Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه افزایش نرخ اقلام میوه و سبزی به دلیل صادرات و شرایط آب‌وهوایی است، گفت: درحال حاضر چغاله بادام تنها میوه نوبرانه در بازار اصفهان است که با نرخی حدود ۱۶ هزارتومان عرضه می‌شود.

علی مهرکش در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش قیمت پیاز، اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت این محصول صادرات و جلوگیری نکردن از این کار است، البته معتقدم ممانعت از صادرات باعث ضرر کشاورزان می‌شود، چرا که اگر این محصول صادر نشود به دلیل کشت انبوه آن، قیمت‌ها کاهش یافته و کشاورز برای کشت سال بعد ترغیب نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ادامه داد: دلیل دیگر افزایش قیمت مقطعی برخی اقلام میوه و سبزی قیمت‌ها، تغییرات جوی، آب‌وهوا، بارندگی و سرما است.

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان افزود: درحال حاضر قیمت پیاز در میدان میوه و تره بار بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است که این قیمت‌ها در سطح خرده فروشی مطابق با فاکتور میدان میوه و تره بار باید ۲۵ درصد افزایش یابد.

وی به هزینه‌ تردد بارهای میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: درحال حاضر هر کیلو بار به دلیل محدودیت تردد بین شهری تا محصول حدود ۲۰۰۰ هزار تومان هزینه دارد و هر کیلو محصول پیاز بین ۶۰۰ تا ۴۵۰ تومان مشمول کرایه می‌شود که این هزینه بالایی است.

مهرکش همچنین در خصوص افزایش قیمت برخی اقلام میوه و سبزی در پی شیوع کرونا، توضیح داد: از زمانی که اعلام شد مصرف لیموترش، سیر، زنجبیل و لیموشیرین برای مقابله با کرونا مفید است، تقاضا و مصرف این محصولات افزایش یافت.

وی افزود: قیمت زنجبیل به دلیل وارداتی بودن و همچنین با تفاوت دلار و بیشتر شدن تقاضا، افزایش یافت و در حال حاضر قیمت این محصول در میدان میوه و تره‌بار اصفهان بین ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان است.

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به نرخ دیگر اقلام پرتقاضا در میادین میوه و تره بار اصفهان، گفت: در حال حاضر هر کیلو سیر سردخانه‌ای ۲۵هزار تومان، سیر تازه ۹۰۰۰ تومان، لیموترش نایلونی ۲۵هزار تومان و لیموشیرین نایلونی ۲۰هزار تومان است که این اقلام در سطح خرده فروشی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته تاکنون کشور تولید سیر، لیموشیرین و لیموترش نداشته است، گفت: در این شرایط برای تأمین نیاز بازار ناچار به واردات هستیم.

مهرکش با اشاره به نرخ دیگر محصولات موجود در میدان میوه و تره بار اصفهان، گفت: در حال حاضر قیمت نارنج بین ۱۹۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ تومان، توت فرنگی اصفهان بین ۱۵ تا ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، انواع سیب درختی بین ۴۴۰۰ تا ۸۱۰۰ تومان، پرتقال آبگیری رسمی بین ۳۰۰۰ تا ۵۲۵۰ تومان و پرتقال تو قرمز بین ۳۱۰۰ تا ۸۷۵۰ هزار تومان است.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه کمبود میوه و سبزیجات در بازار اصفهان نداریم، به وضعیت میوه‌های نوبرانه در بازار اشاره کرد و گفت: درحال حاضر چغاله بادام تنها میوه نوبرانه در بازار اصفهان است که با نرخی حدود ۱۶هزار تومان عرضه می‌شود، البته قیمت چغاله زردآلو بیش از این خواهد بود.

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان تصریح کرد: در حالیکه در اخبار عنوان شده که گوجه سبز در تهران حتی با نرخ ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود، اما تا زمانی که قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار متعادل نشود اجازه ورود آن به اصفهان را نخواهیم داد.

وی همچنین در خصوص اقدامات موجود برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در میدان میوه و تره بار اصفهان، گفت: با توجه به فروش محصولات به صورت عمده و بسته‌بندی در میدان میوه و تره‌بار احتمال انتقال کرونا از این محصولات به افراد پایین است و افراد با رعایت نکات بهداشتی و دستکش و ... محصولات را جابجا می‌کنند.

مهرکش ادامه داد: با این وجود پیش از ورود به میدان میوه و تره بار در محلی تمام خودروها ضدعفونی می‌شود و استفاده از ماسک و دستکش نیز اجباری است، همچنین روزانه تمام پیشخوان‌های عرضه میوه و به صورت هفتگی نیز داخل غرفه‌ها به طور کامل ضدعفونی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی چغاله بادام میوه های نوبرانه کروناویروس زنجبیل صادرات میدان میوه و تره بار نوبرانه در بازار بازار اصفهان افزایش قیمت هزار تومان درحال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از روند کاهشی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو پیاز دزفول ۱۲ تا ۱۴ هزارتومان و پیاز جیرفت ۱۸ تا ۲۲ هزارتومان است که حداکثر با ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی ها عرضه شود.

او با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی توزیع می شود، افزود: بنابر آمار روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن پیاز مورد نیاز تهران است.

یاوری ادامه داد: با افزایش عرضه پیاز پیش بینی می شود که روند کاهشی قیمت پیاز استمرار یابد و بازار به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره آخرین وضعیت میوه های نوبرانه در بازار افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۸۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، طالبی ۸ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان و هندوانه ۵ تا ۱۴ هزارتومان است.

او گفت: با توجه به گرمای هوا و به انبوه رسیدن میوه های نوبرانه تا ۲۰ اردیبهشت پیش بینی می شود که بازار به تعادل برسد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی