Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: به جای اینکه دولت فشار زیادی را برای کشاورزان به منظور کاهش مصرف آب داشته باشد، راه‌های دیگر کاهش مصرف آب بخش کشاورزی را که تاکنون کم‌کاری شده است را اجرا کند.

سیدرضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با انتقاد از اقدام اخیر سازمان آب در استان‌ها برای کنتورگذاری و کاهش مصرف آب کشاورزان گفت: در شرایطی که تحریم هستیم و بیماری کرونا اقتصاد کشور و حتی جهان را تهدید می‌کند، نباید بخش کشاورزی با انجام عملیات کنتورگذاری و محدود ساختن مصرف آب را تضعیف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در حال حاضر بخش کشاورزی به عنوان پیشران اقتصاد کشور به حساب می‌آید و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده، انجام چنین اقداماتی به اقتصاد کشور ضربه می‌زند. 

وی در پاسخ به اینکه کاهش مصرف آب باید نه تنها مدنظر کشاورزان، بلکه عموم جامعه باشد، گفت: در این نکته شکی نیست و برای رسیدن به کشاورزی پایدار، باید مصرف آب را بهینه کنیم و در حال حاضر هم باید مصرف آب در کشاورزی بهینه باشد، یعنی به جای کم کردن مصرف، عملکرد و راندمان آن را افزایش دهیم که این کاملاً مغایر با اقدامی است که سازمان آب در استان‌ها انجام می‌دهد. 

نورانی در توضیح صحبت‌های خود گفت: کسی با کاهش مصرف آب مخالفتی ندارد، اما باید اقدامات جایگزین را اجرا کنند تا به تولید ضربه‌ای وارد نسازد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران افزود: مثلا دولت طرح الگوی کشت را بیش از یک دهه است اجرا نمی‌کند، در حالی که پایه این طرح بر مبنای کشت مناسب در مکان مناسب است که به بهینه‌سازی مصرف آب نیز کمک می‌ کند. 

نورانی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی باید عملیات آبخیزداری را به حد کافی اجرا کند که این باعث هدررفت آب و نیز نفوذ بان به داخل خاک و افزایش ذخایر زیرزمینی خواهد شد. 

وی ادامه داد: همچنین بخش تحقیقات می‌تواند با اصلاح گیاهان مقاوم به خشکی، عملکرد محصولات کشاورزی را با آب کم افزایش دهد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران همچنین تأکید کرد: آمایش سرزمین که سالهاست قرار است اجرایی شود، تأخیر در اجرا ضربات جبران‌ناپذیری را به بخش کشاورزی و دیگر بخش‌ها وارد کرده است. 

نورانی تصریح کرد: در حالی که بسیاری اقدامات مفید برای بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی می‌تواند انجام شود، اما مسئولان تقریبا آنها را نادیده گرفته و فشار روی کشاورزان برای کاهش در مصرف آب را امتحان می‌کنند. 

نورانی گفت:‌متأسفانه در روزهای اخیر، طرح کنتورگذاری و کاهش مصرف آب در استان‌ها با فشار زیادی انجام می‌شود که نتیجه این اقدام، می‌تواند در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده، به بخش کشاورزی آسیب وارد کند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب کشاورزان کشاورزی مقام معظم رهبری رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران کاهش مصرف آب بخش کشاورزی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: میزان غرامت بیمه در بخش‌های دام، طیور، آبزیان و زراعت پرداخت شده است که بیشترین آن در بخش طیور بود.

حیدری با بیان اینکه در سال قبل با وجود محدودیت‌ها و با هدف کنترل تورم، بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی داشت، گفت: در این مدت ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت شد.

وی با اشاره به پرداخت هزارو ۳۲۷ فقره وام قرض الحسنه ازدواج نیز در سال گذشته گفت: در این زمینه ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی پرداخت شد.

مدیر امور بانک کشاورزی کردستان افزود: در مدت یاد شده هزارو ۶۹۳ فقره وام قرض الحسنه فرزند آوری نیز پرداخت شد.

حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی کردستان، گفت: سال گذشته ۴۶۶ فقره وام مکانیزاسیون به کشاورزان متقاضی پرداخت شد.

وی درباره پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته گفت: پنج فقره وام نیز در این زمینه پرداخت شد که ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی را شامل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین