Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@11:12:06 GMT

تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی در ۴ رودخانه گیلان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۲۳۳

تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی در ۴ رودخانه گیلان

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر ایلدرم گفت: طی ۵ سال گذشته عملیات تکثیر طبیعی و بازسازی ماهیان استخوانی  فقط در ۲ رودخانه استان انجام می‌شد.

ایلدرم افزود:اما امسال امسال رودخانه‌های خاله سرا، لمیر، حویق و کریم محله پشته به این کار اختصاص داده شده‌است.

وی اظهار کرد: شیلات گیلان در کنار تکثیر مصنوعی از  ۵ سال گذشته کار تکثیر طبیعی و نیمه طبیعی را در ۲ رودخانه در دستور کار داشت که امسال انجام این کار را در ۴ رودخانه گسترش دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صید و بنادرماهیگیری گیلان بیان کرد: در کنار این ۴ رودخانه، صیادان در ۱۰ جایگاه شرکت تعاونی پره در تالش، انزلی، زیباکنار، آستانه اشرفیه و حوزه رودسر اقدام به احداث استخرهای خاکی و ماهی دار کردن از خود ماهیان مولد صید شده توسط صیادان کردند.

به گفته وی، در حال حاضر این ماهیان سفید تخم‌ریزی کرده‌اند. بعد از ۲ ماه حدود اواسط خرداد ماه با رشد تخم و لارو بچه ماهیان راهی رودخانه و دریا خواهند شد.

ایلدرم اظهار کرد:اهمیت مساله انجام کار توسط خود جامعه صیادی با تقبل بخش زیادی از هزینه‌های مربوطه است که نتیجه‌اش تولید ماهیانی با کمترین دستکاری و درصد بازماندگی بالا خواهد بود.

وی یادآور شد: ۳ مرکز در گیلان به کار تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی و خاویاری مشغول‌اند وسالیانه بالای ۱۲۰ میلیون انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در این مراکز تکثیر و در رودخانه‌ها رهاسازی می‌شوند.

کد خبر 497719 برچسب‌ها استان گیلان ماهی شیلات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان ماهی شیلات ماهیان استخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت