Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@12:04:46 GMT

استقبال ناشران از فروش آنلاین کتاب

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۴۰۶۲

استقبال ناشران از فروش آنلاین کتاب

ایران اکونومیست-دولت آبادی گفت:تبلیغات ناشران برای فروش کتاب هایشان در فضای مجازی افزایش یافته است و اقدام به فروش آنلاین کتاب هایشان کرده اند.

احمد دولت آبادی مدیر مسئول انتشارات نگار تابان درباره وضعیت نشر کشور گفت:تبلیغات ناشران برای فروش کتاب هایشان در فضای مجازی افزایش یافته است و ناشران به سمت فروش آنلاین کتاب هایشان روی آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مسئول انتشارات نگار تابان افزود:ناشران با توجه به همکاری موسسه خانه کتاب با شرکت پست برای دریافت کمتر هزینه پست کتاب مشکلی ندارند. هزینه پستی مشخصی برای ارسال کتاب ناشران به مخاطبان کتاب وجود دارد و مطابق وزن بسته پستی، هزینه را دریافت نمی کنند.

او با بیان اینکه در گذشته با وجود اینکه از یک سو اوضاع اقتصادی مردم مناسب نبود و از سوی دیگر قیمت کتاب افزایش یافته بود اما مردم کتاب می خریدند، ادامه داد: در حال حاضر شیوع ویروس کرونا کتابفروشان و ناشران را هم تحت تاثیر قرار داده است از آنجایی که شیوع بیماری کرونا یک مسئله جهانی است کار کتابفروشان و ناشران در تمام جهان تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است.

دولت آبادی در خصوص معافیت مالی ناشران در سال جاری گفت: تا الان ناشران از پرداخت مالیات معاف بودند و دولت در این زمینه از آن ها حمایت کرده است چندین سال است که ناشران از پرداخت مالیات معاف شده اند اما هنوز وضعیت معافیت مالیاتی ناشران مشخص نیست. در اردیبهشت ماه سال جاری مشخص می شود که ناشران صد در صد از پرداخت مالیات معاف هستند یا نه شاید مانند چندین سال اخیر از پرداخت مالیات معاف باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پرداخت مالیات معاف کتاب هایشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مالیات بر عایدی سرمایه از نقل و انتقال طلا، به معنای سرمایه‌ای بودن طلا از نگاه مصوبه اخیر مجلس است؛ اما به واقع جامعه‌ای که برای حفظ اندک سرمایه‌های خود در مقابل تورمی که دولت در ایجاد آن بی تاثیر نبوده است، با این سوال مواجه شده که چرا باید چنین مالیاتی پرداخت کند؟ برخی در این بین مدعی اند که اجرای این مصوبه اولین ضرر بزرگ را به بازار طلا خواهد زد.

انتخاب در گزارشی نوشت: محمدولی، کارشناس صنعت طلا، درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از نقل و انتقال طلا گفت: این مصوبه فعالیت بازار را کند می‌کند و مصرف‌کننده دیگر تمایلی ندارد به سمت طلا بیاید. الان هم اگر مردم طلا می‌خرند، خواهان حفظ ارزش پول خود هستند و بعضا این خرید را مورد استفاده شخصی نیز قرار می‌دهند. این اتفاق که بیفتد، دیگر به سمت خرید طلا هم نمی‌آید و رونق بازار بسیار کم می‌شود. مردم به سمت و سوی طلای آبشده و دست دوم می‌روند که در آن صورت تولید طلا در کشور به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه درباره ابهام اخذ مالیات از طلا اشاره کرد: مشخص نیست منظور از مالیات بر طلا چیست؛ آیا منظور متقاضیان عادی است؟ یا اینکه مالیات بر همکاران ما در واحدهای صنفی بر روی حجم قابل توجه اخذ می‌شود؟ مالیات مشخص نیست بر چه بخشی اعمال می‌شود. اگر بر واحدهای صنفی باشد، همکاران ما در حوزه شفافیت باید فعال باشند و در مقابل قانون اطاعت کنند، اما همکاران ما بحث مالیات را همین الان هم پرداخت می‌کنند؛ چه مالیات بر مشاغل و چه مالیات بر ارزش افزوده که عموماً پرداخت می‌کنند. ممکن است برخی مالیات واقعی را پرداخت نکنند، اما بیش از نود درصد مالیات پرداخت می‌کنند. اگر مالیات برمصرف‌کننده است، سازمان امورمالیاتی باید به طور شفاف بگوید که مردم در این بین چه کنند؟

ولی درباره راهکار مناسب برای مالیات بر طلا گفت: راهکار حل مشکل دست ما نیست، اما در نهایت ما به عنوان پیشنهاد می‌گوییم که بهتر است خرید و فروش طلا مثل گذشته جریان داشته باشد. حالا اگر یک فرد بخواهد یک گوشواره و انگشتر ۲ گرمی بخرد دیگر قدرت ندارد و تمایلی هم ندارد. رونق هر بازار و شهری، چراغ‌های طلا فروش هاست. مجلس بهتر است شرایط به قبل برگرداند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899745

دیگر خبرها

  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد