Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@02:57:25 GMT

چرایی افزایش ترافیک تهران پس از پایان تعطیلات

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۵۲۶

چرایی افزایش ترافیک تهران پس از پایان تعطیلات

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عمار سعیدیان فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران به تشریح جزییات اعطای طرح ترافیک سال ۹۹ پرداخت و گفت: آخرین آماری که از ثبت نام افراد در سامانه تهران من در اختیار دارم، به اواخر اسفندماه برمی‌گردد که نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار نفر در این سامانه ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تشریح جزییات رزروی شدن طرح ترافیک در سال جاری پرداخت و تصریح کرد: با توجه به شرایط خاصی که ستاد مقابله با کرونا در کشور تعریف کرده است، ما این هفته طرح ترافیک در تهران نخواهیم داشت و پس از آن هم منتظر خواهیم ماند تا با توجه به رای شورای ترافیک شهر تهران، شهرداری ملزم به اجرا یا لغو طرح ترافیک می‌شود و در مورد رزرو طرح ترافیک تصمیم گیری خواهد شد.

سعیدیان فر با بیان اینکه هفته جاری با لغو طرح ترافیک در تهران روبه‌رو خواهد شد، تاکید کرد: همانگونه که در ایام عید طرح ترافیک نداریم، در این هفته نیز افراد می‌توانند بدون پرداخت عوارض به محدوده مرکزی شهر تهران بشوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا لغو طرح ترافیک موجب افزایش ترافیک و به خطر افتادن جان افراد با توجه به شیوع کرونا نمی‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: هرچند که ادارات با یک سوم نیروی خود در حال انجام فعالیتشان هستند و اصناف هم که تعطیل هستند، لغو طرح ترافیک احتمالا باعث افزایش ترافیک می‌شود، اما اگر این اتفاق هم صورت بگیرد و خیابان‌ها شلوغ شود، سلامتی افراد استفاده کننده از وسایل نقلیه شخصی نسبت به استفاده کنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی در ترافیک کمتر مورد خطر قرار می‌گیرد.

سعیدیان فر تصریح کرد: ما خلاف همه استراتژی سالیان گذشته خود در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خط مشی‌مان تاکید بر استفاده از وسایل نقلیه شخصی است چراکه در این صورت امکان انتقال ویروس کمتر بوده، در نتیجه اگر ترافیک هم ایجاد شود، شرایط اضطرار است و چاره‌ای نداریم و اولویت با حفظ سلامت شهروندان است.

وی درباره جزییات ثبت نام خبرنگاران و اصحاب رسانه در سامانه تهران گفت: آخرین آمار ثبت نام خبرنگاران تا آخرین روز‌های اسفند نزدیک به ۴۶۰۰ نفر بود که این میزان رو به افزایش است و همچنان مهلت برای ثبت نام وجود دارد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران گفت: تنها اقدامی که اکنون اصحاب رسانه باید انجام دهند این است که حتما تا ۲۰ فروردین ثبت نام خود را در سامانه تهران من به انجام برسانند و مدارک خود را تکمیل کنند و نرخ طرح ترافیک تخصیص داده شده به خبرنگاران همچون سال گذشته با ۹۰ درصد تخفیف همراه خواهد بود.

سعیدیان فر ادامه داد: بعد از اتمام روند ثبت نام خبرنگاران، کمیته تخصیص تشکیل می‌شود که در ادامه از خبرگزاری‌ها خواسته می‌شود تا افراد موردنظر خود را طی یک نامه به ما معرفی کنند که حتما این افراد باید در مهلت تعیین شده در سامانه ثبت نام کرده باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از اتمام مهلت ثبت نام رسانه‌ها در سامانه تهران من، به طور مجدد نیاز به نامه‌نگاری خبرگزاری و جراید وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: بیشتر این سوالات مرتبط با تصمیمات کمیته تخصیص است چه برنامه‌ای را در نظر داشته باشند، اما در سنوات گذشته به این صورت بود که اگر سهم تخصیص داده شده یک خبرگزاری از ظرفیتش کمتر بود، معمولا در نامه‌ای افراد را به صورت اولویت‌دار به ما معرفی می‌کردند.

سعیدیان فر با بیان اینکه به طور کلی تصمیم‌گیری در این زمینه به عهده کارگروه تخصیص خواهد بود، گفت: اگر ظرفیت یک خبرگزاری با تعداد سهمیه اختصاص داده شده به آن برابر باشد، احتمالا نیاز به نامه‌نگاری نخواهد داشت و یا اینکه اگر رسانه‌ای ظرفیت مازادی برای ثبت نام طرح ترافیک داشته باشد و مهلت ثبت نام به اتمام رسیده باشد، امکان دارد بتوانیم دسترسی مجزایی را برای افراد فراهم کنید، اما تصمیم‌گیری درباره تمامی این موارد به عهده کمیته مذکور خواهد بود.

میزان

انتهای پیام/

20 / 20 عمار سعیدیان فر مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری ترافیک ترافیک تهران افزایش ترافیک تهران جزییات اعطای طرح ترافیک سال ۹۹ لغو طرح ترافیک

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ترافیک ترافیک تهران افزایش ترافیک تهران لغو طرح ترافیک سامانه تهران لغو طرح ترافیک افزایش ترافیک ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت

تین نیوز

معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: موضوع به روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هرمزی در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به روزرسانی نشده است.

به روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود

هرمزی با بیان اینکه در به روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه ای که موضوع به روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح زوج و فرد نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح زوج و فرد نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت هایی برای تردد موتورسیکلت های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال ها باعث شده که به شب مردگی خیابان ها کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • برای افزایش تعطیلات هفتگی کار کارشناسی نشده است
  • آسمان ابری و بادی تهران در پایان هفته
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته