Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@14:11:53 GMT

رهبر جدید حزب کارگر انگلیس تعیین شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۸۵۰

رهبر جدید حزب کارگر انگلیس تعیین شد

به گزارش ایرنا، «کایر استارمر» وزیر پیشین برگزیت دولت در سایه روز شنبه(۱۶ فروردین) به عنوان رهبر جدید حزب مخالفت دولت انگلیس(کارگر) و جانشین جرمی کوربین معرفی شد.

او که از لقب «سر» نیز برخوردار است در انتخابات درونی حزب کارگر، موفق شد با کسب ۵۶.۲ درصد آرا، «ربکا لانگ بیلی» و «لیسا ناندی» را از دور انتخابات کنار زده و سکان حزب را برعهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استارمر ۵۷ ساله در نخستین نطق خود به عنوان رهبر حزب کارگر گفت: تلاش خواهد کرد تا این حزب را به سمت دورانی تازه و سرشار از اعتماد و امید هدایت کند.

او پس از اعلام کناره گیری کوربین از رهبری حزب کارگر در پی شکست سنگین انتخابات سراسری آذرماه سال ۲۰۱۹ به سرعت در میان اعضای این حزب محبوبیت پیدا کرد و با درجه احتمال زیادی پیش بینی می‌شد که در انتخابات درونی حزب پیروز شود.

کوربین که از سال ۲۰۱۵ سکان حزب کارگر را به دست گرفت در هیچ‌کدام از انتخابات سراسری سال‌های  ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ موفق به پیروزی نشد و به ویژه در آخرین انتخابات شکست سنگینی را بر این حزب تحمیل کرد.

او چندی پیش در گفت وگو با خبرنگاران اعلام آمادگی کرد که پس از تعیین جانشین خود در انتخابات درون حزبی، در کسوت وزیر کابینه در سایه فعالیت کند.

 او گفته بود؛ آماده‌ام تا در هر ظرفیتی به حزب [کارگر] کمک کنم. همه عمرم را صرف کار در پارلمان و حساب کشی از دولت کرده‌ام.

کوربین در پاسخ به این پرسش که آیا بطور قطع آمادگی دارد تا در کابینه در سایه مشغول شود، این احتمال را رد نکرد و گفت: در جریان نبودم که قرار است پیشنهادی به من شود. بگذارید ببینیم چه پیش می‌آید. 

گفته می‌شود اد میلیبند رهبر پیشین حزب کارگر نیز مایل است تا در کابینه در سایه ایفای نقش کند.

منبع: الف

کلیدواژه: حزب کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادق خان باز هم شهردار لندن شد

صادق خان به نمایندگی از حزب کارگر در انتخابات محلی، شوراها و شهرداری‌ها پیروز و برای سومین بار متوالی شهردار لندن شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی، نتایج شمارش آرا 14 ناحیه لندن نشان می‌دهند که صادق خان با جذب 43.8 درصد کل آرا پیروز انتخابات شهرداری لندن شده است.

بر اساس این آمار میزان محبوبیت حزب کارگر 3.8 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که سوزان هال، نماینده حزب محافظه‌کار و رقیب آقای خان، تنها 32.7 درصد آرا را به دست آورده که حکایت از افت 2.6 درصدی این حزب دارد.

نتایج انتخابات محلی شوراها در انگلیس و ولز شکست گسترده حزب حاکم محافظه‌کار و پیروزی حزب کارگر را در کسب کرسی‌های شورای شهرها نشان می‌دهد.

شهردار لندن: باید به ایرانی‌ها تبریک گفت/ آنها در مقابله با کرونا از ما جلوتر هستند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه آبادان و اروندکنار تعیین شد
  • تعیین شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه آبادان و اروندکنار
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • صادق خان باز هم شهردار لندن شد
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • دور دوم انتخابات یا تعیین رییس مجلس
  • تاثیر جنگ غزه بر انتخابات انگلیس
  • تاثیر جنگ غزه در انتخابات انگلیس
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی