Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریبا مظاهریان نائب رئیس اتحادیه موادغذایی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهارداشت: با توجه به وضعیت گسترش شیوع ویروس کرونا و نیاز اساسی مردم جامعه به موادغذایی به همین منظور در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از فروشگاه‌های موادغذایی استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود:باتلاش‌های فراوانی که از سوی اتحادیه مواد غذایی استان اصفهان انجام گرفت مقرر شد تا با وجود اوضاع شیوع بیماری کرونا هیچ گونه افزایش قیمتی در بازار موادغذایی استان اصفهان صورت نگیرد تا در نهایت این اقدام موجب کاهش ۱۰ درصدی قیمت برخی اقلام مواد غذایی از جمله لبنیات در بازار استان اصفهان شد.

نائب رئیس اتحادیه مواد غذایی استان اصفهان یادآور شد:از انجایی که اتحادیه موادغذایی استان اصفهان با وجود شیوع ویروس کرونا نظارت دقیق و لازمی بر نوع توزیع و عرضه مواد غذایی به داخل بازار استان اصفهان دارد خوشبختانه هیچ کمبود مواد غذایی در فروشگاه‌های استان اصفهان وجود ندارد.

مظاهریان ادامه داد: اصلی‌ترین خسارت ویروس کرونا به حوزه صنعت مواد غذایی استان اصفهان کاهش ۳۰ درصدی میزان تولید موادغذایی در واحد‌های صنعتی بوده است که امید می‌رود با ارائه تسهیلات مالی لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه و اجرایی استان بتوانیم ایجاد چنین خساراتی را جبران کنیم.

او یادآور شد:در حال حاضر ۱۰ واحد تولید مواد غذایی در استان اصفهان مشغول کار هستند که پیش بینی می‌شود با برطرف ساختن بسیاری از مشکلات این صنعت شاهد افزایش تعداد این واحد‌های تولیدی در سال جدید باشیم.

نائب رئیس اتحادیه مواد غذایی استان اصفهان اضافه کرد: از اقدامات و طرح‌های مهم اتحادیه مواد غذایی استان اصفهان در اغاز سال جدید را می‌توان به برطرف مشکل بیمه بسیاری از واحد‌های تولیدی موادغذایی استان اصفهان و همچنین ورود به بازار‌های صادراتی اشاره کرد.

مظاهریان یادآور شد:با وجود خود قرنطینگی بسیاری از مردم جامعه برای قزع زنجیره بیماری کرونا در تلاش هستیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر خرید اینترنتی را در بسیاری از فروشگاه‌های موادغذایی استان اصفهان توسعه و راه اندازی کنیم.

او گفت:بحث راه اندازی خرید اینترنتی در فروشگاه‌های مواد غذایی استان اصفهان از سال‌های گذشته کلید خورد که متاسفانه به دلیل عدم حمایت دولت و کمبود بودجه این طرح به سرانجام نرسید.

نائب رئیس اتحادیه مواد غذایی استان اصفهان یادآور شد: امید واریم تا در سال جدید با عزمی راسخ‌تر و راهکار‌ها و طرح‌های دقیق‌تر بتوانیم با شکوفایی صنعت مواد غذایی جهش تولید را در استان اصفهان رقم بزنیم.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا مواد غذایی یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت

آژانس مواد غذایی سازمان ملل‌متحد اعلام کرد که قیمت جهانی موادغذایی در ماه آوریل برای دومین ماه افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، شاخص قیمت جهانی آژانس موادغذایی سازمان ملل‌متحد در ماه آوریل برای دومین ماه متوالی افزایش یافت، زیرا افزایش قیمت گوشت و افزایش اندک روغن‌های گیاهی و غلات بر کاهش قند و محصولات لبنی غلبه کرد.

این آژانس در روز جمعه (۳ می) اعلام کرد که شاخص قیمت سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) در آوریل به طور متوسط ۱۱۹.۱ واحد بود که از ۱۱۸.۸ واحد ماه مارس افزایش داشت. با این حال، آمار فائو در آوریل ۷.۴ درصد کمتر از سطح سال قبل بود. این شاخص در ماه فوریه به پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر رسید زیرا قیمت موادغذایی همچنان از اوج رکورد در مارس ۲۰۲۲ و در آغاز درگیری روسیه و اوکراین صادرکننده محصولات کشاورزی ادامه داشت.

گوشت در ماه آوریل، با ۱.۶ درصد افزایش نسبت به ماه قبل، بیشترین افزایش قیمت را نشان داد. شاخص غلات فائو برای پایان‌دادن به افت سه ماهه افزایش یافت که به دلیل افزایش قیمت‌های صادراتی ذرت بود. قیمت روغن نباتی نیز بالاتر رفت و به دلیل قدرت در روغن آفتابگردان و کلزا، افزایش قیمت‌های قبلی را به بالاترین سطح ۱۳ ماهه رساند.

با توجه به بهبود چشم‌انداز عرضه جهانی، شاخص قند به شدت کاهش یافت و نسبت به ماه مارس ۴.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۷ درصد کمتر از سطح سال قبل خود رسید. قیمت لبنیات کاهش یافت و به ۶ افزایش ماهانه متوالی پایان داد. در داده‌های جداگانه عرضه و تقاضای غلات، فائو برآورد خود را از تولید جهانی غلات در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ به ۲.۸۴۶ میلیارد تن از ۲.۸۴۱ میلیارد تن پیش‌بینی کرده بود که ۱.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت که به دلیل به‌روزرسانی ارقام میانمار و پاکستان بود.

آژانس پیش‌بینی خود را برای محصولات آتی و برای تولید جهانی گندم در سال ۲۰۲۴ از ۷۹۶ میلیون تن در ماه گذشته به ۷۹۱ میلیون تن کاهش داد که نشان‌دهنده کاهش بیشتر در کاشت گندم در اتحادیه اروپا از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، بود.

بر اساس گزارش رویترز، چشم‌انداز بازنگری شده تولید گندم در سال ۲۰۲۴ با این وجود حدود ۰.۵ درصد بالاتر از سطح سال قبل بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آلرژی بهاری دارید؟ این مواد غذایی را بخورید
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت