Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمود محمودزاده در برنامه رادیویی با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۸ در حوزه مسکن اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار ثبت نام برای متقاضیان مسکن ملی صورت گرفته است که با پالایش‌های مختلفی که صورت می‌گیرد، در نهایت ۴۰۰ هزار واحدی که توسط دولت تعهد شده بود، امسال به صاحبان مسکن اهدا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شعار سال و ضرورت جهش تولید در سال جاری عنوان کرد: بر این اساس، پروژه‌ای تعریف شد تا توانمندی‌های بخش خصوصی به دولت اضافه شود تا یک جهش واقعی در حوزه مسکن صورت بگیرد. در این طرح بر اساس آسیب شناسی که در سنوات گذشته از جهت کاهش تولید در بخش خصوصی صورت گرفت، دو عامل اصلی شناسایی شد.

معاون مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در تشریح این دو عامل گفت: موضوع اول نگرانی از عدم فروش محصول تولیدی سازندگان و مالکین و موضوع دوم، هزینه تمام برای سازندگان است. نگرانی‌هایی نیز بابت پیش خرید و عدم اعتماد برای مردم وجود دارد که ناشی از ایرادات قانون پیش خرید است.

وی ادامه داد: بر این اساس پروژه‌ای تعریف شد که بر اساس آن، تمام سازندگانی که واحدهای نیمه کاره یا زمینی در اختیار دارند و قصد ساخت و ساز را در آن دارند، می‌توانند بر اساس شرایطی که وزارت راه به استان‌ها ابلاغ کرده است، زمین و ملک خود را معرفی و در اختیار این طرح بگذارند. دولت نیز متقاضی را به این مالکین معرفی می‌کند و تحت نظارت دولت، متقاضیان با آرامش خیال روند ساخت را طی می‌کنند تا ملک در اختیار آنها قرار گیرد. در این پروژه نظارت کامل دولت هم از نظر کیفیت و حفظ منافع وجود دارد.

محمود زاده با تصریح بر اینکه با استفاده از حداکثر توان بخش خصوصی می‌توان شاهد جهش تولید در حوزه مسکن بود، به پروژه‌های مسکن مهر اشاره و عنوان کرد: تا پایان سال گذشته فشار زیادی بر پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر وارد شد؛ تعدادی از این پروژه‌ها مشکل حقوقی بین سازنده و شرکت تعاونی دارند که دارای پرونده‌های قضائی هستند. برخی از پروژه‌ها به دلیل آنکه متقاضیان آورده خود را به موقع نیاورده اند، سبب شده است، کسانی که به موقع آورده آوردند، دچار ضرر و زیان شوند زیرا پروژه به موقع به پایان نرسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: دسته سوم، پروژه‌هایی هستند که مشکلی ندارند و به زودی به اتمام می رسند که حدود ۷۰ هزار واحد تعداد آنها است و بسیار امیدوار هستیم در چند ماه نخست سال جاری به پایان برسد همانطور که در خیلی از استان‌ها جشن پایان پروژه برگزار شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ساخت و ساز طرح ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن

امتداد - بانک مسکن به عنوان بانک پیشرو و متخصصص درحوزه مسکن به خوبی توانسته است در تامین مالی نهضت ملی مسکن ایفای نقش کند و به همین دلیل از تلاش مدیران و کارکنان بانک مسکن در تحقق اهداف این طرح قدردانی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با بیان این مطلب افزود: بانک مسکن تلاش مضاعفی در تامین مالی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن داشته است تا با ایجاد سرپناه برای هم استانی شریف و برطرف کردن نگرانی آنها، ضمن جلب رضایت پروردگار متعال، بستر امیدآفرینی در جامعه را فراهم کند.

حسن خطیب زاده مدیر شعب بانک مسکن استان همدان نیز طی سخنانی با قدردانی از حمایت های استاندار در پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن افزود: بانک مسکن با تامین مالی بیش از چهار هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، رتبه نخست معرفی و انعقاد قرارداد را در استان به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت وصول مطالبات به عنوان منبعی برای پرداخت تسهیلات به پروژه های طرح نهضت ملی مسکن، از ابتکار عمل استاندار در تعیین تکلیف قریب به هزار واحد مسکن مهر بلاتکلیف قدردانی کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است