Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه برآورد می شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر تعداد بیکاران فعلی استان کرمان باشد، عنوان کرد: سالانه میزان ورود به بازار کار بین ۳۵ تا ۳۷ هزار نفر برآورد می شود و باید حدود ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا هم پاسخگوی نیاز فعلی بازار کار بوده و هم بخشی از بیکاران جامعه را جواب بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ جعفر رودری در اولین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در سال ۹۹ اظهار کرد: چهار کارگروه ذیل شورای توسعه و برنامه ریزی استان داریم که کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری یکی از آنهاست و گروه های کاری چهارگانه دیگری را نیز شامل می شود.

وی افزود: باید دبیران هر گروه کاری، شرح وظایف را دنبال، جلسات لازم را تشکیل داده و مصوبات به شورای توسعه و برنامه ریزی استان ارسال شود.

رودری با اشاره به اینکه جلسه امروز با تمرکز بر فعالیت گروه کاری اشتغال و کارآفرینی تشکیل شده است، تصریح کرد: برای ساماندهی امر اشتغال باید نگاه کلان و جامع از بالا داشته و باید بدانیم با چه جامعه ای سر و کار داریم، چه میزان هدفگذاری اشتغال داشته و چشم انداز و میزان عملکرد و برنامه ریزی ما منبعث از این نگاه شکل خواهد گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: در برنامه ششم توسعه و مطالعات سند آمایش و اشتغال، هدفگذاری شده در سال جاری ۳۹ هزار و ۸۶۳ نفر شغل در استان ایجاد شود که این عدد از تلاقی عرضه و تقاضای نیروی کار و نرخ بیکاریِ هدفگذاری شده بیرون می آید.

وی با بیان اینکه برآورد می شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر تعداد بیکاران فعلی استان کرمان باشد، عنوان کرد: سالانه میزان ورود به بازار کار بین ۳۵ تا ۳۷ هزار نفر برآورد می شود و باید حدود ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا هم پاسخگوی نیاز فعلی بازار کار بوده و هم بخشی از بیکاران جامعه را جواب بدهیم.

رودری با اشاره به اینکه سال قبل ۳۸ هزار مورد هدفگذاری ایجاد شغل استان بوده که همان عدد نیز محقق شده است، اظهار کرد: نرخ بیکاری استان کرمان۱۱.۴  درصد و این نرخ در سطح کشور ۱۰.۶ درصد است ضمن آنکه باید عنوان کرد این نرخ بیکاری مربوط به پاییز سال ۹۸ بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه منتظر اعلام سیاست های اشتغال سال ۹۹ از مرکز هستیم و باید برنامه های اشتغال، اقتصاد مقاومتی و سایر حوزه های هماهنگ و متمرکز شود اظهار کرد: در راستای ایجاد شغل، یک تعهد استانی داریم که در برنامه ششم توسعه است و برای سال قبل ۳۷ هزار و ۷۲۶ مورد بوده و اعداد دیگری که اعلام می شود براساس تعهد و برنامه سازمان ها است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رودری برنامه ریزی استان استان کرمان برآورد می شود بازار کار هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجتبی ظفری پور در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان باتبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری کارگران در اقتصاد کشورمان نقش مهم و اثرگذاری دارند.

وی با اشاره به نقش مهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بیان کرد: سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشورمان ۲۵ درصد است که برای رسیدن به این میزان باید از این بخش حمایت شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم  افزود:  تعاونی‌ها نقش مهمی در اقتصاد و جهش تولید دارند و تجلی مردمی سازی اقتصاد در کشور می‌باشند.

ظفری پور از فعالیت ۵ هزار و ۳۰۰ تعاونی در استان خبر داد و گفت: بیشترین فعالیت تعاونی‌ها در استان در بخش کشاورزی، شیلات است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی و حمایت تعاونی‌ها استان  توسعه و توانمندسازی شوند.

وی افزود: از مجموع ۵۳۰۰ تعاونی در استان یک هزار و ۵۰۰ واحد در بخش کشاورزی فعال میباشند که بیشتر در روستا‌های خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: یکی از برنامه این اداره کل علاوه بر توسعه تعاونی‌های صنایع دستی، گسترش و راه اندازی تعاونی‌ها دانش بنیان است.

ظفری در بخش دیگری از سخنان خود سهمیه اشتغال استان خوزستان در سال گذشته را ۶۳ هزار نفر بیان کرد و اظهار کرد: با اقدامات انجام شده میزان اشتغال ایجاد شده که با در سامانه اشتغال با کد ملی ثبت شده است، بیش از ۷۰ هزار شغل می‌باشد که این میزان  رشد بیش از یک برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم استان خوزستان در ایجاد اشتغال ۶۹ هزار شغل می‌باشد که وظیفه ما در این موضوع بسیار سنگین است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان  ادامه داد: یکی از برنامه‌های اشتغالزایی حمایت از مشاغل خانگی است که در سال گذشته ۹۲ درصد سهم استان از تسهیلات این بخش که  ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است جذب و بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان وام به یک هزار و ۶۳۹ طرح اعطا  شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • ببینید | صف بیکاران در صحرا
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار