی‌هایی بود که علی اکبر(ع)، نَه تنها الگویی برای جوانان بنی‌هاشم که برای سایر جوانان از طوایف و قبایل عرب شده و داستان رشادت‌ها و خُلق نیکویش نسل به نسل و سینه به سینه نقل شد تا امروز که به دست ما رسید.

ارزانی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در راستای تقویت مضاعف رویکرد و سبک زندگی اسلامی میان جوانان کشور، از مسیر فعالیت‌های متعدد فرهنگی و هنری در دل مسجد به عنوان مهمترین هسته شکل‌گیری و نظام‌سازی دینی در طول تاریخ، تلاش می‌کند تا بیش از پیش بدنه فکری و فرهنگی این سرمایه عظیم را غنا و وسعت بخشیده و بر اساس فعالیت و حضور در مسجد شکل دهد.

این ستاد با میلیون‌ها عضو فعال در این راستا تلاش می‌کند جوانانی را تربیت کند که در مسیر لبیک به ولی امر خود، در عرصه فعالیت‌های دینی پیش رفته و در مدار شکل گیری جامعه‌ای منتهی به تمدن نوین اسلامی گام بردارند، مولفه‌ای که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی پرتال بچه های مسجد به عنوان ایجاد ارتباط شبکه ای میان اعضای کانون ها یاد کرد تا امکان ارایه فعالیت‌های متعددی فرهنگی و هنری با محوریت مباحث دینی در سطح فضای مجازی فراهم شود.

وی یکی دیگر از دستاوردهای پرتال بچه‌های مسجد را امکان فعالیت کانون ها در شرایط مختلف به ویژه وضعیت فعلی دانست که ناشی از شیوع ویروس (کرونا) در کشور در بستر فضای مجازی صورت می گیرد.

ارزانی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه عموم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول ایام مختلف و اعیاد مذهبی و ملی برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود داشتند، با راه‌اندازی این پرتال می‌توانند از مسیر تولید محتوا این رویه را ادامه دهند که خود این امر علاوه بر آنکه سبب ادامه فعالیت‌ها شده از سوی دیگر موجب می‌شود تا میلیون‌ها جوان فعال در کانون‌ها و فضای مجازی بتوانند از تجارب یکدیگر در عرصه برنامه‌های فرهنگی دینی بهره مند شوند.

برچسب‌ها حبیب رضا ارزانی ویروس کرونا ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور مناسک دینی امام حسین اخلاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مناسک دینی امام حسین اخلاق ویروس کرونا مناسک دینی امام حسین اخلاق کانون های فرهنگی هنری مساجد علی اکبر ع فعالیت ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در یازدهمین کنفرانس ملی ماهی‌شناسی ایران که در اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به لزوم نزدیکی عرصه‌های عملی و نظری برای شکوفایی ظرفیت‌های استان هرمزگان، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد کشور در کناره‌های سواحل دریا در حال زندگی هستند و بیش از پنج هزار کیلومتر از کشور را نوار ساحلی تشکیل داده است اما متاسفانه به نسبت سایر کشورهایی که دارای ظرفیت‌های مشابه هستند، فاصله زیادی داریم.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، شیلات را یکی از مزیت‌های نسبی استان هرمزگان دانست و بیان کرد: استان هرمزگان در عرصه شیلات و به ویژه صید و صیادی، از روش‌های سنتی و قدیمی استفاده می‌کند و همین امر باعث کاهش بهره‌وری در این بخش شده است که استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این عرصه باعث جبران بسیاری از کمبودها خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که تنها راه بر غلبه بر مشکلات اقتصادی، اعتماد به مردم است، تصریح کرد: وقتی بحث مشارکت مردمی مطرح می‌شود، هم مقصود بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی عموم مردم در حوزه تولید و هم بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشمندان است.
 
وی، با اشاره به این نکته که دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود رد عرصه اقتصاد و بخش‌های مردمی کاهش دهند، خاطرنشان کرد: دولت باید نقش هدایت، نظارت، سیاست‌گذاری و حمایتی در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد ایفا کند و حوزه تصدی‌گری را به مردم واگذار کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، سیاست دشمن برای شکست برنامه‌های کشور را جلوگیری از ورود مردم به عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد شود، تشریح کرد: هر موقع گامی در راستای مردمی سازی عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد و فرهنگ مطرح می‌شود، مشاهده می‌شود که صدای دشمن بالا می‌رود و برای صرف‌نظر کردن مردم تلاش می‌کند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی