Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که عموم مردم در آمریکا به لزوم استفاده از ماسک و پوشاندن صورت برای کنترل شیوع کووید-۱۹ توصیه می‌شوند، یک دانشمند ارشد آمریکایی مدعی شده که کروناویروس جدید ممکن است از طریق صحبت کردن و با تنفس معمولی نیز پخش شود.

به گزارش ایسنا، آنتونی فاوسی، رئیس بیماری‌های عفونی انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده با اشاره به تغییر در دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری از امراض این کشور در مسیر کنترل شیوع کروناویروس جدید اعلام کرد: دستورالعمل استفاده از ماسک از این پس تغییر خواهد کرد، چرا که برخی از اطلاعات اخیر نشان داده که این ویروس می‌تواند حتی بدون سرفه و عطسه و در مواقعی که مردم فقط با هم صحبت می‌کنند نیز گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون توصیه‌های رسمیِ بهداشتی مبنی بر این بود که تنها کادر درمانی، افراد مبتلا به کووید-۱۹ و افرادی که از بیماران در خانه مراقبت می‌کنند باید از ماسک استفاده کنند.

با این حال نتایج تحقیقات اخیرِ آکادمی ملی علوم آمریکا (NAS) که طی نامه‌ای به کاخ سفید ارسال شده، گرچه هنوز قطعی نیست اما حاکی از آن است که کروناویروس از طریق تنفس و به واسطه صحبت کردن نیز قابلیت انتشار دارد.

تاکنون آژانس‌های بهداشتی آمریکا اعلام کرده بودند که مسیر اصلی انتقال کروناویروس از طریق قطرات تنفسی به قطر حدود یک میلی متری است که هنگام عطسه یا سرفه توسط افراد بیمار در هوا پخش می‌شود اما این قطرات به سرعت در فاصله حدود یک متری روی زمین سقوط می‌کنند.

با این حال مطالعات تازه‌تر نشان داده که این ویروس هم‌چنین می‌تواند پس از خروج از تنفس افراد بیمار در مه غلیظ معلق بماند یا به عبارتی با وجود امکان معلق ماندن کروناویروس در ذرات آئروسل هوا جلوگیری از شیوع آن بسیار سخت‌تر می‌شود، از همین رو برخی این گونه استدلال کرده‌اند که بهتر است افراد در هنگام خروج از خانه صورت خود را بپوشانند.

چندی پیش نیز در یک مطالعه دیگر متخصصان انگلیسی مدعی شدند که ویروس SARS-CoV-۲ می‌تواند تبدیل به یک آئروسل شود و تا سه ساعت در هوا باقی بماند، هر چند با توجه به وسایل پزشکی خاص استفاده شده در این آزمایش، انتقادات زیادی به صحت آن وارد شد و منتقدان مدعی شدند در حالت طبیعی این اتفاق نمی‌افتد.

اما به طور کلی نتایج چند مطالعه نشان داد استفاده از ماسک باعث کاهش قطرات تنفسیِ بیماران مبتلا به کروناویروس می‌شود.

از سوی دیگر یک یافته‌ منتشر شده در یک مقاله چینی این نگرانی را ایجاد می‌کند که تجهیزات محافظ شخصی مورد استفاده‌ی کادر درمانی می‌تواند خود منبع ویروس‌های موجود در هوا باشد. یک تحقیق در ووهان نشان داد که در دو بخش از بیمارستان‌ها بیشتر از دیگر بخش‌ها ویروس به صورت آئروسل وجود دارد که شامل سرویس‌های بهداشتی و اتاق تعویض لباس و تجهیزات محافظ شخصی کادر درمانی می‌شود. این ذرات آئروسل حتی اگر به اندازه‌ای نباشد که به راحتی وارد مجرای تنفسی افراد شود اما می‌تواند از هوا روی دست‌ها و بدن افراد بنشیند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، این در حالیست که سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تحلیلی که در تاریخ ۲۹ مارس منتشر شد نوشت: انتقال آئروسلِ این ویروس تنها طی معالجات پزشکی خاص که به کمک تنفسی نیاز باشد، رخ می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان کروناویروس کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه واشنگتن می‌خواهد با سفر بلینکن به چین «ارتباط مسکو و پکن» را تضعیف کند، گفت: محرومیت شهروندان روس از پروازهای ترکیه به مقصد کشورهای منطقه آمریکای لاتین با اعمال فشار آمریکا مربوط است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که سفر کنونی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به چین به منظور ایجاد بی ثباتی در روابط روسیه و چین است، هرچند مقامات پکن چنین گامی را برنخواهند داشت.

ریابکوف امروز در مصاحبه با تاس گفت: واشنگتن به دنبال راه‌هایی برای تضعیف موثرتر و قدرتمندتر پیوند بین روسیه و چین است.   تقویت این روابط باعث خشم و نگرانی سیاستمداران و مقامات ارشد دولت جو بایدن شده است.

این دیپلمات با اشاره به اینکه سیاستمداران آمریکایی از هر اقدامی، از جمله  باج خواهی و ارعاب، که برای طرف روسی نیز بسیار آشکار است، ابایی ندارند، افزود: البته مقامات پکن به خوبی از استراتژی دنبال شده توسط واشنگتن آگاه هستند و برای حفظ روابط خود با روسیه آمادگی دارند تا پاسخ تندی به درخواست‌های آمریکا در این خصوص بدهد. 

ریابکوف یادآور شد: ما خودمان نیز تسلیم چنین فشاری نمی شویم. با اطمینان به حرکت خود به سمت دستیابی به اهداف عملیات ویژه نظامی ادامه می‌دهیم و شاخص‌های اقتصادی روسیه نیز گویای شکست این تلاش‌هاست.

دیدار بلینکن از چین از 24 تا 26 آوریل انجام می‌شود.  او امروز پنجشنبه وارد شانگهای شد و قرار است در دیدار با وانگ ایی، وزیر امور خارجه چین، موضوع اعمال تحریم‌ها در صورت ادامه توسعه روابط با مسکو را مطرح کند.

سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیقسفر لاوروف به پکن برای مذاکره با وزیر خارجه چین

محرومیت روس‌‌ها از پروازهای ترکیه به مکزیک به دلیل فشار آمریکاست

سرگئی ریابکوف همچنین در پاسخ به سوال دیگری، تاکید کرد که شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به دلیل اعمال فشارهای آمریکا، شهروندان روس را از پروازهای خود به مقصد مکزیک حذف کرده است.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: واضح است مکزیک تحت فشاری قرار دارد که از سوی واشنگتن بر مقامات این کشور وارد می شود. مشکل اجازه نداشتن شهروندان روس برای استفاده از پروازهای شرکت هواپیمایی ترکیه نه تنها در مکزیک، بلکه در سایر کشورهای آمریکای لاتین نیز صدق می‌کند.

به گفته او، دستگاه دیپلماسی روسیه مصمم است تا با صراحت و اطمینان وضعیت فعلی که مغایر با حق مسلم آزادی افراد برای جایجایی است را روشن کرده و مشکلات پیش آمده را برطرف کند و کشورها باید بر اساس منافع خود در این مسائل تصمیم گیری کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال